۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

پورمحمدی: جامعه به دولت موبایل رسیده

پورمحمدی گفت: جامعه ما از «دولت الکترونیک» عبور کرده و به «دولت موبایل» رسیده است اما دولت در این خصوص دچار عقب ماندگی است و تبادلات، هنوز به شکل سنتی انجام می‌گیرد.
کد خبر : ۲۸۴۴۹۹
صراط: پورمحمدی گفت: جامعه ما از «دولت الکترونیک» عبور کرده و به «دولت موبایل» رسیده است اما دولت در این خصوص دچار عقب ماندگی است و تبادلات، هنوز به شکل سنتی انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در هشتمین همایش هم اندیشی ذی‌حسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه ای اجرایی مرکز که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر، مبارزه با فساد را یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی برشمرد.

وزیر دادگستری گفت: انقلاب ما برای مبازره با طاغوت و فساد شکل گرفت و همه حرف و پیام انقلاب این بود که ما پیرو حق هستیم، نسبت به باطل موضع داریم و به سادگی از کنار آن نمی گذریم.

وی در این رابطه افزود: 37 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و ما هر روز شاهد استقرار، ثبات، شکوه و عظمت آن هستیم، ملت ما با سرافرازی مفتخر است که یکپارچه قیام کرده و در این قیام هم به ظرفیت عظیم خود پی‌ برد و هم رهبر خود را پیدا کرد.

پورمحمدی در خصوص تحقق برجام تصریح کرد: برجام یعنی شکوه ملت ایران، اقتدار ایران اسلامی و ارائه توانمندنی یک ملت چراکه دست یابی به تفاهمی در این سطح و امضا کردن قرارداد با قدرت‌های جهانی در چنین ترازی و با چنین اقتداری، نشان دهنده قدرتمندی نظام ماست.

وی همچنین افزود: مهم آن است که ما دولتمردان، قدرت انقلاب، مردم، رهبری و فرهنگ انقلاب را دریابیم و اگر این قدرت را به خوبی تجلی و ارایه دهیم، قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز تسلیم نخواهند داشت، امروز نیز اگر خداپرستی، دین داری و حتی اسلام در مذاهب مختلف آن، در دنیا برجسته شده به دلیل انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وزیر دادگستری در ادامه جلسه با بیان این مطلب که مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی نظام است اظهار کرد: همگی در مورد اینکه در زمینه فساد اداری دچار مشکل هستیم اتفاق نظر داریم، این در حالی است که آرمان ما رسیدن به جامعه ای عاری از فساد است و اصولاً ما برای همین موضوع انقلاب کرده‌ایم.

وی افزود: ما به توانمندی و سلامتی مدیران خود باور داریم و نه تنها مدیران بلکه کارمندان ما نیز بسیار توانمند و وظیفه شناس هستند، اما این سؤال مطرح است که آیا خروجی و بازده کار، مناسب و مورد رضایت است؟ حال آنکه ابزار، تکنیک‌ها و مدل‌های موفق بسیاری در مبارزه با فساد وجود دارند و کشور ما نیز از توانمندی بالایی برخوردار است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمایل شدید کشورها و شرکت‌های بزرگ بین المللی برای انعقاد قرادادهای همکاری و تجاری با کشور تصریح کرد: کشور ما دارای بالاترین آمار فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی است که این موضوع ظرفیت بسیار بزرگ و بی بدیلی را برای پیشرفت و توسعه اقتصادی فراهم کرده است اما با وجود چنین قابلیت‌ها و توانایی‌هایی، دارای نرخ بهره‌وری و رشد پایینی هستیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم ایجاد تحول در نظام‌های مالی و اداری گفت: رهبری معظم با هوشمندی و فراست، میانگین نرخ رشد 8 درصدی را برای برنامه ششم توسعه در نظر گرفته‌اند که برای تأمین نظر ایشان نیازمند ایجاد تحول در نظامات مالی، اداری و اقتصادی هستیم.

وزیر دادگستری با اشاره به ضریب نفوذ بالای اینترنت و موبایل در کشور، از عقب ماندگی دولت در این عرصه انتقاد کرد و اظهار داشت: گردش مالی الکترونیکی در کشور ما در سال 1393 بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان است که نشان می‌دهد جامعه ما از «دولت الکترونیک» نیز عبور کرده و به «دولت موبایل» رسیده است؛ اما دولت در این خصوص دچار عقب ماندگی است و شیوه تبادلات، هنوز به شکل سنتی انجام می‌گیرد.

وی در خاتمه عزم دولت در اصلاح نظام اداری و مبارزه با فساد را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی محور اصلاحات نظام مالی و رکن سلامت کشور است و در مورد ایجاد سازمان‌های موازی برای مبارزه با فساد نیز همانگونه که بارها تأکید کرده‌ایم، معتقدیم چنین اقدامی خود عامل فساد خواهد بود، چراکه مبدأ رقابت‌های کور و انحراف دهنده است.
منبع: فارس