۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

شاکری: مواضع هاشمی دوگانه است

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: انحرافات در دوره کنونی موجب به وجود آمدن تفکراتی همچون داعش و النصره و تکفیر شده است که باید مراقب این خطر باشیم.
کد خبر : ۲۸۲۴۴۶
صراط: عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از دوگانگی مواضع گذشته و حال حاضر هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی در قضیه تقابل منتظری با ولایت‌فقیه موضعی به غیر مواضع امروز وی در قبال فتنه داشت.

مجتبی شاکری ظهر امروز در نشست استانی شورای مرکزی معتمدین و مجمع فرهنگی و بصیرت‌افزایی همیاران انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز در ابعاد فردی و جمعی حق خطا کردن نداریم زیرا دشمن با همه توان خود به مقابله با نظام جمهوری اسلامی و این مردم آمده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: انحرافات در دوره کنونی موجب به وجود آمدن تفکراتی همچون داعش و النصره و تکفیر شده است که باید مراقب این خطر باشیم.

وی با بیان برخی از تهدیدهای کنونی که در جهان وجود دارد تصریح کرد: مارهای خفته آماده نیش زدن هستند و عبور از این مرحله با وجود همه خطرات کار دشواری است.

شاکری در ادامه با اشاره به قضایایی که در اول انقلاب وجود داشت تصریح کرد: امام راحل با بصیرت الهی که در وجود خود داشت همه چهره‌ها و جریان‌ها را به خوبی شناخته و تشخیص داده بود از جمله سخنانی که در مورد افرادی همچون بازرگان و یا منتظری و بنی‌صدر داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه رمز موفقیت در نظام جمهوری اسلامی توجه به فرمایشات ولی‌فقیه زمانه است، تصریح کرد: اما برخی مسئولان مواضعی خلاف نظر و مواضع مقام معظم رهبری اتخاذ می‌کنند.

وی در ادامه به برخی حوادث تاریخی انقلاب از جمله نامه ششم فروردین سال 68 امام راحل به منتظری اشاره کرد و گفت: امام در آن نامه به صراحت بیان می‌کند که از همان ابتدا هم با بنی‌صدر و بازرگان موافق نبودم.

شاکری افزود: در نشستی که امام، منتظری را برای نصیحت فرا می‌خواند افرادی همانند مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی نیز حضور دارند که امام از منتظری درخواست می‌کند دست از مواضع خود بردارد و منتظری به هیچ وجه تمکین نمی‌کند.

وی گفت: در همان جلسه هاشمی رفسنجانی با لحنی انتقادآمیز منتظری را خطاب قرار می‌دهد که آیا این است 500 صفحه کتاب نوشتن در مورد ولایت‌فقیه.

شاکری در ادامه افزود: همان آقای هاشمی که چنین منتظری را در آن برهه مورد خطاب قرار می‌دهد امروز سخنی از فتنه نمی‌گوید و مواضعی دیگر دارد در حالی که مقام معظم رهبری به عنوان ولی‌فقیه زمانه 350 بار در سخنان خود از کلمه فتنه استفاده کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خواب‌هایی که عده‌ای برای مجلس خبرگان دیده‌اند، اظهار کرد: عده‌ای در کشور به دنبال این هستند که از انتخابات مجلس خبرگان چیزی به غیر ولایت‌فقیه و از انتخابات مجلس شورای اسلامی هم چیزی به غیر از گفتمان انقلاب اسلامی بیرون آورند.

این فعال سیاسی؛ زاویه‌های ایجاد شده را به دلیل قدرت‌طلبی دانست و گفت: در این بین وقتی هدف‌گیری استکبار درست انجام می‌شود که افراد در محاسبه‌ها دچار اشتباه شوند.

شاکری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان ضرورت بیش از گذشته اتحاد جریان ارزشی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و جلوگیری از تعددها تصریح کرد: اگر این‌گونه شد شبیه انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق می‌افتد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر فرمایشات چند روز پیش مقام معظم رهبری را در کنار صحبت‌های دیروز رئیس‌جمهور قرار دهیم متوجه فاصله‌های جدی بین سخنان خواهیم شد زیرا در سخنان این افراد موضعی در خصوص کریه بودن چهره استکبار نمی‌بینیم.

وی اتحاد کنونی جریان اصولگرایی را پشت سر جریان روحانیت در همه ادوار گذشته کم‌نظیر دانست و گفت: همه اضلاع اصولگرایی در این جرگه قرار دارند و همه به اتفاق تأکید بر حفظ وحدت و از خود گذشتگی دارند.

شاکری با بیان این که طرف مقابل به شدت دچار فشار شده است، خاطرنشان کرد: برای مثال همه بر این نکته صحه گذاشته‌اند که اگر حتی یک نفر از افراد آن‌ها در لیست 30 نفره تهران نباشد باز هم ائتلاف و اتحاد را قبول دارند.

وی با تأکید بر این که قرار نیست هر کسی آدم خوبی باشد گزینه نهایی معرفی شود، تصریح کرد: آن‌چه که برای گزینش افراد به عنوان گزینه‌ها ملاک است پرچمداری افراد در جریان است یعنی کسانی که در مواقع حساس دستشان نلرزد و در واقع آدم‌شناس و مکتب‌شناس باشند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط هاشمی شاکری