۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

ترامپ رکورد جدیدی ثبت کرد

نتایج نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی» حکایت از آن دارد که «دونالد ترامپ» برای اولین‌ بار در نظرسنجی‌ها رکورد زد و با کسب حمایت ۴۱ درصدی رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه، اختلاف خود با رقبای جمهوری‌خواه را به بیش از دوبرابر افزایش داد.
کد خبر : ۲۸۳۲۶۵

صراط: طبق نتایج تازه‌ترین شبکه «سی ان ان/او آر سی»، «دونالد ترامپ» رکورد جدیدی در رقابت با دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 ثبت کرد به طوریکه 4 نفر از هر 10 رأی‌دهنده جمهوری‌خواه در سراسر آمریکا می‌گویند که از این نامزد میلیاردر در انتخابات حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیش از دو سوم از جمهوری‌خواهان می‌گویند که ترامپ نامزدی است که به احتمال خیلی زیاد نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود.

طبق این گزارش، ترامپ برای اولین بار در نظرسنجی سی ان ان/او آر سی، بالاتر از 40 درصد حمایت جمهوری خواهان را به دست آورد و توانست حمایت 41 درصد از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه را به دست آورد. این رقم بیش از دو برابر حمایتی است که از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی سناتور «تد کروز» شده است. کروز در این نظرسنجی‌ها با حمایت 19 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و حمایت از باقی نامزدهای جمهوری‌خواه، تک رقمی باقی ماند.

این نظرسنجی نشان داد که تنها 8 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی از «مارکو روبیو» حمایت کردند، «بن کارسون» جراح بازنشسته تنها حمایت 6 درصدی، «جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا حمایت 5 درصدی، «کریس کریستی» حمایت 4 درصدی و باقی نامزدهای جمهوری‌خواه حمایت 3 درصدی یا کمتر به دست آوردند.

در نظرسنجی‌ ماه دسامبر 2015 سی ان ان، ترامپ 39 درصد، کروز 18 درصد و روبیو 10 درصد از آراء رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه را به دست آوردند و کارسون با نزول 4 درصدی، حمایت 6 درصد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه را به دست آورد.

نظرسنجی سی ان ان/او آر سی در بین روزهای 21 تا 24 ژانویه از طریق تلفن و در بین یک نمونه ملی تصادفی از یکهزار و دو فرد بزرگسال آمریکایی برگزار شد.


منبع: فارس