۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

کرباسچی: طبقه متوسط مانند 2 خرداد 76، سونامی ایجاد کند!

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد حرکت و اراده طبقه متوسط جامعه می تواند سونامی تغییر همانند دوم خرداد 76 و انتخابات 92 را برای توسعه کشور به همراه آورد.
کد خبر : ۲۸۷۱۲۲
صراط: خبرآنلاین نوشت: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد حرکت و اراده طبقه متوسط جامعه می تواند سونامی تغییر همانند دوم خرداد 76 و انتخابات 92 را برای توسعه کشور به همراه آورد.

غلامحسین کرباسچی که در همایش بزرگ اصلاح طلبان تبریز در سالن پورشریفی سخن می گفت اظهار داشت: نگاه طبقه متوسط برای شرکت در انتخابات سیاسی بوده و کل مسایل کشور در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، معضلات فرهنگی را مدنظر دارد و از این لحاظ دارای اهمیت ویژه است.

وی با بیان اینکه رأی یکپارچه مردم و تشکیل مجلسی یکدست می تواند به رفع مشکلات در کنار دولت با برنامه ریزی و قانونگذاری کمک کند اظهار داشت: مسأله ویژه دیگر، اهمیت شرکت عمومی همه در انتخابات است .

کرباسچی با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با کشورهای اطراف و جهان سوم گفت: در این کشورها مردم سالاری و دموکراسی تنها پوسته ای ظاهری برای حکومت های دیکتاتور است اما انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز به رای مردم اهمیت داده و حضرت امام(ره) استدلالش به دخالت مردم بود و مردم سالاری دینی بر این اساس در ایران شکل گرفت.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه گاهی انتخابات در کشورمان مناسکی می شود افزود: گروهی شرکت در انتخابات را به عنوان حضور در مراسمی تلقی می کنند خوب است جمعیت زیادی شرکت کنند، صف های طولانی در صندوق های رأی اهمیت داشته و پشتوانه موضوع است البته این بخشی از مسئله است

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه اهمیت ویژه دارد دخالت مردم در سرنوشت خود است به گونه ای که مردم بتوانند واقعا انتخاب کنند و بین دو روش اجرایی کشور که از آن به عنوان اصولگرایی و اصلاحات از آن یاد می شود آنچه را که می تواند به رفع مشکلات کمک کند انتخاب کنند.

کرباسچی تأکید کرد: مردم باید در انتخابات دستشان برای انتخاب بازباشد اینکه یک مجموعه ای حداقل شرایط کاندیداها را در نظر بگیرد ضرورت هر انتخاباتی است اما نه اینکه فرزندان انقلاب جانبازان و سرداران جبهه و جنگ پشت خط بمانند.

وی با اشاره به ردصلاحیت جانباز قطع نخاعی دکتر شکور اکبرنژاد از حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو و درحالی که سخنانش با فریاد های مکرر حاضران همراه شده بود اظهار داشت: چرا باید افرادی که پایشان ، اعضای بدنشان را در جبهه های جنگ از دست داده اند از جمع انتخاب شوندگان حذف شوند.

کرباسچی با اشاره به اینکه عده ای نیز در انتخابات مجلس نگاه منطقه ای دارند تصریح کرد: ایفای نقش طبقه متوسط جامعه در تشکیل مجلس می­تواند به رفع مشکلات کشور کمک کند چرا که در مقابل دولتی که با انتخاب مردم شکل گرفته جبهه گیری نمی کند و هر روز درکار دولتی که با زحمات فراوان در حل معضل سیاست خارجی موفق شده سنگ اندازی نمی کند.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: ما یک انقلاب اسلامی محدود و بسته نمی خواهیم بلکه باید با ارایه الگوی مردم سالاری دینی به عنوان یک مجموعه ای که با رأی مردم برسرکار آمده از این موقعیت برای رفع معضلات مختلف کشور نظیر بیکاری استفاده نماییم

وی گفت:این مهم با شعار و عوام فریبی درست نمی شود باید توجه داشته باشیم معضل اقتصادی ما با ارتباط با دنیا حل و فصل می شود و باید از این فرصت که برای دولت پیش آمده با مجلسی که پشتوانه قانونی آن است به خوبی بهره بگیریم .

کرباسچی با انتقاد از عملکرد مجلس فعلی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این مجلس با وجود این همه گرفتاری شاهد تذکرات بی مورد هستیم که حتی رییس مجلسی که از مجموعه اصولگریان محسوب می شود خود را از آنها جدا می کند

وی افزود: آن چیزی که اکنون به عنوان اصولگرایی مطرح است صف بندی "خاص" برای تحقق منافع "خاص" است مقابله با دولتی است که بزرگترین و افتخارآمیز ترین دیپلماسی خارجی کشور را نه با خشونت بلکه با منطق و صحبت تحقق بخشید.

کرباسچی با اشاره به اینکه تنها با حضور تک ستاره ها در خانه ملت نمی توان برای رفع معضلات کشور کاری کرد یادآور شد: حضور افرادی نظیر دکتر پزشکیان در مجلس که خود به تنهایی یک فریاد است و گاه نطق هایش انسان را متاثر می کند به تنهایی نمی تواند نتیجه بخش باشد چرا که برای مسایل کلان کشور در مجلس باید کار جمعی کرد و اگر ما یک مجموعه منسجم اصلاح طلب و معتدل در خانه ملت نداشته باشیم نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

وی با انتقاد از عملکرد کسانی که معتقدند فساد مالی در کشور 16 سال قبل نهادینه شده است گفت: آنها باید پاسخ دهند امثال بابک زنجانی­ها ، خاوری­ها چه زمانی شکل گرفتند و در مجموعه خودشان چه اتفاقاتی افتاد با عوام فریبی و توزیع ناعادلانه ثروت چه بر سر کشور آوردند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به بداخلاقی های سیاسی کشور اظهار داشت: چرا باید چهره شخصیتی که به خاطر نوشتن کتاب فلسطین سالها در زندان ساواک بسر برده است اکنون تحت عنوان اینکه در لیست اسرائیلی قرار گرفته است خدشه دار شود فردی که از چهره های ملی و سرمایه های نظام به شمار می رود و سالها خدمات او در فرماندهی دفاع مقدس به نمایندگی حضرت امام (ره) ، ایفای نقش در عرصه های مختلف مدیریتی کشور بر هیچ کس پوشیده نبوده و حتی دشمنان اسلام اعتراف به نقش و جایگاهش اعتراف دارند این چنین تحت الشعاع قرار گیرد.

وی در حالی که جمعیت حاضر در سالن با شنیدن نام آیت اله هاشمی رفسنجانی با فریاد های خود حمایتشان را از وی اعلام کردند افزود: چرا باید جایگاه افرادی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان نیز تأیید شده است توسط عده ای زیرسوال برود.

کرباسچی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتکاء به رأی مردم و تشکیل اکثریتی توانمند در مجلس دهم کشور راه توسعه و پیشرفت را ادامه دهد.

آیت اله هاشم زاده هریسی: هیچ کس جز خود ما نمی تواند در حرکتمان خدشه ای وارد کند

آیت اله هاشم هاشم زاده هریسی نماینده فعلی مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این گردهمایی طی سخنانی با بیان اینکه نظام ، ولایت و انقلاب اسلامی متعلق به همه است اظهار داشت: هیچکس نمی‌تواند کسی را از دور سفره‌ای که حضرت امام (ره) پهن کرده است فراری و آن را تصرف کند این نه به مصلحت و صلاح انقلاب و نه در راستای منافع و مصالح ملی است.

کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جمعیت حاضر در این گردهمایی تأکید کرد: جمع حاضر در این مجلس ولایی ،شیعه و علاقمند به خاندان رسالت بوده و تمام حرکت‌ها در این مراسم ولایی و اسلامی است.

آیت اله هاشم هاشم زاده هریسی با اشاره به جایگاه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کسی که نماینده خبرگان می‌شود، باید به عنوان پدری مهربان همه را زیر پرچم اسلام جمع کند. دست نوازش بکشد و مواظب همه باشد و بتواند که آشتی به راه بیاندازد و این نیروهای انقلابی را فراری ندهد.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه گفت: اکنون داعش با شعار الله اکبر گردن می‌زند ، عربستان در اطراف ما می تازد و در کشورهای منطقه جنگ و خونریزی به راه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با ابراز نگرانی خود نسبت به انقلاب و ولایت و نظام اسلامی افزود: هیچ کس جز خود ما نمی تواند در حرکتمان خدشه ای وارد کند این تز من برگرفته از قرآن کریم است که می فرماید ای مسلمانان از گفتار و عملتان مواظب باشید.

پزشکیان: اصلاحات برای تحقق اهداف چشم انداز کشور ضروری است

دکتر مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: برای تغییر باید نگرش ها ، صحبت ها و مهارت ها را عوض کنیم.

کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات هفتم اسفندماه خبرگان رهبری افزود: حتما باید اصلاحات انجام شود تا بتوانیم به اهداف و برنامه های چشم انداز 20 ساله کشور دست یابیم و وضع کشور نیز عوض شود.

دکتر مسعود پزشکیان خاطرنشان کرد: خروج از بدبختی ها، فساد و اعتیاد با تغییر در نگرش ها حاصل می شود و این با اراده و پشتیبانی مردم تحقق می یابد و باید چنان پرواز کنیدکه از دیوارهایی که در برابرتان چیده‌اند بگذرید و حلقه‌هایی که در دست و پایتان بسته شده است را پاره کنید و اگر پرواز نکنیم، نمی‌توانیم که به اهداف خود برسیم.

رییس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در تبریز: فرجام برجام وابسته به همراهی مجلس دهم خواهد بود

دکتر بهرام سرمست رییس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ضمن اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه" نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد" گفت: ما اصلاح طلبان برای عمل به این وصیت حضرت امام(ره) و به منظور پاسداشت دستاوردهای انقلاب وارد صحنه انتخابات شده ایم تا با انتخاب نمایندگان پاکدست و با سوابق قابل دفاع از نظر کارنامه عملکردی بتوانیم مجلس را به شأن واقعی حود که به فرمایش امام (ره) در رأس امور قرار داشته و می بایست در مقابل هرگونه فساد ، اختلاس و رانت خواری نقش نظارتی خود را ایفاء نماید.

دکتر بهرام سرمست همچنین با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در امنیت ملی ،ثبات و آرامش کشور و استناد به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت:انتخابات از اهمیت ویژه ای در عصر کنونی برخوردار بوده و رأی مردم دارای جایگاه خاصی است تا آنجا که مقام معظم رهبری می فرمایند حتی اگر به نظام اعتقاد نداشته و ایشان را نیز قبول ندارند در انتخابات مشارکت حداکثری نمایند.

وی افزود: مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات موجب می شود تا نمایندگانی به مجلس راه پیدا بکنند که دولت تدبیر و امید را در به فرجام رساندن برجام و تزریق امید، آرامش و رونق اقتصادی به کشور یاری نمایند نه اینکه چوب لای چرخ دولت گذاشته و برجام را ناکام نمایند.

سرمست با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان در طول دوره های مختلف تاریخی گفت: این خطه همواره مهد آزادیخواهی و قانونخواهی بوده و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به تلاش شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی گفت: اصلاح طلبان استان علی رغم رد صلاحیت بسیاری از نیروهای مخلص ، ارزشمند و شاخص اصلاح طلب تلاش نمود با اجماع نظرو با تأکید بر معیارهای اصلاح طلبانه، اعتدال گرایانه و پاکدستی از میان کاندیداهایی تأیید صلاحیت شده خیرالموجودین را به جامعه معرفی نماید و اینک انتظار داریم مردم در این شرایط حساس تاریخی باردیگر در هفتم اسفندماه با مشارکت حداکثری خودشان و رأی به لیست ائتلاف اصلاح طلبان کاری کارستان نمایند.

در ادامه این مراسم سایر کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات هفتم اسفندماه به سخنرانی پرداختند.