۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶

۶سال‌تعارف‌در قضیه‌عفاف‌وحجاب+عکس

همان طور که دیدگاه سیاسی رئیس جمهور پیشرفت کرده است، دیدگاه فرهنگی وی نیز پیشرفت کرده است
کد خبر : ۲۸۴۰۸

ویژه‌نامه موهن روزنامه ایران با عنوان «خاتون۱» در ۲۵۸ صفحه و در قالب ظاهری حمایت از حجاب و عفاف و در باطن کلید زدن پروژه‌ای جدید از پروژه‌های جریان انحرافی چاپ شد. این جریان که در نظرات و اعمال شاذشان در موضوعاتی همچون موسیقی، بی‌احترامی به مراجع، سرپیچی از احکام ولی فقیه ید طولانی دارند. این بار وارد فاز جدیدی شدند.

مطالبی در این ویژه نامه آمده توجیه‌گر ۶سال سردرگمی دولت در ماجرای حجاب و عفاف است. ویژه‌نامه‌ای سراسر تناقض که در آن به دولت‌های گذشته انتقاد شده است. ولی چیزی از فعالیت‌های دولت مدعی در این ماجرا نگفته است.

به گزارش سرویس سیاسی«فردا» در ادامه اعم این توهینات و شبهه افکنی‌ها و حواشی ماجرا را آورده می‌شود:

۱. در صفحه اول ویژه‌نامه از چهل بانوی نقش آفرین نام برده شده است که برخی نام‌ها شاید جالب باشند: آزاده اردکانی (رئیس سابق موزه ملی، معلم زبان انگلیسی اسفندیار رحیم مشایی)، فاطمه رجبی (نویسنده)، هدیه تهرانی (هنرمند)



۲. سرمقاله این ویژه نامه به رسم این روزهای روزنامه ایران توسط علی اکبر جوانفکر نوشته شده است. در بخش‌هایی از این نوشته برای آن دسته از زنانی که قدر‌دان اسلام نیستند آمده است: «مسئول و مقصر کیست؟ آیا علما، روحانیون فرهیختگان جامعه اسلامی مسوول و مقصرند که نتوانستند معنا و مفهوم حجاب را به عنوان ایمن کننده و نجات بخش، به روح و جان زنان ایرانی نفوذ کنند./آیا مسئولان ذیربط کشور، شناخت و تحلیل صحیح و دقیقی از ریشه‌ها و علل بروز این پدیده دارند؟ /اگر حجاب را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم، اشتباه بزرگی خواهد بود که آن را به یک حوزه رسمی و خاص مانند نیروی انتظامی محدود کنیم.» و البته در این نوشته نیامده است که اصولا دولت چقدر در افزایش بدحجابی نقش داشته است.

۳. در بخشی بعدی این ویژه نامه بخش‌های مختلف صحبت‌های رئیس جمهور درباره حجاب آورده شده است به عنوان مثال: «واقعا مشکل مردم ما این حرف هاست که حالا لباسشان چه باشد؟ مویشان چه طور باشد؟ مشکل کشور این هاست؟.. نه ملت ما مشکلش رنگ لباس و مو است. نه دولت ما مشکلش این است! /من با برخورد انتظامی با دختر‌ها و پسر‌ها و پرسش نسبت آن‌ها به شدت مخالفم. اینکه در خیابان جلوی یک پسر و دختر را بگیرند و بپرسند شما چه نسبتی با هم دارید واقعا زشت است.» آوردن این صحبت‌ها در حالی است که بسیاری از دلسوزان از برخی برخورد‌ها ناراحت هستند. ولی اینکه فقط در تریبون‌های عمومی با ژست روشنفکری از این حرف‌ها زد چیزی را حل نمی‌کند.

۴. در حالی که در ۲۶ دی ۸۸ دولت «چادر» را به عنوان میراث معنوی ثبت کرده بود. و رهبری بار‌ها از  چادر مشکی دفاع نمودند. مهدی کلهر مشاور معزول رئیس جمهور در مصاحبه‌ای شاذ به بیان نظراتی متناقضش پرداخت: وی در پاسخ به این سوال که «چادر مشکی از چه زمانی وارد ایران شد؟»، گفت: «از سفرهای اروپایی ناصر الدین شاه، شب که به مجلس عیاشی در اروپا می‌رفت، می‌دید آنجا لباس مرد‌ها مشکی است و کلاه سیلندری مرد‌ها مشکی است و زن‌ها هم با لباس مشکی می‌ایند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت از حضرت رسول (ص) داریم که لباس تیره پوشیدن مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدا لعنتش کند. همین‌جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است. بر خلاف آنچه در تواریخ می‌نویسد مردی عیاش، بی‌عرضه و سخت خودخواه بود. آن چیزی را که ناصرالدین شاه از آنجا آورد، این بود. سرداری داخلی که تن رجال بود را مشکی کرد و چادر مشکی را توصیه کرد. این چادر مشکی تا همین بعد از انقلاب پارچه‌ای داشت که از فرانسه و انگلیس می‌آمد به نام کرپ دوشین. اصلا اسم این پارچه معلوم است که فرانسوی است و شاید تا بعد از انقلاب ما کارخانه چادر مشکی نداشتیم. یاد ندارم، تا زمان شاه، خانم‌ها را با چادر مشکی ببینم. چادر مشکی یک جور اشرافیت بود. این اشرافیت هم بازمانده‌‌ همان قجر لعنه الله است»

وی ضمن آنکه چادر مشکی را پوشش اشرافی که بازمانده شاهان قاجاریه است، نامید، در اظهار نظر دیگری که در تقابل صریح و جدی با نظر تمام مراجع، علما و بزرگان است، چادر مشکی را بد‌ترین پوشش در زمینه فلسفه حجاب نامیده و قانون حجاب و عفاف را با «یاسای چنگیز» -فرمانده خونخوار مغول- مقایسه کرده است.

همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت: «از لحاظ فلسفه‌ حجاب که در قرآن آمده که زن خودش را در مقابل تیر نگاه هیز مردان قرار ندهد، قطعا چادر بد‌ترین پوشش است چون چهره زن را قاب می‌کند»

و در انتهای مصاحبه با اعلام اینکه‌‌ همان طور که دیدگاه سیاسی رئیس جمهور پیشرفت کرده است، دیدگاه فرهنگی وی نیز پیشرفت کرده است. مصاحبه را به پایان رسانید.

۵. رئیس دفتر آیت‌الله حائری شیرازی گفت: مطلب منتسب به آیت‌الله حائری در ویژه‌نامه روزنامه ایران، مربوط به چندین ماه پیش است که امروز بدون هماهنگی با ایشان و به صورت تغییریافته منتشر شده است.

۶. مصاحبه‌ای با دکتر ابراهیم فیاض که جدیدا به تیم جریان انحرافی پیوسته است و اخیرا مصاحبه‌ای توهین آمیز بر ضد شهید بهشتی نموده است. در بخش‌های از صحبت‌های ایشان در حمایت از سیاست فرهنگی دولت آمده است:

- این جنجال‌هایی که در قالب بحث‌های حجاب و عفاف پیش آوردند یک بحث سیاسی بود تا یک بحث فرهنگی و اینکه مستقیما دولت را مورد خطاب قرار دادند معلوم بود که بحث سیاسی است، یعنی برخی ریاست جمهوری را نشانه گرفته‌اند. این افراد در دولت‌های قبلی عموما دارای نقش‌های حاشیه‌ای بودند. مثلا بازاریان سنتی در آن دوره، یا مثلا دورهٔ دولت بازسازی حتی نوسازی نانشان را می‌خورد و به صورت حاشیه‌ای بودند حالا که دیدند حتی حاشیه هم گیرشان نیامده، شروع کردند به کوبیدن دولت. این‌ها کسانی هستند که در مقابل مفاسد اقتصادی و فرهنگی دولت‌های ۱۶ ساله سالکت بودند، ولی الان چند سال است که دل‌سوز فرهنگ کشور شدند.

- به طور مثال در شرایط فعلی مهندس مشایی یک چیزی گفته، تحت عنوان «مکتب ایران»، او می‌گوید اسلامی که در ایران است، اسلام واقعی است/ بعد این‌ها می‌گویند «مکتب ایران» یعنی مکتب غیراسلامی. آن آقا آمده در نماز جمعه گفته این حرف‌ها شرک آلود است. اگر این‌ها شرک آلود است حرف او هم شرک آلود است.

۷. مجتبی زارعی به سوء استفاده از نام او در ویژه‌نامه با عنوان «خاتون» منتشر شد، اعتراض کرد و گفت:اینجانب از روند برنامه ریزی، تهیه، تدوین و انتشار این ویژه نامه کمترین اطلاعی نداشته و تحت هیچ شرایطی از سوی دست اندر کاران آن نشریه و یا خبرگزاری ایرنا طرف مشورت واقع نشده‌ام و از این حیث حق پیگیری حقوقی را نیز برای خود محفوظ می‌دانم.

۸. حجت‌الاسلام سید محمد قائم‌مقامی نیز در واکنش به نحوه انتشار مصاحبه خود در ویژه‌نامه «خاتون» روزنامه ایران گفت: منظور بنده از این گفتگو این بود که الزامی بودن حجاب نه تنها یک ضرورت شرعی، بلکه یک ضرورت قانونی نیز محسوب می‌شود، الزامی بودن حجاب یک ویژگی عالی در نظام اسلامی است.

۹. وحید خاوه‌ای مشاور مدیرمسئول سابق روزنامه ایران هم در واکنش به ذکر نام او به عنوان یکی از دست اندرکاران ویژه‌نامه «خاتون» گفت: اینجانب هیچ‌گونه همکاری با این ویژه‌نامه نداشته‌ام و از رفتار ناپسند مدیریت آن در درج نام که بدون اطلاع من بوده، گله‌مند هستم.

۱۰. حجت الاسلام غریب رضا نیز توضیحی دربارهٔ مطلبی که در ویژه‌نامهٔ روزنامهٔ ایران از وی چاپ شده بود، منتشر کرد: «مقاله‌ای که ویژه‌نامهٔ ایران از بنده منتشر کرده است را، سه سال پیش برای نشریه الکترونیکی چارقد نوشته‌ام. بدون اجازه و هماهنگی با بنده آن را در
این ویژه‌نامه منتشر کرده‌اند. مایه ننگ است که اسم یا اثرم در چنین نشریه‌ای باشد»

۱۱. در بخش‌هایی از متنی با عنوان «جهان سکشوال و ماهیت سلوک انسان»  که توسط فردی به نام اکبرجباری نوشته شده، آمده است:
-ماهیت ورزش‌های قهرمانی امروز کاملا سکشوآل است. ورزش قهرمانی اساسا دیگر ورزش نیست، چرا که دیگر نه برای سلامت بلکه برای تولید لذت است. شاید مفهوم سکس در ورزشی مانند بدنسازی بسیار آشکار باشد/ فوتبال را در نظر آورید. شاید ماهیت سکشوآل فوتبال بسی شدید‌تر از دیگر ورزش‌های قهرمانی باشد. داخل کردن توپ درون یک سوراخ (دروازه) و لذت حاصل از این فعل. لایی زدن به بازیکن حریف، به مثابهٔ یک حریف جنسی و لذت حاصل از آن برای شخص فاعل (لایی زن) و خشم مفعول (لایی خور). فریاد‌ها و خوشحالی‌ها و حتی عصبانیت‌های حاصل از برد یا باخت، همگی کنش‌هایی سکشوال هستند.

-تولیدات صنعتی با طراحی‌های مدرن گرچه همگی در خدمت تولید لذت هستند، اما با ابداع مفهوم طراحی جنسی در تولیدات صنعتی، این مفهوم به طور رسمی و با آگاهی تمام پا به عرصه صنعت نهاد. برای نمونه پژو ۲۰۶ یکی از محصولات سکشوآل صنعت خودروسازی است


۱۲. مطلبی آرشیوی از بازخوردهای گشت ارشاد تیتری با عنوان «گشت ارشاد بهانهٔ فتنه گران برای لشگر کشی خیابانی و آشوب بود» این طور القا شده است که فتنه ۸۸ برای مقابله با گشت ارشاد راه افتاده است. نه آن مناظره‌های کذایی.

۱۳. در مصاحبه‌ با حسین الله کرم یکی از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی با تیتری بی‌ربط برای ویژه نامه عفاف و حجاب آمده است که: «قالیباف رضاخان حزب‌اللهی را در برابر الگوی احمدی‌نژاد مطرح کرد.» همچنین در بخش‌های مختلف مصاحبه فعالیت‌های فرهنگی دولت توجیه شده است آن هم از طرف یکی از اعضای تشکل انصار حزب الله.


۱۴. درباره نظر مراجع تقلید درباره چادر مشکی تعدادی از این بزرگان در مقابل سوالی که: «رابطه اینکه عده‌ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن در روزنامه‌ها و سخنرانی‌هایشان می‌گویند: چادر مشکی برای بانوان مکروه است و باید پوشش جدید مانتو و کت و دامن با رنگ‌های متنوع جایگزین چادر مشکی شود. آیا چنین حرف و اقدامی صحیح است؟» پاسخ داده‌اند که:

مقام معظم رهبری (مدظله العالی): این صحبت صحیح نیست، و بهترین حجاب پوشیدن چادر است، و چادر سیاه هم بی‌اشکال است.

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی: چادر مشکی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباسهایی که جلب توجه می‌کند حرام است.

آیت الله العظمی تبریزی: زن باید بدن خود را در غیر وجه و کفین از نامحرم بپوشاند و نیز باید زینت خود را بپوشاند و لباسی که زینت حساب
می‌شود باید آن را هم بپوشاند و چادر سیاه مثل عبای سیاه کراهت ندارد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: با توجه به اینکه در حال حاضر رنگ مشکی برای حفظ پوشش زنان بهتر است کراهت آن ثابت نیست.

آیت الله العظمی مظاهری: چادر مشکی برای خانم یک سنت شرعی و ملی است، وانگهی باید در حفظ آن کوشا باشیم، و اگر اینگونه حرف‌ها درست بود، علما و بزرگگان و مراجع معظم تقلید بهتر از دیگران می‌دانستند. مقید بودن خانم‌های آنان به چادر یک امر ضروری است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: نظریه مذکور صحیح نیست و مفاسد بسیار دارد. متاسفانه در این زمان عده‌ای اصرار بر آشکار شدن مفاتن
زن و خروج او از س‌تر و عفاف که حافظ شخصیت و ارزش و متانت اوست دارند مع الاسف می‌خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند در حالیکه بر خلاف اسلام است.

۱۵. دادستان تهران به عنوان مدعی العموم علیه سرپرست روزنامه ایران به اتهام «جریحه دار نمودن عفت و اخلاق عمومی» اعلام جرم کرد. در اعلام جرم دادستان تهران آمده است: روزنامه ایران در ضمیمه مردادماه سال ۱۳۹۰ با عنوان «خاتون یک» به درج مطالبی راجع به حجاب و اعتقادات زن مسلمان ایرانی پرداخته و با حمله به چادر و طرح حجاب و عفاف، با ترویج اباحه‌گری در حوزه پوشش اسلامی، مطالبی را درج کرده که جریحه دار کننده عفت و اخلاق عمومی است.

۱۶. روز گذشته همچنین روابط عمومی روزنامه ایران در اطلاعیه‌ای درباره ویژه نامه «خاتون» به توجیه پرداخت:

-روزنامه ایران به منظور تبیین نقش حجاب در حفظ عفت و پاکدامنی زن مسلمان ایران و تجلیل از مقام و منزلت وی اقدام به انتشار ویژه نامه وزین و ارزشمندی به نام «خاتون» ‌کرده که روز شنبه به همراه روزنامه ایران به صورت رایگان توزیع شده است.
متاسفانه تعدادی از سایت‌های خبری که بعضا مدعی دفاع از جریان اصولگرایی نیز هستند در اقدامی هدفمند، بخشی از مطالب وزین این ویژه نامه را آشکارا تحریف کرده و از این رهگذر کوشیده‌اند تا ضمن ناراحت کردن علما و روحانیون عالی مقام، احساسات مذهبی مردم را نیز تحریک کنند.

-روزنامه ایران مراتب تنفر و انزجار خود را از این اقدام انحرافی سایت‌های خبری وابسته به یک طیف خاص سیاسی ابراز می‌دارد و بر این نکته تاکید می‌کند که دستگاههای مسوول با دقت و وسواس لازم بر امور نظارت دارند و سایت‌های خبری مزبور با جنجال آفرینی و هوچی‌گری قادر به قلب حقایق و وارونه نشان دادن واقعیت‌های پیش روی مردم و مسوولان نخواهند بود.
-روزنامه ایران با مراجعه به دستگاه قضایی، از این سایت‌های هتاک و کینه توز که با انتشار مطالب تحریف آمیز، سعی در تخریب اعتبار و منزلت روزنامه وزین ایران کرده‌اند شکایت خواهد کرد و از همه روزنامه‌های کشور انتظار دارد که از انتشار این مطالب تحریف شده اجتناب ورزند، چه در غیر این صورت باید مسوولیت نشر دروغ‌های نسبت داده شده را برعهده بگیرند.

۱۷-در انتها سایت خبری نفتی با نام «ایران پترو» از این اقدام روزنامه ایران حمایت کرد و بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:
در حالی که شبکه خبری «ایران پترو» این روز‌ها در مشکلات حاد مالی غرق وغوطه ور، دست و پا می‌زند، در چنین اوضاع بغرنجی خبرنگاران و دست اندرکاران آن در حمایت از دکتر علی اکبر جوانفکر این یار صدیق رییس جمهور به پا خواستند چرا که او، اخیرا توسط اصولگرایان قلابی و دنباله‌های رسانه‌ای آن‌ها نظیر رجا نیوز و فارس به بهانه‌های مختلف تحت فشارهای شدید و ویرانگر قرار گرفته است تا مگر مثل مهندس اسفندیار رحیم مشایی حذف و به گوشه عزلت پرتاب شود. به گزارش خبرنگار ایران پترو، ایران پترو مدت‌ها بود که به احترام مخالفان ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری موسوم به سبز‌ها، دیگر اخبار مربوط به دولت را در بخش عمومی‌اش منتشر نمی‌ساخت و بدین ترتیب در برابر جریان سازی‌ها و تنش آفرینی‌های بحران مدار گروه‌های موسوم به اصولگرایان قلابی نیز که بر علیه دولت اعمال می‌شد، سکوت اختیار کرده بود.

با این حال، از آنجا که این گروه‌های معلوم الحال و دنباله‌های رسانه‌ای آن‌ها در جهت تخریب هر شخص و هر فردی که مخالف با منش و روش آن‌ها زیست می‌کند از هیچ کوشش و هیچ فعالیت ناجوانمردانه‌ای دریغ نمی‌کنند و بر همین اساس نیزگویی حالا می‌خواهند آقای جوانفکر را از صحنه حذف نمایند، خبرنگاران «ایران پترو بر خلاف رویه چند ماه اخیر خود که سکوت در برابر حوادث سیاسی بود، در حمایت از ایشان که ولایتمدار است و متدین، فرهیحته است و روشنفکر، انقلابی است و دست به قلم، به پا خاستند:

-ما خبرنگاران ایران پترو از این پس با شکستن قفل سکوت در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه گروه‌های سیاسی نظیر اصولگرایان قلابی و دنباله‌های رسانه‌ای آن‌ها نظیر رجانیوز و فارس به هیچ رو ساکت و منفعل دست روی دست نخواهیم گذاشت تا آنجا که به عنوان هشدار اولیه ممکن است در یک اقدام اعتراض آمیز ابتدا در مقابل دفا‌تر خبری این رسانه‌های غیر اسلامی تحصن نماییم و متعاقبا در صورت تادیب نشدن مسوولان آن‌ها، حتی ممکن است در صدد خرد کردن شیشه‌های اختلاف افکنی جا گرفته در قاب پنجره‌های هتاکیشان برآییم.

- در حالی که سایت‌های خبری‌ای نظیر ایران پترو در بحران شدید مالی قرار دارند به طوری که مدت هاست حتی از پرداخت اجاره بهای دفا‌تر خبری خود ناتوان و درمانده شده‌اند، سایت‌های خبری‌ای مانند رجا نیوز و فارس که به دلیل ارتزاق زایدالوصف از منابع مالی دولتی هم اکنون روی دریای ثروت غوطه می‌خورند و با این حال لحظه به لحظه بر ارتفاع امواج بحران زای خود بر علیه دولت می‌افزایند، بنابر این خبرنگاران ایران پترو از وزارت فرهنگ می‌خواهند تا هر چه زود‌تر و بدون فوت وقت از تزریق هرگونه منابع مالی به این رسانه‌های دیکتاتور، خودداری کند. با توجه به اینکه تا کنون ایران پترو از وزارت فرهنگ هیچ کمکی در هیچ زمینه‌ای نخواسته است، انتظار این است به تنها درخواست این شبکه خبری پاسخ مثبت داده شود.

- ما خبرنگاران ایران پترو، خطاب به اصولگرایان قلابی و نوچه‌های رسانه‌ای آن‌ها متذکر می‌شویم؛ شما که یک روز با علم کردن آقای مشایی، وی را کانون بحران می‌خوانید، روز دیگر با علم کردن آقای بقایی، ایشان را نیز به عنوان کانون بحران قلمداد می‌کنید و همواره در صدد تخریب صدیق‌ترین مسوولان کشوری بر می‌آیید و هر لحظه نیز بر دامنه حرکتی ماشین تخریب خود می‌افزایید به راستی در مرامنامه و مسلک خود در این مرز و بوم و در این آب و خاک جا برای زیستن و جا برای بودن برای کدامین افراد باز گذاشته‌اید؟

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
بفرمایید شصت هزار سال!