۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
یک روز مانده به اجرا در فجر

دستبرد ۸ میلیونی به یک گروه تئاتری

کارگردان نمایش «سند چشم‌انداز» از سرقت سازهای گروه موسیقی این نمایش در فاصله یک روز مانده به اجرا خبر داد.
کد خبر : ۲۸۲۶۲۱
صراط: کارگردان نمایش «سند چشم‌انداز» از سرقت سازهای گروه موسیقی این نمایش در فاصله یک روز مانده به اجرا خبر داد.

مهدی محمدی که قرار است نمایش «سند چشم‌انداز» را در جریان سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر روی صحنه ببرد؛ در این رابطه توضیح داد: تمرین‌ به پایان رسیده بود و اعضای گروه موسیقی ساز‌هایشان را در خودروی من گذاشته بودند که به آن‌ها برسانم. در فاصله محل تمرین و منزل برای خرید از مغازه توقف کردم اما بعد از بازگشت با شیشه شکسته ماشین و سرقت تمامی ساز‌ها مواجه شدم.

او ادامه داد: بلافاصله به نیروی انتظامی مراجعه و شکایت کردم و نامه‌ای هم به دبیرخانه جشنواره تحویل داده‌ام که برای گروه چنین اتفاقی رخ داده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در این نامه از مسئولان درخواست کردم با توجه به این اتفاق، باقیمانده مبلغ حمایتی جشنواره را کمی زود‌تر به ما بدهند تا بتوانیم بخشی از خسارت گروه را جبران کنیم.

این کارگردان درباره خسارت مادی وارد آمده به گروه توضیح داد: در میان سازهای به سرقت رفته یک «ویولن سل» هافنر وجود داشت که از برندهای مطرح این ساز است و حدود ۶ میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید کیف محافظ این ساز نیز باید ۲ میلیون تومان بپردازیم.

او افزود: یک «سنتور» با برند اشتری و «طبل» «یکی از اجزاء تشکیل دهنده درامز» نیز در میان این سازهای مسروقه است.

محمدی بیان کرد: اگر در هر شغل دیگری فعالیت کنیم با صنفی مواجه هستیم که در چنین مواقعی از ما حمایت می‌کند. از روزی که این اتفاق رخ داده با خودم فکر می‌کنم که اگر بر اثر سانحه‌ همه چیزم را از دست بدهم؛ هیچ حمایتی وجود ندارد.

کارگردان نمایش «سند چشم‌انداز» تصریح کرد: نکته جالب اینکه تمام آنچه رضا شاهبداغی در نمایش‌نامه‌اش نوشته برای گروه رخ می‌دهد. چون ماجرا درباره یک گروه تئاتری است که مشغول تمرین نمایش هستند و در این مسیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به این اتفاق بد؛ هیچ‌یک از عوامل نمایش ما دستمزد دریافت نمی‌کنند و باید خسارت گروه موسیقی را بپردازم. چون آن‌ها به دعوت ما وارد کار شدند و یک سهل‌انگاری از سوی من موجب چنین اتفاقی شد.

محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ باتوجه به خسارت بوجود آمده، این گروه فردا حداقل با سازهای قرضی در جشنواره تئا‌تر فجر روی صحنه برود.
منبع: ایلنا