۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

فانی: یک سوم مدارس ایمن نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سوم مدارس ایمن نیست، گفت: تمام مدارس کشور تا پایان برنامه ششم توسعه استاندارد می‌شود.
کد خبر : ۲۸۱۷۱۸

صراط: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اولین جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری که هم‌اکنون در باغ‌موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: شاید بتوان به جرأت گفت هیچ کاری مهم‌تر از تعلیم و تربیت نیست و مهم‌ترین آرزوی مردم در خصوص فرزندان‌شان که بالاترین سرمایه‌شان محسوب می‌شود، این است که در یک فضای مناسب تحت نظر مربیان خوب، تربیت شوند.

وی افزود: برای همین است که در دنیا آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهادی که به تعلیم و تربیت فرزندان آن کشور می‌پردازد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

فانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش ارکانی وجود دارد که به تربیت کمک می‌کند، ادامه داد: معلم خوب، بودجه مناسب، کتاب درسی مفید و مناسب، روش‌های ارزشیابی و پژوهش خوب و مناسب و فضای آموزشی استاندارد در تربیت دانش‌آموزان تأثیر به‌سزایی دارند و به همین دلیل کسانی که در تأمین فضای شاد و استاندارد برای دانش‌آموزان خدمت می‌کنند، اجر بالایی نزد پروردگار دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 520 هزار کلاس درس در کشور داریم، گفت: حدود 12 سال پیش تنها یک‌سوم مدارس کشور استاندارد بود که در این مدت توسط دولت و خیرین، دوسوم مدارس کشور استاندارد شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر یک‌سوم فضای آموزشی غیراستاندارد است، افزود: اگر خدای ناکرده در روز زلزله بیاید و دانش آموزان سر کلاس باشند و سقف این مدارس بریزد، فاجعه جبران‌ناپذیری رخ می‌دهد.

فانی ادامه داد: در آموزش و پرورش هدف‌گذاری کردیم تا در طول برنامه ششم توسعه که از سال 95 تا 99 است، یک‌سوم مدارس ناایمن کشور را استاندارد کنیم که این مهم با همکاری خیرین، دولت و مجلس امکان‌پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که در سال 99 تمام مدارس کشور استاندارد شود و تصریح کرد: پس از استانداردسازی تمام مدارس کشور به سمت کیفیت‌بخشی حرکت خواهیم کرد.

منبع: فارس