۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

ظریف: عمان برای ما قابل‌اعتماد است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: عمان همسایه ای خوب و قابل اعتماد برای ایران است. روابط را در همه زمینه ها ادامه داده و سقفی برای این روابط قایل نیستیم.
کد خبر : ۲۸۶۳۷۰
صراط: تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: عمان همسایه ای خوب و قابل اعتماد برای ایران است. روابط را در همه زمینه ها ادامه داده و سقفی برای این روابط قایل نیستیم.

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان با «محمدجواد ظریف» دیدار کرد.دو طرف در این ملاقات روابط دوجانبه و جدیدترین تحولات منطقه را بررسی کردند.

پس از این دیدار وزرای خارجه ایران و عمان در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

ظریف در ابتدای این نشست مطبوعاتی گفت: روابط ما با عمان روابطی نمونه است. از جناب سلطان و دولت عمان بخاطر نقش مثبتی که در موضوع هسته ای داشته اند همواره قدردانی کرده ایم.

وی افزود: درباره همکاری‌های دو و چند جانبه و همچنین همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی بحث کردیم.

ظریف ادامه داد: معتقدم در این چند روز زمینه برای گشودن روابط گسترده و جدید فراهم خواهد شد.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز در ادامه کنفرانس خبری گفت: روابط برادرانه ای در سطح رسمی و شخصی بین دو طرف وجود دارد.

وی افزود: این سفر در شرایطی انجام میشود که تحریم های نامشروع علیه یران برداشته شده است. افق های جدیدی را در حوزه افتصادی فرهنگی و علمی و همه حوزه هایی که برای دو کشور فایده دارند سعی داریم بگشاییم.

بن علوی گفت: یقین داریم که این همکاری که به دنبال آن هستیم در دو بخش منطقه ای و بین المللی است. به صورت قاطع تاکید می‌کنم که این سفر در ادامه روابط دوستانه و برادرانه ای است که بین ایران و عمان بوده و علیه طرف دیگری نیست.

وزیر خارجه عمان تاکید کرد: امیدواریم تمام کشورهای منطقه بتوانند در تاسیس امنیت منطقه ای با همدیگر همکاری کنند. منطقه ما اهمیت زیادی در منافع جهانی ایفا می‌کند و بر ما لازم است که ضمن در نظر گرفتن این منافع از آن استفاده کنیم. نباید در منطقه ریسک و ماجراجویی کرده و به اختلاف ها دامن بزنیم.

وی گفت که اطلاع دقیقی از دارایی های ایران در عمان ندارد اما فکر نمی‌کند زیاد باشد.

ظریف در ادامه این کنفرانس خبری گفت: عمان همسایه ای خوب و قابل اعتماد برای ایران است. روابط را در همه زمینه ها ادامه داده و سقفی برای این روابط قایل نیستیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: یک جدول زمانبندی در پایان این سفر برای گسترش همه جانبه روابط تعیین خواهد شد.