۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

ماجرای بخیه پای پیرزن در خاش +عکس

روز گذشته بیماری به دلیل مجروحیت انگشت شصت پا به بیمارستانی خصوصی در ‌خاش مراجعه می‌کند‌ اما هنوز مراحل درمان تکمیل نشده که تصویری‌ در شبکه‌های مجازی ‌اذهان عمومی را تشویش کرد با این شرح که «بیمارستان انجام بخیه را ناتمام گذاشت».
کد خبر : ۲۸۲۲۰۵

صراط: به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی شد.

********شایعه*******

روز گذشته مطلبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که اینطور ادعا می‌کند:

«جامعه پزشکی ایران بار دیگر حماسه آفرید این بار در شهرستان خاش استان سیستان بلوچستان.

امروز به تاریخ 94/10/30 پزشک و پرستاران درمانگاه لقمان به یک بیوه زن رحم نکردند.

بیوه زن روستایی که انگشت شصت پایش بر اثر برخورد با شیشه دچار پارگی شده بود ساعت 9 به درمانگاه مراجعه کرد که کادر درمانگاه وارد عمل شدند اما وقتی متوجه شدند که در تامین هزینه درمان مشکل دارد دست از ادامه بخیه برداشتند و بیمار را به حال خود گذاشتند و گفتند تا پرداخت کامل هزینه صورت نگیرد ادامه بخیه انجام نمی‌شود و الان ساعت حدود 12 ظهر است و هنوز بیمار را به حال خود رها کرده‌اند‌.‌

لطفا اطلاع‌رسانی کنید تا به دست مسئولان برسد.»

ماجرای بخیه پای پیرزن در خاش +عکس

 

******واقعیت******

خدمات درمانی در مراکز دولتی با تعرفه مصوب ارائه می‎شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش در پی انتشار شایعه عدم درمان بیوه زن روستایی به دلیل عدم پرداخت هزینه در یکی از درمانگاه‌های این شهرستان گفت: بر‌اساس بررسی‌های اولیه‌ای که توسط کارشناسان این شبکه صورت گرفته است صبح روز گذشته خانم روستایی با شکایت پارگی پوست یکی از انگشتان پا به یک درمانگاه خصوصی در شهرستان خاش مراجعه کرده است.

پرویز براهویی با اشاره به اینکه خدمات در درمانگاه‌های خصوصی با نرخ مصوب این مراکز ارائه می‌شود، تصریح کرد: کارکنان این مرکز درمانی نیز میزان هزینه و نحوه پرداخت را در حین درمان بیمار به همراهیان او توضیح دادند که به علت عدم توجه این افراد، اینگونه تصور شده بود که هزینه خارج از عرف درخواست شده است.

وی گفت: کارکنان این درمانگاه خصوصی نیز پس از ارائه خدمات درمانی به بیمار همراهان را متقاعد کرده‌اند که لازم است تا در قبال دریافت خدمات، هزینه مصوب را بپردازند و در صورت تمایل به استفاده از تخفیف به دلیل عدم تمکن مالی و یا هر دلیل دیگر، مراتب را به اطلاع مالک این مرکز خصوصی برسانند تا در صورت موافقت نامبرده تخفیفات لازم ارائه شود.

براهویی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیمار مزبور پس از دریافت کامل خدمات و پرداخت هزینه درمان این درمانگاه را ترک کرده و ظاهرا مطلب منتشر شده در فضاهای مجازی غیررسمی در فاصله زمانی که کارکنان این درمانگاه خصوصی مشغول ارائه خدمات و توضیح هزینه‌های درمان برای همراهیان بوده‌اند منتشر شده و انتشاردهندگان این مطلب نتیجه نهایی کار را منعکس نکرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش افزود: همراهان این بیمار می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا انتقاد مراتب را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند.

این مسئول گفت: علاوه بر واحد نظارت بر درمان این شبکه، سامانه تلفنی 1590 آماده ثبت و پیگیری شکایات و انتقادات بیماران در زمینه روند ارائه خدمات و سامانه 1690 آماده رسیدگی به شکایات مرتبط با تعرفه‌های درمانی و یا دریافت هزینه‌های خارج از صورت حساب‌های رسمی است.

شایان ذکر است بر اساس بررسی‌های اولیه مشخص شده که بریدگی پوست انگشتان بیمار در روز قبل از مراجعه به درمانگاه اتفاق افتاده و جراحت او اورژانسی نبوده است.


منبع: فارس