۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲

جزییات طرح آمریکا درصورت شکست مذاکرات

«...این طرح حملات سایبری که درپی به سرانجام رسیدن مذاکرات و دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک، هیچ وقت اجرایی نشد؛ «نیترو زئوس» نام داشته که قرار بود بعنوان یک جایگزین انتقامجویانه برای واکنش نظامی به فعالیت‌های ضد منافع آمریکایی ایران استفاده شود.»
کد خبر : ۲۸۶۲۲۵
صراط: جام نیوز نوشت: پایگاه خبری یالوپنیک (jalopnik) در مقاله‌ای مفصل از برنامه ریزی ایالات متحده برای حمله سایبری گسترده به ایران در صورت شکست خوردن مذاکرات هسته‌ای پرده برداشت و تاکید کرد حملات گسترده سایبری برای نابود کردن بخش‌های عظیمی از شبکه توزیع برق، سامانه دفاع هوایی، دستگاه‌های فرماندهی و مخابراتی از همان ابتدای روی کار آمدن اوباما آماده شده بود.
 
این طرح حملات سایبری که درپی به سرانجام رسیدن مذاکرات و دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک، هیچ وقت اجرایی نشد؛ «نیترو زئوس» نام داشته که قرار بود بعنوان یک جایگزین انتقامجویانه برای واکنش نظامی به فعالیت‌های ضد منافع آمریکایی ایران استفاده شود.
 
در ادامه این مقاله با ارایه جزییات جالبی از مقدمه‌چینی برای انجام این حمله آمده است: «هزاران نفر از خدمه عملیاتی و جاسوسی آماده بودند و ده‌ها میلیون دلار طی چندین سال سرمایه گذاری شده بود. قراردادن سخت‌افزارهای فیزیکی در شبکه‌های کامپیوتری فعلی ایران نیز بخشی از این نقشه بود. مرکز فرماندهی سایبری و یگان عملیاتی تیلرود سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) پشت این نقشه بودند.»
 
این پایگاه خبری درباره منبع افشای اطلاعات درباره نیترو زئوس می‌نویسد: «درحالی از این مسئله پرده برداشته می‌شود که اولین و نوع قبلی حمله سایبری به ایران یعنی ویروس استاکس‌نت آسیب زیادی را به سانتریفیوژهای ایران وارد کرد. جزییات چنین سلاح‌های سایبری خطرناکی در کتاب "شمارش معکوس به روز صفر - countdown to zero day" آمده است. اما افشاگری درباره این حجم وسیع از حمله سایبری (نیترو زئوس) در مستند "روزهای صفر - zero days" به کارگردانی الکس بلیبنی نمایش داده شده که این هفته در جشنواره فیلم برلین معرفی شد.»
 
بر اساس این فیلم، دیگر عملیات احتمالی در صورت شکست خوردن مذاکرات هسته‌ا‌ی، بر روی از کار انداختن تاسیسات غنی‌سازی فوردو در نزدیکی شهر قم متمرکز شده بود. البته این عملیات قرار نبود مانند نیترو زئوس فقط مختص به مذاکرات هسته‌ای باشد و طبق آنچه که یالوپنیک نوشته هم اکنون نیز کاخ سفید وقتی که ضروری بداند می‌تواند آن را اجرا کند.
 
این نقشه شامل وارد کردن یک کرم مخرب الکترونیکی به سیستم کامپیوتری اصلی فوردو برای نابود کردن سانتریفیوژهای فعال آن می‌شود و این نقشه بسیار مخرب‌تر از استاکس‌نت می‌باشد. نویسنده این مقاله در پایان مدعی است آمریکا برای مقابله با دشمنان بالقوه خود، تعداد زیادی از این دست نقشه‌های مخرب آماده کرده که تا کنون رونمایی نشده‌اند.
 
البته باید توجه داشت که چرا رسانه‌های آمریکایی، اکنون در زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای و نزدیک شدن به دو انتخابات سرنوشت‌ساز؛ از عملیات نیترو زئوس و دیگر طرح‌های حملات سایبری به ایران پرده برداری می‌کنند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن القای این ذهنیت به مردم باشد که توافق هسته‌ای هرچقدر هم که برای ایرانیان با ضرر همراه بوده اما مردم باید از تیم مذاکرات برای پذیرفتن شرط‌های قدرت‌های غربی قدردانی کنند زیرا در آنصورت خسارات جبران ناپذیری به کشورشان وارد می‌آمد!