۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

مغرب به اتحادیه عرب پشت کرد

مغرب اعلام کرد که به دلیل از هم گسستگی و تشتت جهان عرب و عدم تمایل به ارائه تصویری دروغین از اتحاد کشورهای عربی، از میزبانی نشست سران اتحادیه عرب در سال 2016 انصراف داد.
کد خبر : ۲۸۶۳۴۹
صراط: ایرنا نوشت: مغرب اعلام کرد که به دلیل از هم گسستگی و تشتت جهان عرب و عدم تمایل به ارائه تصویری دروغین از اتحاد کشورهای عربی، از میزبانی نشست سران اتحادیه عرب در سال 2016 انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه مغرب روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: از آن جا که تصمیم های مهم و ابتکار عمل های ملموسی که می بایست در اختیار سران دولت ها قرار می گرفت، اتخاذ نشده است، نشست آتی (سران اتحادیه عرب) نیز صرفا فرصت دیگری برای تایید قطعنامه های معمولی و ایراد سخنرانی هایی خواهد بود که تصویری دروغین از وحدت و انسجام (میان کشورهای عربی) را به نمایش خواهد گذاشت.
نشست سالانه اتحادیه عرب در سال 2016 که قرار بود بیست و هفتمین نشست این نهاد باشد، پیشتر برای 29 مارس (10 فروردین 1395) در شهر توریستی مراکش مغرب برنامه ریزی شده بود، اما اکنون این نشست به درخواست عربستان به 7 آوریل (19 فروردین 1395) موکول شده است.
بیانیه مذکور می افزاید: سران عرب نمی توانند بار دیگر خود را صرفا محدود به تحلیل وضعیت تلخ اختلافات و تفرقه ها کنند و هیچ واکنش قاطعی از خود نشان ندهند.