۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
اختلاف نظر لیست هاشمی و روحانی در مورد یک نامزد

رتبه 26 برای کاندیدای اختصاصی روحانی

در مجلس خبرگان رهبری در تهران شاهد انتشار دو لیست جداگانه با امضاء و حمایت هاشمی و روحانی بودیم که با اسامی «‌خبرگان مردم»‌ و «یاران اعتدال» منتشر شد و در این بین فردی که مورد نظر روحانی بود، در خبرگان نتیجه‌ای بهتر از جایگاه بیست و ششمی به دست نیاورد.
کد خبر : ۲۸۷۷۰۰
صراط: مشرق نوشت: در رقابت انتخابات خبرگان رهبری در تهران شاهد ارائه دو لیست از سوی دو شخصیت سیاسی بوده‌ایم که در نوع خود جالب توجه بود.

در تهران حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی دو فهرست جداگانه در حوزه خبرگان ارائه کردند که اگرچه با هم همپوشانی داشت اما در لیست خبرگان رهبری مورد حمایت هاشمی رفسنجانی که با سرلیستی وی و با عنوان «خبرگان مردم» منتشر شده است نام «آیت الله شاه‌آبادی»‌ دیده می‌شد اما در لیست مورد حمایت حسن روحانی با عنوان «‌ یاران اعتدال و امید »‌ سید محمد علی امین جایگزین آیت الله شاه‌‌آبادی شده بود.

رتبه 26 برای کاندیدای اختصاصی روحانی
لیست «خبرگان مردم»‌ مورد حمایت هاشمی رفسنجانی

شنیده شده که بین آقایان روحانی و هاشمی درباره این دو فرد اختلاف جدی وجود داشته است و هرکدام به دنبال وارد کردن کاندیدای مورد نظر خود در لیست و متعاقب آن مجلس خبرگان رهبری بوده‌اند و از این روست که شاهد ارائه دو لیست با دو امضاء‌ و حمایت جداگانه هستیم.
با انتشار نتایج مجلس خبرگان رهبری در تهران نصرالله شاه آبادی در رتبه یازدهم و سید علی امین سبزواری کاندیدای مورد حمایت روحانی نیز در رتبه بیست و ششم آرا قرار دارد.

رتبه 26 برای کاندیدای اختصاصی روحانی
لیست « یاران اعتدال»‌ مورد حمایت حسن روحانی

به نظر می‌رسد فارغ از اختلاف روحانی و هاشمی در یک کاندیدا، ارائه دو لیست جداگانه با اسامی روحانی و هاشمی به نوعی قدرت‌نمایی این دو شخصیت سیاسی در انتخابات خبرگان رهبری بوده است که ابعاد گسترده‌ای دارد و در این قدرت‌طلبی، روحانی جایگاهی بهتر از مقام سومی در تهران را کسب نکرد، مقامی که پشت سر آن تحلیل‌های بسیاری وجود دارد که در آینده به آن اشاره می‌شود.
پیش از برگزاری انتخابات نیز هاشمی رفسنجانی، در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در حسینیه جماران آرای رئیس‌جمهور بدون حمایت وی را تنها «3 درصد» دانست و اعلام کرد حمایت او از روحانی، باعث شد وی به 50 درصد آرا دست پیدا کند، اظهارنظریی که به نوعی تحقیرآمیز و بنابر آرای مأخوذه در انتخابات سال 92، کمتر از آرای باطله است.