۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

متقاضی جدید پیوستن به اتحادیه اروپا

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اظهار کرد، بوسنی متقاضی پیوستن به اتحادیه اروپا است اما به عقیده بروکسل این کشور هنوز همه شرایط لازم برای طرح درخواست عضویت در این اتحادیه را برآورده نکرده است.
کد خبر : ۲۸۵۷۱۴
 صراط: ایسنا نوشت: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اظهار کرد، بوسنی متقاضی پیوستن به اتحادیه اروپا است اما به عقیده بروکسل این کشور هنوز همه شرایط لازم برای طرح درخواست عضویت در این اتحادیه را برآورده نکرده است.

به نقل از روزنامه اورشلیم پست، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد، 28 کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست بوسنی برای عضویت در این اتحادیه را بررسی خواهند کرد.

به گفته موگرینی، این درخواست خبری خوب هم برای اتحادیه اروپا و هم برای بوسنی به عنوانی جمهوری متعلق به یوگسلاوی سابق است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: در زمانی که اتحادیه اروپا با پرسش‌هایی در داخل خود مواجه است، دیدن این مساله که یک چنین انرژی و تمایلی برای پیوستن به اتحادیه اروپا و یک چنین تلاش سختی برای منطبق کردن کشورها به همراه جامعه، اقتصاد، نهادها و نظام‌های‌شان با استانداردهای اروپا وجود دارد احساس مسئولیت ما را از جمله در قبال شهروندان اتحادیه اروپا تقویت می‌کند.