۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

تبادل صدا میان هنرمندان ایرانی و خارجی

کانون موسیقی معاصر ۲۹ بهمن و اول اسفند برنامه «دسترسی محدود صدا، مجموعه‌ اجراهای صدا به صورت تبادل هنرمندان ایرانی و بین المللی» را برگزار می کند.
کد خبر : ۲۸۵۸۱۵
صراط: مهر نوشت: کانون موسیقی معاصر ۲۹ بهمن و اول اسفند برنامه «دسترسی محدود صدا، مجموعه‌ اجراهای صدا به صورت تبادل هنرمندان ایرانی و بین المللی» را برگزار می کند.

دسترسی محدود صدا، مجموعه‌ اجراهای صدا به صورت تبادل هنرمندان ایرانی و بین المللی است و با توجه به معماری ویژه موزه‌ هنرهای معاصر تهران، دو اجرای صدا طراحی شده است که هنرمندان آلمانی، لهستانی و ایرانی را گردهم می‌آورد.

در روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ۹۴، دوئت «معتبر- روسلر» و در روزشنبه اول سفند ۹۴ دوئت «اسپكترو» ساعت ۱۷ در سرسرای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

دوئت «معتبر- روسلر» مستقر در شهر لاهه‌ هلند با ترکیب المان‌هایی از جهان بیرون و منابع صوتی انتزاعی که به صورت مصنوعی تولید شده‌اند به تولید صداهایی پرداخته‌اند که به سختی قابل تعریف است.

قطعه‌ها در داخل یک قالب اکیدا ثابت، بداهه‌نوازی می‌شوند و محتوی آنها از سه عنصر اصلی تشکیل یافته است: گیتار کلاسیک (که لئونی روسلر آن را می نوازد)، اجرای الکترونیک صداهای گلیچ (توسط سهراب معتبر) و مناظر صوتی‌ تهیه‌ شده از طریق ضبط‌ میدانی (توسط روسلر). این گروه دونفره به تازگی آثار خود را در کشور هلند و همچنین در شهر برلین به اجرا در آورده‌اند و مقصد بعدی آنها تهران خواهد بود.

علاقه مندان می توانند برای استفاده از برنامه «دسترسی محدود صدا» در روزهای ۲۹ بهمن و یکم اسفند ماه ساعت ۱۷ به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.