۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

احتمال کاندیداتوری دختر مورالس

رسانه آرژانتینی «لاناسیون» گزارش داد: احتمال دارد دختر رئیس‌جمهور فعلی بولیوی، کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور باشد.
کد خبر : ۲۸۷۵۴۶
صراط: فارس نوشت: رسانه آرژانتینی «لاناسیون» گزارش داد: احتمال دارد دختر رئیس‌جمهور فعلی بولیوی، کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور باشد.

به نقل از «لاناسیون»، پس از عدم پیروزی «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی در همه‌پرسی این کشور و اعلام نارضایتی مردم بولیوی از کاندیداتوری مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 در قالب این همه‌پرسی، نام «اوالیز مورالس» دختر «اوو مورالس» و «دیوید چوکئوآنکا» وزیر امور خارجه بولیوی به عنوان کاندیداهای احتمالی حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح شده است.

«ساندرا سوریانو» یکی از اعضای بلندپایه حزب حاکم «جنبش سوسیالیست» روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: «اوالیز مورالس» باید خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آماده کند.

این پیام ساعاتی بعد از صفحه «سوریانو» حذف شد اما متن آن توسط «اوالیز مورالس» 23 ساله در صفحه شخصی وی بازنشر داده شده بود.

مطرح کردن نام دختر رئیس‌جمهور بولیوی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری این کشور در سال 2019 واکنش وی را نیز در پی داشت؛ «مورالس» در این رابطه عنوان کرد: هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری صحبت کنیم.

«آلبارو گارسیا لینرا» معاون رئیس‌جمهور بولیوی نیز در واکنشی مشابه خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌دانیم چه کسی کاندیدای حزب ما خواهد بود؛ راستگرایان از «اوو» وحشت دارند.

«آماندا داویلا» وزیر سابق ارتباطات بولیوی نیز در این راستا تمایل خود به کاندیداتوری « چوکئوآنکا» در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را ابراز داشت و تصریح کرد: اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره کاندیداهای انتخابات سال 2019 نیست اما این روند باید توسط یک فرد بومی ادامه پیدا کند.

«چوکئوآنکا» همچون «مورالس» متعلق به منطقه «آیمارا» می‌باشد و در کنار «لوئیس آرکه» وزیر اقتصاد بولیوی، تنها وزرایی هستند که از آغاز دوران ریاست جمهوری «مورالس» در این کشور در سال 2006 در کابینه وی حضور دارند.

رئیس‌جمهور بولیوی همچنین عنوان کرد: موضوع کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در سال 2019، تا سال 2018 بسته خواهد بود و هیچگونه مباحثه داخل حزبی در این مورد وجود نخواهد داشت.

همه‌پرسی اخیر بولیوی یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و 51.31 درصد بولیویایی‌های دارای حق رأی با انداختن رأی «نه» عدم تمایل خود برای شرکت مجدد «مورالس» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای چهارمین بار متوالی را نشان دادند.

«مورالس» در این رابطه اظهار داشت: ما به نتایج این همه‌پرسی احترام می‌گذاریم زیرا این بخشی از دموکراسی است؛ ما مبارزه را باختیم اما هنوز جنگ را نباخته‌ایم.