۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

گلکسی اس۷ اج سامسونگ +تصاویر

سامسونگ گلکسی اس ۷ اج را نیز در کنفرانس جهانی موبایل بارسلون معرفی کرد؛ محصولی که نسخه‌ای قوی‌تر و گران تر از گلکسی اس۷ به شمار می رود. این محصول از ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) به طور رسمی عرضه می‌شود.
کد خبر : ۲۸۶۶۷۳
 صراط: سایت علم و فن آوری نوشت: سامسونگ گلکسی اس ۷ اج را نیز در کنفرانس جهانی موبایل بارسلون معرفی کرد؛ محصولی که نسخه‌ای قوی‌تر و گران تر از گلکسی اس۷ به شمار می رود. این محصول از ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) به طور رسمی عرضه می‌شود.

سال گذاشته سامسونگ گلکسی اس۶ و اس۶ اج را با هم معرفی کرد با این تفاوت که نسخه اج دارای انحنا در اطراف نمایشگر خود بود اما امسال گلکسی اس۷ اج علاوه بر این انحنا، درای نمایشگر بزرگتری نیز هست. یکی از انتقاداتی که به نمایشگر خمیده گلکسی اس۶ وارد می‌شد، عدم کاربرد آن بود اما به نظر می‌رسد سامسونگ این مشکل را در گلکسی اس۷ برطرف کرده است.

گلکسی اس۷ اج 5. 3 میلی متر از گلکسی اس۶ اج باریک‌تر است و پشت شیشه‌ای آن هم همچون گلکسی نوت ۵ در طرفین انحنا دارد که باعث می‌شود به خوبی در دست جا شود. این محصول در واقع از آیفون ۶ اس پلاس به طور محسوسی باریک‌تر است. این محصول هم همچون گلکسی اس۷ در برابر آب مقاوم بوده و استاندارد IP۶۸ دارد. به این ترتیب این گوشی اگر در عمق کم آب باشد دچار هیچ مشکلی نمی‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های گلکسی اس۷ اج با نسخه قبلی‌اش، کمتر برجسته بودن لنز دوربین اصلی و بزرگ‌تر شدن دکمه‌های پاور و سنسور اثر انگشت است. البته یکی از تغییرات اساسی در این محصول، بکارگیری باتری قوی ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی است که نشان می‌دهد سامسونگ تصمیم دارد این اسمارت فون را به بهترین محصول اندرویدی در بازار تبدیل کند!

سامسونگ نیازی ندارد در زمینه نمایشگر محصولاتش چیزی را ثابت کند زیرا همواره در این زمینه یکی از بهترین‌ها است. گلکسی اس۷ اج به نمایشگری ۵. ۵ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی و سوپر آمولد با کناره‌هایی خمیده مجهز است. این نمایشگر را پیش از این در دیگر محصولات سامسونگ دیده‌ایم و با کیفیت فوق العاده آن آشنا هستیم.

رابط کاربری تاچویز سامسونگ فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما این کمپانی از سال گذاشته و با گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج تصمیم گرفت آنرا اصلاح و بهینه کند تا هم کار با آن راحت‌تر باشد و هم ظاهرش آراسته شود. این رابط کاربری به طور کلی شبیه با رابط کاربری گلکسی اس۷ است با این تفاوت که یک UX خمیده دارد. این رابط کاربری دارای رنگ و لعابی تازه است اما تغییرات چندانی در زمینه عملکرد نکرده است با این تفاوت که به دلیل ارتقای کلی سخت افزار گوشی به ویژه تراشه، سرعت عملکرد آن هم افزایش یافته است. عملکرد یو ایکس مربوط به گوشه‌های خمیده در گلکسی اس۷ اج شباهت زیادی با همین موضوع در گلکسی اس۶ اج دارد. گوشه‌های خمیده اکنون قسمت بیشتری از نمایشگر را در اختیار دارند و ترکیب قرار گیری محتوا منطقی‌تر شده است. یک سری عملکرد جدید هم به آن اضافه شده‌اند که البته چیز خاص و عجیبی در آن‌ها نیست. البته باید توجه داشت که این نمایشگر‌های خمیده ممکن است مورد توجه همه نباشند و مشتری‌های خاص خود را دارند. در واقع هیچ یک از قابلیت‌ها و ویژگی‌های رابط کاربری در گلکسی اس۶ اج حذف نشده است و همگی در نسخه جدید نیز حاضر هستند.

سامسونگ اعلام کرده است که در گلکسی اس۷ اج نیز همچون گلکسی اس۷ از دو تراشه بهره خواهد گرفت: یکی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام (احتمالا برای بازار آمریکا) و دیگری قوی‌ترین تراشه اکزینوس ساخته شده توسط خودش. تراشه‌های اکزینوس نشان داده‌اند که در زمینه عملکرد چیزی از اسنپ‌ها کم ندارند همانطور که سال گذشته نیز سامی ترجیح داد در گلکسی اس۶ اج از تراشه اکزینوس ۷۴۲۰ به جای اسنپ ۸۱۰ که مشکل داغ شدن داشت استفاده کند.

بدون تردید استفاده از چنین تراشه‌های قدرتمندی به همراه باتری قوی و نمایشگر کم مصرف، به دوام بیشتر باتری هم منجر می‌شود. یکی از بهترین خبر‌ها برای علاقه مندان به پرچمدارهای سامسونگ این است که درگاه میکرو اس دی دوباره راه خود را به اسمارت فون‌های این کمپانی یافته و کاربر می‌توانند در گلکسی اس۷ اج علاوه بر ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، از حافظه اضافه هم استفاده کنند. شایان ذکر است که یکی از مشکلات اصلی در گلکسی اس۶ اج، نداشتن چنین امکانی بود!

دوربین ۱۲مگاپیکسلی جدید در نظر گرفته شده برای مدل استاندارد نیز همراه با برخی امکانات تازه است که فقط و فقط با یک هدف برای آن درنظر گرفته شده‌اند: عکس‌ها و تصاویر بهتر در نور کم.

حالا وقت آن رسیده که سامسونگ پای را از محدوده مگاپیکسل فرا‌تر بگذارد: بله تعداد مگاپیکسل‌های دوربین در پرچمدار جدید به رقم ۱۲ تنزل یافته با این همه تک تک پیکسل‌های آن حالا بزرگ‌تر شده‌اند و این یعنی، دوربین عملکرد بهتری را از خود در نور کم به نمایش می‌گذارد چراکه این پیکسل‌ها نور بیشتری را دریافت خواهند کرد.

لنز این دوربین نیز واید‌تر شده و گشودگی دهانه آن به رقم f/۱. ۷ رسیده (رقمی که تا به امروز در هیچ موبایلی شاهدش نبوده‌ایم) و این مساله نیز به جذب بیشتر نور کمک خواهد کرد. این دو ویژگی به گلکسی اس ۷ کمک خواهند کرد که ۹۵ درصد در قیاس با گلکسی اس ۶ نور بیشتری را از طریق دوربین خود جذب نمایند. در پایان لازم است اضافه نماییم که این دوربین در برگیرنده سیستم لرزشگیر اپتیکال یا OIS هم است که به آن کمک خواهد کرد با سرعت بیشتری عکس بگیرد و در نتیجه حاصل کار آن تاری کمتری داشته باشد.

پشتیبانی از Dual Pixels نیز ویژگی دیگری است که به دوربین این موبایل اضافه شده است؛ مشخصه‌ای که در دنیای موبایل اولین است. اما Dual Pixels نوعی فناوری است که از دوربین‌ها قرض گرفته شده و به دستگاه امکان خواهد داد تا فوکوس سریع تری روی سوژه‌هایش داشته باشد و برای این منظور نیز اطلاعات را از دو پیکسل مختلف موجود در حسگر دریافت کرده و باهم ترکیب می‌کند.

همانطور که انتظار می‌رفت و شایعات اشاره می‌کردند، سامسونگ پیش خرید گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را دو روز پس از معرفی یعنی ۲۳ فوریه برابر با ۴ اسفند آغاز می‌کند. به عنوان پاداش، کسانی که از این تاریخ، تا ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) تلفن‌های نام برده را پیش خرید کنند، یک هدست واقعیت مجازی Gear VR به رایگان دریافت خواهند کرد که درون آن شش بازی رایگان هم قرار دارد.

تاریخ عرضه رسمی دستگاه، ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) در نظر گرفته شده است. در ناحیه ایالات متحده، گلکسی اس ۷ در رنگ‌های عقیق سیاه و پلاتینیوم طلایی عرضه می‌شود در حالی که کلگسی اس ۷ اج علاوه بر رنگ‌های نام برده، به نقره‌ای تیتانیومی هم مجهز می‌شود. در آمریکا، ورژن ۶۴ گیگابایتی در نظر گرفته نشده و گویا باید خریداران به ورژن ۳۲ گیگابایتی اکتفا کرده و در عوض از درگاه میکرو اس دی بهره برند.

گلکسی اس ۷ با قیمت ۶۴۹ الی ۶۹۹ دلار/یورو و گلکسی اس ۷ اج با بهای ۷۴۹ الی ۷۹۹ دلار/یورو قابل خریداری است.

گلکسی اس۷ اج سامسونگ رونمایی شد+تصاویر

گلکسی اس۷ اج سامسونگ رونمایی شد+تصاویر