۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

ادعاهای تکراری الجبیر علیه ایران

«عادل الجبیر» وزیر خارجه رژیم سعودی در تکرار چندباره ادعاهای خود در خصوص ایران مدعی شد: ایران بیش از ۳۰ سال است که از فرقه‌گرایی و افراطی‌گری حمایت‌ می‌کند.
کد خبر : ۲۷۹۹۹۶
صراط: به نقل از النشره، «عادل الجبیر»، وزیر خارجه رژیم سعودی در سخنرانی خود در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب بار دیگر ادعاهای خود علیه ایران را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه مدعی شد:  ایران بیش از ۳۰ سال است که از فرقه‌گرایی و افراطی‌گری حمایت‌ می‌کند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که رژیم سعودی همواره با حمایت از تروریست های تکفیری داعش و دیگر گروه های تروریستی به دنبال کشتار مسلمانان و ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن بوده است.

وی همچنین در سخنانی تعجب برانگیز ادعا کرد: ایران نیروهایی را به کشورهای جهان عرب اعزام کرده تا در این کشور ناامنی ایجاد کنند.

این ادعا در حالی است که عربستان سعودی عامل اصلی ناامنی های کنونی در تمامی کشورهای جهان عرب محسوب می شود. در حال حاضر حتی رسانه های حامی این رژیم نیز اقدام آن در اعزام نیروهای نظامی به بحرین برای کشتار شیعیان این کشور را رد نمی کنند.

وزیر خارجه رژیم سعودی مدعی شد: اگر ایران به شیوه تروریستی و خصمانه خود در تعامل با منطقه ادامه دهد با مواضع صریح کشورهای جهان عرب مواجه خواهد شد.

اظهارات مضحک وزیر خارجه سعودی در خصوص نحوه تعامل ایران با کشورهای منطقه در حالی است که هم اکنون با دخالت های این رژیم بحران های گوناگونی در بسیاری از کشورها از جمله لبنان، بحرین و یمن به وجود آمده است.

منبع: مهر