۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

واکنش امام جمعه کاشان به حواشی سفر معتمدآریا/ تا پای جان ایستاده‌ام

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: عرب‌ها به دنبال سازش با اسرائیل هستند و وزارت خارجه صهیونیستی اعلام کرد ما می‌توانیم با تمام کشورهای عربی ارتباط برقرار کنیم.
کد خبر : ۲۸۳۸۰۵
صراط: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: عرب‌ها به دنبال سازش با اسرائیل هستند و وزارت خارجه صهیونیستی اعلام کرد ما می‌توانیم با تمام کشورهای عربی ارتباط برقرار کنیم.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تشریح اتفاق اخیر در کاشان در خصوص حضور غیرقانونی یک بازیگر زن در کاشان و هتک حرمت به بانوان محجبه ناظر در آن مکان، این اتفاق را تأثرآور خواند و اظهار کرد: ما روی حفظ اصول، آرمان‌ها و ارزش‌ها محکم ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم ارزش‌هایی که ثمره و نتیجه جانفشانی هزاران شهید و ایثارگر است مورد هتک حرمت قرار گیرد.

وی افزود: ممکن است ظاهر قضیه را توجیه کنند اما عمق ماجرا تأسف‌بار است و نمی‌خواهم وارد پشت پرده این ماجرا شوم اما بدانید برخی‌ها خواب‌هایی برای مقابله با ارزش‌ها می‌بینند.

امام جمعه کاشان با اشاره به توهین‌ها و هتک حرمت‌های صورت گرفته به ایشان در فضاهای مجازی بیان کرد: نگران این هتک حرمت‌ها نیستم ما برای دفاع از انقلاب و اسلام و ارزش‌ها تا پای جان ایستاده‌ایم ما فرزند عاشورا و کربلا هستیم و از هیچ خطری نمی‌ترسیم.

نمازی ادامه داد: من به کسانی که در فضاهای مجازی چنین اقداماتی انجام می‌دهند تذکر می‌دهم و نصیحت می‌کنم چنین حرکاتی عاقبت خوبی ندارد و در طول تاریخ یکهزار و 400 ساله اسلام، هر کسی که در برابر ارزش‌ها، ولایت و امامت ایستاده بی‌آبرو شده است.

وی با اشاره به درخواست‌های برخی تشکل‌ها مبنی بر انجام اقداماتی در محکوم کردن این اتفاق و عدم موافقت با آنها تصریح کرد: تصمیم من و شورای تأمین شهرستان کاشان بر مختومه شدن این پرونده است و لذا تا این مقدار کفایت می‌کند.

به گفته وی، با توجه به در آستانه بودن ایام دهه فجر و سالروز  ورود امام و دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید آرامش، امنیت و صمیمیت در سراسر کشور حاکم باشد و لذا باید از هر حرکت، گفتار و نوشتاری که موجب اختلاف شود، پرهیز شود و ضمن عذرخواهی از بانوان هتک حرمت شده، دادخواست آنها در مسیر قضایی رسیدگی می‌شود.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به رزمایش در حال انجام نیروی دریایی جمهوری اسلامی، این رزمایش را نشان‌دهنده اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عنوان کرد.

به گفته وی، این رزمایش بیانگر قدرت ملت ایران و توانایی نظام در حفظ امنیت در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی است و نشان می‌دهد که ایران می‌تواند امنیت مرزهای خود را نگه دارد و نیازی به حضور ناوی‌های بیگانه، غربی‌ها و آمریکایی‌ها ندارد.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سخنان تحلیل‌گر کانادایی مبنی بر ایجاد انگیزه در جوانان سعودی و الگوبرداری آنها از انقلاب ایران و وحشت رژیم سعودی‌ها از این امر خاطرنشان کرد: عربستان می‌خواهد با کمک آمریکا و اسرائیل ایران را به عنوان تنها حکومت واقعی اسلامی در دنیا نابود کند اما این اراده خداست و همانگونه که امام راحل پس از 14 سال به ایران آمد این حکومت تا ظهور ولی عصر(عج) ادامه می‌یابد.

نمازی با بیان اینکه آمریکا در سال قبل بیش از 23 هزار بمب بر سر مسلمانان کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی ریخته است، عنوان کرد: توطئه دیگر رژیم صهیونیستی این است که تصمیم دارد با کمک آمریکا، کردستان مستقل در مرز ایران و ترکیه ایجاد کند و پیش‌مرگشان کرد، اعراب ساکن منطقه اقلیم کردستان عراق را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کند، خانه‌های آنها را تخریب کرده و یا آتش می‌زند.

وی با اشاره به تماس محرمانه آل سعود و رژیم صهیونیستی برای موافقت بر طرح صلح و سازش یادآور شد: عرب‌ها به دنبال سازش با اسرائیل هستند و وزارت خارجه صهیونیستی اعلام کرد ما می‌توانیم با تمام کشورهای عربی ارتباط برقرار کنیم.
منبع: فارس