۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
آیت‌الله جوادی آملی:

چطور می‌شود چفیه زد و اختلاس کرد؟!

آیت‌الله جوادی آملی افزود: خدا فرمود هر کسی مریض می‌شود بالاخره می‌میرد ولی بعضی‌ها به بیماری‌های آبروبر مبتلا می‌شوند. کسی که متهم به اختلاس و بدررفتاری است دیگر آبرو برایش نمی‌ماند.
کد خبر : ۲۸۴۳۱۰
صراط: یکی از مراجع تقلید، اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه را نشان‌دهنده قدرت دولت و ملت دانست.

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعدازظهر دوشنبه در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرایی شدن برجام اظهار داشت: برجام، نشان دهنده قدرت دولت و ملت در سایه هماهنگی و وحدت و رهبری مقام معظم رهبری است و باید کاری کنیم که قدرت در یک جا ذخیره نشود.

این مرجع تقلید گفت: قبل از انقلاب اسلامی یک پرچم سه رنگ داشتیم که عرضه نداشت خودش را حفظ کند چه برسد به دین.

وی با اشاره به حمل پرچم‌هایی با اسامی ائمه اطهار(ع) در جنگ تحمیلی اظهار داشت: پرچم «یاعلی» هم می‌تواند خودش را حفظ می‌کند هم پرچم سه رنگ را؛ اما پرچم سه رنگ نه تنها پرچم یاعلی را حفظ نمی‌کند بلکه نمی‌تواند خودش را حفظ کند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه این قدرت متعلق به ملت است و نباید یک ارگانی آن را قبضه کند، تاکید کرد: هر کسی این قدرت را قبضه کرد در واقع آن را غصب کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر دکتر ظریف که محبوب ماست در برابر آن ابرقدرت‌ها ایستاد به پشتوانه این قدرت است.

این مرجع تقلید با اشاره به تحمل درد و رنج ناشی از جنگ تحمیلی توسط جانبازان، اظهار داشت: کار آسانی نیست که کسی ۲۵ سال قطع نخاع باشد و بگوید یا الله. گفتن این سخت است چه رسد به عمل کردن. ما مهمان این مائده هستیم، بنابراین نه خودمان آن را غصب کنیم و نه راضی باشیم کسی آن را غصب کند.

وی با اشاره به واردات علف از برزیل اظهار داشت: تا زمینی را برای کاشت در نظر می‌گیرند عده‌ای مشغول خانه‌سازی می‌شوند و بهانه می‌آورند.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: خدا فرمود هر کسی مریض می‌شود بالاخره می‌میرد ولی بعضی‌ها به بیماری‌های آبروبر مبتلا می‌شوند. کسی که متهم به اختلاس و بدررفتاری است دیگر آبرو برایش نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: چه جور می‌شود که یک آدم از یک طرف چفیه بزند و از آن طرف این همه اختلاس کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشوری که نان ندارد و اقتصاد مقاومتی‌اش ضعیف است اهل نماز و روزه نیست، اظهار داشت: دینداری ملت گرسنه، مشکل است. ما باید شبانه‌روز شاکر باشیم که در خدمت مردم باشیم و تلاش و کوشش باعرضه کنیم که این کشور همه چیز دارد.

مردم فکر ناب می‌پذیرند نه افسانه، قصه و سرگرمی

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ارتباطات اشاره کرد و افزود: در جریان ارتباطات و اینترنت اول باید بدانیم فضا، فضای حقیقت است نه مجازی.

به اعتقاد این مرجع تقلید، آنجا که فکر و فرهنگ است، حقیقت وجود دارد و آنجا که اندیشه نیست، فضای مجازی است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه تا فرهنگ و اندیشه و علم نباشد این فضا بی‌اثر خواهد بود، تاکید کرد: برای فضای حقیقی باید کار حقیقی کرد. کار حقیقی را نمی‌توان در خدمت فضای مجازی گرفت.

آیت‌الله جوادی آملی به بایسته‌های کار فرهنگی و معرفتی در اینترنت اشاره کرد و افزود: جوانان و خانواده‌ها اگر بخواهند فاسد نشوند، به تغذیه فکری و فکر ناب احتیاج دارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مردم فکر ناب می‌پذیرند نه افسانه، قصه و سرگرمی، اظهار داشت: اگر فکر فرهنگی نباشد، ابزارهای ارتباطی، شمشیری است که کاری از آن ساخته نیست و اگر زیانبار نباشد، حداقل سودمند نخواهد بود.

منبع: مهر