۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
نتایج نظرسنجی صراط

آرای اصولگرایان بیشتر اما شکننده‌تر است/ بی‌اعتمادی 33 درصد رای‌دهندگان اصولگرا به لیست ائتلاف

حدود 33 درصد از هواداران اصولگرایان (16.53 از مجموع 50.15 درصد) لیست ارائه شده توسط این جناح را قبول ندارند و ترجیح می دهند خود از میان نامزدهای اصولگرا دست به انتخاب بزنند.
کد خبر : ۲۸۶۹۱۵
گروه سیاسی صراط - نتایج نظرسنجی صراط نیوز نشان می دهد مجموع آرای اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس بیش از اصلاح طلبان است اما از حیث رای دادن لیستی، وضعیت اصلاح طلبان بهتر است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، مخاطبان نظرسنجی مذکور در پاسخ به سوال "با توجه به حساس شدن رقابت های انتخاباتی، به کدام گزینه زیر رای می دهید؟"، 33.62 درصد، گزینه "لیست کامل ائتلاف اصولگرایان" و 16.53 درصد نیز "گلچین کاندیداهای اصولگرا (داخل و خارج از لیست)" را انتخاب کرده اند.

همچنین 39 درصد مخاطبان گزینه "لیست کامل ائتلاف اصلاح طلبان" و 7.36 درصد نیز "گلچین کاندیداهای اصلاح طلب (داخل و خارج از لیست)" را انتخاب کرده اند. رای 3.48 درصد دیگر نیز به لیست ائتلاف "صدای ملت" بوده است.

آرای اصولگرایان بیشتر اما شکننده‌تر است/ بی‌اعتمادی 33 درصد رای‌دهندگان اصولگرا به لیست ائتلاف

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 50.15 درصد شرکت کنندگان، کاندیداهای اصولگرا را راهی مجلس خواهند کرد و 46.36 درصد نیز به نامزدهای اصلاح طلب رای خواهند داد که اختلاف رای حدود 4 درصدی را نشان می‌دهد.

با این وجود، نوع نگاه مخاطبان اعم از حامیان اصولگرایان یا هواداران اصلاح طلبان به لیست های ارائه شده از سوی جناح ها، نشان می دهد که اعتماد دسته اول به فهرست ائتلاف اصولگرایان کمتر از جناح رقیب است.

در واقع، آرای اصولگرایان بین نامزدهای موجود در ائتلاف و نامزدهای منفرد شرکت کننده در انتخابات، تقسیم شده است در حالی که بدنه اجتماعی اصلاح طلبان تقریبا به صورت یکصدا لیست ارائه شده توسط این جناح را انتخاب خواهند کرد.

به بیان دیگر، حدود 33 درصد از هواداران اصولگرایان (16.53 از مجموع 50.15 درصد) لیست ارائه شده توسط این جناح را قبول ندارند و ترجیح می دهند خود از میان نامزدهای اصولگرا دست به انتخاب بزنند.

این در حالی است که این رقم در میان هواداران اصلاح طلبان کمتر از 16 درصد (7.63 از مجموع 46.36 درصد کل آرای اصلاح طلبان) است یعنی بیش از 84 درصد هواداران اصلاح طلبان به لیست ارائه شده از سوی این جناح اعتماد کامل دارند.

این موضوع در نتیجه انتخابات می تواند باعث شکنندگی آرای نامزدهای اصولگرا و تجمیع آرای اصلاح طلبان – با وجود تعداد کمتر آنها – شود.

گفتنی است در لیست اصلاح طلبان در تهران، نام سه اصولگرا نیز به چشم می خورد و این در حالی است که فهرست ائتلاف اصولگرایان تنها با محوریت بخشی از این جناح بسته شده و البته انتقادات فراوانی را به دنبال داشته است.

در نتیجه این موضوع، بسیاری از تصمیم گیران ائتلاف اصولگرایان، از تقسیم آرای کاندیداهای این جناح ابراز نگرانی کرده و خواسته اند تا سایر نامزدها، از انتخابات انصراف دهند. با این حال قریب به اتفاق کاندیداهای شناخته شده و رای‌آور، این درخواست را نپذیرفته و ترجیح داده اند تا به صورت انفرادی در رقابت ها باقی بمانند.

نظرات بینندگان
یک هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
۸۶
۱۷
نظر سازی است یا نظر سنجی؟؟ در انتخابات سال 92 هم نظر سنجی یا بهتر بگویم نظر سازی مشابهی داشتید اخرش معلوم شده
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
۹۰
۱۶
چند روز دیگر صبر کن .سیلی سختی خواهید خورد صراط از بس که تهمت. افترا. دروغ گفتید.
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
۸۵
۲۶
اصول گراها تا رفتارشان وکردارشان وگفتارشان درست نکنند جایگاهی در میان ملت ندارند لیدرهای اصولگراها خودشان را قیم .وملت ایران را صغیر ویتیم می پندارند ذراه ای فهم وشعور بر انان قایل نیستند