۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

وجود ۱۴۶ خانواده ۵ شهیدی در کشور

وی اضافه کرد: در سطح کشور ۱۴۶ خانواده پنج‌شهیدی هستند، ۱۸۱ خانواده چهار شهیدی، ۶۳۹ خانواده سه‌ شهیدی و هفت‌هزار و ۷۸۱ خانواده دو شهیدی در کشور داریم.
کد خبر : ۲۸۳۶۱۶
صراط: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نفر عضو خانواده ایثارگری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد علی شهیدی محلاتی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: هر پیروزی که در دوره‌های مختلف برای انقلاب اسلامی به وجود آمده است، به برکت خون شهدای گرانقدر است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در هفتم اسفندماه امسال، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر لزوم حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات تاکید داشته‌اند و باید تلاش شود که همچون گذشته شاهد برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم باشیم.

معاون رئیس جمهور به تاریخچه بنیاد شهید و امروز ایثارگران اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید از ۲۲ اسفند ماه سال ۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و در طول دوران فعالیت خود تلاش شده که خدمات متنوع و متعددی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان کرد: ۵۰۵ هزار نفر جانباز داریم که جانبازان بالای ۲۵ درصد تحت تکفل بنیاد هستند و پائین‌تر هم در شرایطی تحت تکفل هستند.

شهیدی محلاتی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۴۲ هزار و ۵۰۰ آزاده داریم، خاطرنشان کرد: خانواده ایثارگری ما بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند.

وی اضافه کرد: در سطح کشور ۱۴۶ خانواده پنج‌شهیدی هستند، ۱۸۱ خانواده چهار شهیدی، ۶۳۹ خانواده سه‌ شهیدی و هفت‌هزار و ۷۸۱ خانواده دو شهیدی در کشور داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۷۱ شهید از خانواده‌های اهل سنت داریم، گفت: ۱۱۰ شهید نیز از خانواده‌های مسیحی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی بر لزوم تلاش مسئولان برای ارائه خدمات مناسب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و اظهار داشت: خدمات‌رسانی به خانواده ایثارگری وظیفه بنیاد شهید است ولی دیگر مسئولان هم باید کمک کنند چرا که همه مسئولان مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

شهیدی محلاتی بر لزوم رفع مشکلاتی همچون درمان و مسکن و اشتغال خانواده‌های شهدا تاکید کرد و افزود: حتی اگر گره کوچکی ازکار شهدا را باز کنیم بسیار با ارزش است.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که حتما باید مد نظر باشد، ترویج و تداوم فرهنگ شهادت و ایثارگری است؛ فرهنگی که برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است و در انقلاب اسلامی ایران ادامه یافته است.

منبع: مهر
برچسب ها: صراط شهید شهیدی