۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

حملۀ سندرز به ثروتمندان آمریکایی

برنی سندرز ، رقیب اصلی هیلاری کلینتون در میان هواداران خود تاکید کرد دموکراسی این کشور تحت کنترل مشتی میلیاردر است.
کد خبر : ۲۸۸۲۹۱
صراط: خبرگزاری صداوسیما نوشت: برنی سندرز ، رقیب اصلی هیلاری کلینتون در میان هواداران خود تاکید کرد دموکراسی این کشور تحت کنترل مشتی میلیاردر است.

سندرز در مبارزات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی تبلیغاتی خود گفت:« دموکراسی یعنی هر نفر یک رای داشته باشد در حالی که اکنون نظام تامین مالی مبارزات انتخاباتی آمریکا فاسد است که دموکراسی آمریکا را تخریب و تضعیف می کند. دموکراسی این نیست که یک مشت میلیاردر با پول خود انتخابات را بخرند.

وی افزود: دموکراسی آمریکا این نیست که برادران کوک و برخی از دوستان آنها نهصد میلیون دلار در این مبارزات انتخاباتی خرج کنند ، مبلغی که بیشتر از بودجه ای است که احزاب دموکرات یا جمهوریخواه خرج می کنند. این دموکراسی نیست بلکه حاکمیت پولداران و ثروتمندان و صاحبان نفوذ بر مردم است و ما می خواهیم این وضع را تغییر دهیم.»

سندرز گفت: « در سی یا چهل سال گذشته طبقه متوسط در حال از بین رفتن و محو شدن بوده است. چهل و هفت میلیون نفر در آمریکا فقیر هستند.آمریکا بیشترین میزان فقر در میان کودکان را بین کشورهای بزرگ و مهم جهان دارد . متاسفانه رسانه ها و کنگره درباره فقر صحبت نمی کنند . . »

سندرز گفت:« امروز تعداد زندانیان در آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است و دو میلیون و دویست هزار نفر در آمریکا زندانی هستند که بیشتر آنها سیاهپوست ، لاتین تبار و بومیان و سرخپوستان هستند. ما هر سال هشتاد میلیارد دلار برای زندانها هزینه می کنیم. »

سندرز همچنین گفت:« همه می دانند که رفتارهای غیرقانونی و نادرست وال استریت اقتصاد آمریکا را به بدترین رکود از سال هزار و نهصد و سی دچار کرد. متاسفانه وال استریت نفوذ زیادی در کنگره دارد و اجازه نمی دهد طرحها و لوایحی که علیه وال استریت است تصویب شود. اکنون ما با رای خود می خواهیم این وضع را تغییر دهیم. »
برچسب ها: صراط سندرز هیلاری