۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

نظر حسینیان درباره بررسی صلاحیت‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه همه باید از تصمیمات شورای نگهبان تبعیت کنند، تأکید کرد: شورای نگهبان طبق قانون یکی از ارکان اصلی انتخابات است.
کد خبر : ۲۸۳۲۷۱
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه همه باید از تصمیمات شورای نگهبان تبعیت کنند، تأکید کرد: شورای نگهبان طبق قانون یکی از ارکان اصلی انتخابات است.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها و هجمه علیه شورای نگهبان درباره تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس، اظهار داشت: شورای نگهبان طبق قانون یکی از ارکان اصلی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ممکن است عده‌ای ایراداتی به ساختار انتخابات داشته باشند، اما همه این ایرادات باید از لحاظ قانونی اصلاح شوند، اما تا زمانی که هیچ تغییری در ساختار قانونمند انتخابات ایجاد نشده، همه باید تابع شورای نگهبان باشند و به این شورا کمک کنند که یک انتخابات خوب و پرشور به نحوی که چارچوب‌های قانونی رعایت شوند را برگزار کند.

حسینیان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کدام جریان سیاسی معتقد است فتنه‌گران یا افرادی که مشکلات دیگری دارند، تأیید صلاحیت شوند؟ توضیح داد: شکی نیست که حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد، لذا اگر می‌خواهیم امنیت کشورمان حفظ و انتخاباتی برگزار شود که منجر به اختلاف در کشور نشود، همه باید از تصمیمات شورای نگهبان تبعیت کنیم، ولو اینکه این تصمیمات به ضرر ما باشد و یا حتی احساس کنیم در مواردی شورای نگهبان اشتباه کرده است.

نماینده تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان آخرین حلقه از ارکان برگزاری انتخابات است و اگر اشکالاتی وجود دارد باید از این ایرادات طریق قانونی اصلاح شوند.
منبع: فارس