۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

آخرین اخبار از محاکمه قاتل شهید خلیلی

قاتل شهید خلیلی صبح امروز از جنبه عمومی جرم محاکمه و به حبس محکوم شد.
کد خبر : ۲۸۰۴۲۷
صراط: صبح امروز بعد از اعلام رضایت خانواده شهید خلیلی از قصاص قاتل، جلسه محاکمه این محکوم از جنبه عمومی جرم در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده برگزار شد.

در جلسه امروز، نماینده دادستان با توجه به اعلام رضایت خانواده خلیلی، خواستار محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم و تعیین اشد مجازات برای وی شد.

در ادامه جلسه دادگاه، احسان در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام را قبول دارد گفت: من اصلا اهل دعودا نبودم و نادانی کردم. آن شب مشروب خورده بودم و اصلا چیزی به یاد ندارم. فردای آن روز بود که دوستانم به من گفتند که چه کار کرده‌ام.

وی ادامه داد: مدتی که در زندان بودم توبه کردم و الان در حال تحصیل هستم.

احسان در پاسخ به سوال قاضی که برای جلب رضایت خانواده شهید خلیلی چه کار کرده‌ای گفت: آنها بدون چشم‌داشت و بزرگوارانه از قصاص من گذشتند. 2 بار مرگ را به چشم دیدم و یک بار هم تا یک قدمی چوبه دار هم رفتم اما به خاطر لطف خانواده شهید خلیلی نجات یافتم. الان هم از دادگاه طلب بخشش دارم.

بعد از اظهارات احسان، زمانی وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه موکلش در مدت 3 سال و نیمی که در زندان بوده کاملا متنبه شده است گفت: احسان نامزدی دارد که در این مدت منتظر او مانده و قرار است با هم ازدواج کنند. از دادگاه تقاضا دارم با لحاظ جهات مختلف،‌ شرایط آزادی وی را فراهم کنند.

قضات دادگاه بعد از شنیدن آخرین دفاعیات احسان، وارد شور شدند و در نهایت متهم را به حبس محکوم کردند که بخشی از آن تعلیقی خواهد بود،

منبع: تسنیم