۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

۲۳ نفراز خبرگان انصراف دادند

علی پورمطلق گفت: از میان نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 23 نفر انصراف داده اند.
کد خبر : ۲۸۱۱۶۶
صراط: علی پورمطلق گفت: از میان نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 23 نفر انصراف داده اند.
علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه روند تأیید صلاحیت ها به اتمام رسیده است، اظهار کرد: از فردا هفت روز روند هیات های نظارت انتخابات در موضوع تأیید صلاحیت ها به پایان می رسد.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی 20 روز فرصت دارند نسبت به روند تأیید صلاحیت های خود اعتراض کنند که این موضوع طبق قانون در یک فرصت سه روزه و همچنین طبق ماده واحده مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک فرصت هفت روزه نیز وجود خواهد داشت.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: در راستای برگزاری فرآیند انتخابات مجلس تعرفه ها از سوی ستاد انتخابات کشور چاپ شده و مهرها و صندوق های اخذ رای نیز با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات آماده شده اند.

پورعلی مطلق تأکید کرد: در مجموع در انتخابات مجلس شورای اسلامی 498 نفر انصراف و 810 نفر رد صلاحیت شده اند که این موضوع طبق برآوردهای ما نسبت به دوره های گذشته امری عادی و طبیعی بوده است.

وی اظهار کرد: طبق برآوردهای آماری ما در بحث انصراف نامزدها استان اصفهان با 75 نفر، استان تهران با 50 نفر و استان فارس با 45 نفر بیشترین آمار انصراف از انتخابات مجلس دهم را به خود اختصاص دادند.

پورعلی مطلق در پایان تصریح کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از 801 نفری که ثبت نام کرده اند 23 نفر انصراف دادند که استان تهران با 7 نفر و استان کردستان با 3 نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
منبع: میزان