۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
مصوبه شورای تامین استان اصفهان

ذوب آهن فقط ۱۱۰۰ تماشاگر استقلالی را می‌پذیرد/ آذری: حضور بیشتر تماشاگران مهمان، فقط اقدام‌های ضدفرهنگی به دنبال داشته

باشگاه ذوب‌آهن اصفهان فقط ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر اصفهان را به تماشاگران استقلال خواهد داد.
کد خبر : ۲۸۴۰۶۶
صراط: باشگاه ذوب‌آهن اصفهان فقط ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر اصفهان را به تماشاگران استقلال خواهد داد.

جلسه شورای تأمین استان اصفهان امروز با حضور سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد بازی روز سه‌شنبه استقلال و ذوب‌آهن برگزار شد و در این جلسه مصوب شد که فقط 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر اصفهان به تماشاگران تیم میهمان یعنی استقلال تعلق بگیرد.

با توجه به اینکه ورزشگاه فولادشهر 11 هزار نفر گنجایش دارد، باشگاه ذوب‌آهن و هیأت فوتبال اصفهان فقط 1100 تماشاگر را از هواداران استقلال به ورزشگاه راه می‌دهد و باشگاه ذوب‌آهن از مسئولان استقلال خواسته است که در این مورد به هواداران خود اطلاع‌رسانی کنند.

آذری: حضور بیشتر تماشاگران میهمان فقط اقدام‌های ضدفرهنگی به دنبال داشته است

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: در بازی‌های گذشته و تیم‌های بزرگ، نرمش نشان دادیم و هواداران بیشتری از تیم میهمان به ورزشگاه آمدند اما شاهد اقدامات ضدفرهنگی بودیم.


سعید آذری در گفت‌وگو با فارس در مورد جلسه شورای تأمین استان اصفهان که امروز برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مصوبات این جلسه این بود که باشگاه ذوب‌آهن از حق و حقوق قانونی و آیین‌نامه خود استفاده کند و فقط 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر را به تماشاگران استقلال بدهد.

وی ادامه داد: نیوری انتظامی، یگان ویژه و هیأت فوتبال استان اصفهان فردا فقط به 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه را دراختیار تماشاگران استقلال خواهند گذاشت و با توجه به اینکه ورزشگاه 11 هزار نفری است، فقط 1100 تماشاگر استقلالی می‌توانند در ورزشگاه حاضر شوند. بنابراین از طریق خبرگزاری فارس اعلام می‌کنم که تماشاگران استقلال بیش از این به ورزشگاه نیایند و هوا سرد است و آنها ممکن است اذیت شوند. این حق آیین‌نامه‌ای باشگاه ذوب‌آهن است. از مسئولان باشگاه استقلال هم می‌خواهم در این مورد به هواداران خود اطلاع‌رسانی کنند. زمین چمن ورزشگاه فولادشهر هم بسیار خوب و مناسب شده و امیدوارم شاهد یک بازی خوب و تماشاگرپسند باشیم.

وی در مورد اینکه تماشاگران باشگاه ذوب‌آهن می‌توانند سکوهای خالی ورزشگاه را پر کنند گفت: ما می‌خواهیم از حق و حقوق قانونی خود استفاده کنیم. در دو سه بار گذشته چه در بازی‌های بزرگ که سعه‌صدر و نرمش نشان دادیم و تماشاگران حریف بیش از 10 درصد در ورزشگاه حاضر شدند، فقط شاهد اقدام‌های ضدفرهنگی بودیم. تماشاگران حریف را بیش از ظرفیت قانونی به ورزشگاه راه دادیم، اما آنها آمدند و به تیم ما و خود ما توهین کردند و شرایط بازی را هم به هم ریختند، در حالی که ما در این مورد نرمش نشان داده بودیم. بنابراین، این مسئله می‌خواهیم از حق قانونی استفاده کنیم، ضمن اینکه مطمئن هستم هواداران ذوب‌آهن به ورزشگاه می‌آیند و نمی‌گذارند ورزشگاه خالی باشد، زیرا این بازی بر ای تیم ذوب‌آهن و هوادارانش مهم است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد زمان بازی با استقلال گفت: بازیکنان ما فشارهای تمرینی زیادی را در نیم‌فصل اول تحمل کردند و اکنون هم می‌دانند که بازی بسیار مهمی با استقلال داریم. بازیکنان ما می‌خواهند رقابت شانه به شانه‌ای را با استقلال داشته باشند و با توجه به نتایجی که در بالای جدول رقم خورده، حساسیت این بازی دوچندان شده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد اینکه گفته می‌شود بیک‌زاده و محمدزاده دو خرید جدید باشگاه ذوب‌آهن مصدم هستند، گفت: این بازیکنان تمرینات پرفشاری را در ذوب آهن پشت سر گذاشتند و شاید به تمرینات پرفشار عادت نداشتند و دچار کشیدگی‌های جزئی در عضلات شده‌اند، با این حال، ما 20 بازی دیگر تا پایان مسابقات لیگ، حذفی و آسیایی داریم، بنابراین گل‌محمدی عجله‌ای برای استفاده از قهرمانانش ندارد و حضور بیک‌زاده، محمدزاده، کامدار و مارکو می‌تواند در آینده به ذوب‌آهن کمک کند.

وی در مورد بحث حق رشد پیام صادقیان و دریافت مطالبات از باشگاه پرسپولیس گفت: روی سخن ما دیگر با باشگاه پرسپولیس نیست، صحبت من با سازمان لیگ است و نمی‌دانم چرا این رأی کمیته انضباطی را اجرایی نمی‌کند و حق و حقوق قانونی باشگاه ذوب‌آهن را پرداخت نمی‌کند، در حالی که اگر قرار است هر چهار تیم ایرانی لیگ حاضر حمایت شود ودر مقابل باشگاه‌های عربستانی واقعاً از ما حمایت کنند، یکی از حمایت‌ها این است که حق و حقوق ما را بدهند، شاید هم سازمان لیگ کمبود نقدینگی دارد، اما ما هم باید به حق و حقوق خودمان برسیم.

آذری در مورد وضعیت میزبانی از باشگاه‌های عربستانی گفت: دیپلماسی سیاسی و فرهنگی ما در 30 سال گذشته اینگونه بوده که ایران در همه عرصه‌ها سرافراز باشد، اینکه مسائل فوتبالی است و مطمئن باشید که تیم‌های عربستانی به ایران می‌آیند و ما هم به نحو احسن از آنها میزبانی خواهیم کرد، زیرا رقابت اصلی ما با تیم‌های عربستانی در داخل میدان است، هر چند که آنها مسائل سیاسی را به مسائل ورزشی گره زده‌اند، اما نباید ما به این مسائل خیلی دامن بزنیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد اینکه وزارت ورزش به دنبال سرپرست برای فدراسیون فوتبال است و کفاشیان می‌گوید سرپرستی نمی‌توان برای فدراسیون انتخاب کرد گفت: در حالی که اکنون جبهه سیاسی عربستان و کشورهای عربی علیه ما باز شده، ما نباید جنگ داخلی رقم بزنیم، این اتفاقات فقط به ضرر فوتبال ایران است. انتظارم از آقایان بزرگوار این است که دکتر گودرزی و حمید سجادی که از افراد تحصیلکرده در ورزش هستند این است که به این مسائل بیش از گذشته توجه داشته باشند و ما خودمان به این سمت و سو نرویم که خودزنی کنیم و در فوتبال آسیا با وجود جبهه‌ای که علیه ما تشکیل شده، علیه خودمان اقداماتی را انجام بدهیم. نگاه دولت محترم، مقام معظم رهبری همیشه این بوده که ایران در همه عرصه‌ها سرافرازانه شرکت کند، پس بهتر است این حواشی را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: نباید اتفاقاتی را که  قبل از جام جهانی رقم خورد را تکرار کنیم. قبل از جام جهانی بحث فراری بودن مهرداد پولادی را مطرح کردیم و گفتیم او سرباز فراری است، در حالی که بعد از جام جهانی می‌توانستیم به این مسائل رسیدگی کنیم. اکنون هم نباید در این مقطع زمانی چنین اقدامی را انجم بدهیم، وقت برای این کارها زیاد است، ضمن اینکه بر فرض اعلام کنند که کفاشیان از فردا نباید در فدراسیون فوتبال حاضر شود، طبق اساسنامه، نایب رئیس اول سرپرست فدراسیون فوتبال می‌شود. من نمی‌دانم ما دنبال چه چیزهایی هستیم. نباید در فوتبال داخلی خودمان و در مقابل رقبا به هم‌ریختگی ایجاد کنیم، این چیزها جز مکافات و دربه‌دری حاصل دیگری ندارد.