۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

شناسایی متخلفان بازی پرسپولیس

جانشین فرماندهی یگان‌های ویژه نیروی انتظامی از شناسایی متخلفان بازی پرسپولیس - تراکتورسازی خبر داد و گفت که به زودی آنها معرفی خواهند شد.
کد خبر : ۲۸۸۸۵۵
صراط: تسنیم نوشت: جانشین فرماندهی یگان‌های ویژه نیروی انتظامی از شناسایی متخلفان بازی پرسپولیس - تراکتورسازی خبر داد و گفت که به زودی آنها معرفی خواهند شد.

سردار حبیب‌الله جان‌نثاری، جانشین فرماندهی یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در حاشیه کارگاه افسران امنیتی باشگاه‌ها در خصوص بحث امنیتی ورزشگاه‌ها گفت: اساساً دستگاه‌های متعددی در حوزه امنیت و نظم در فوتبال تلاش می‌کنند که امنیت ورزشگاه‌ها حفظ شود. یکی از وظایف نیروی انتظامی حفظ امنیت داخلی کشور به خصوص در ورزش و ترجیحاً در فوتبال است که با هیجانات بیشتری همراه بوده و تماشاگران بیشتری به ورزشگاه‌ها می‌روند.

وی افزود: ما برای آسایش، نظم و امنیت مردم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و سمیناری که امروز برگزار شد و جلسه‌ای که داشتیم در راستای ارتقای امنیت بود. در چنین جلساتی اشکالاتی که وجود دارد بررسی می‌شود تا بتوانیم از اتفاقات تلخ در ورزش و فوتبال جلوگیری کنیم. امروز هماهنگی‌های بسیار خوبی بین یگان‌های ویژه نیروی انتظامی، سازمان لیگ، حراست، اورژانس، خدمات، اتوبوسرانی و... وجود دارد که همه آنها تلاش می‌کنند تماشاگران با آرامش و آسایش بیشتری روی سکوها نشسته و تیم خود را تشویق کنند. تماشاگران باید آنقدر آسایش و آرامش داشته باشند که در یک روز خوب یک مسابقه خوب فوتبال را ببینند و لذت ببرند.

جانشین فرماندهی یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه چگونه روز گذشته در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی نارنجک‌های دستی روی سکوها آمده بود، در حالی که یگان ویژه تماشاگران را بازرسی بدنی می‌کند، گفت: همه تلاش ما به عنوان نیروی انتظامی حفظ امنیت است. چیزی که جمهوری اسلامی در این مدت خواسته و عمل کرده تکریم و خدمت‌رسانی به مردم است و همیشه با احترام و تکریم با مردم رفتار شده است. اینکه چگونه وسایل تخریبی روی سکوها می‌آید مشخصاً از برخی خلأهای فیزیکی وارد شده است، اما بازرسی‌ها نیز به خواست خود مردم است که می‌خواهند وقتی برای تماشای فوتبال به ورزشگاه می‌آیند آسایش داشته باشند. وقتی کسی مخل آسایش می‌شود، مربوط به زمانی است که تماشاگران زیادی مثل دیروز به ورزشگاه می‌آیند و در چنین شرایطی کنترل آنها نیز سخت‌تر است.

جان‌نثاری تصریح کرد: در ورزشگاه‌ها برخی روزنه‌ها و خلأهای فیزیکی وجود دارد که آنها را کارشناسی کرده و باید مقابل مدخل‌ها را بگیریم. در بحث رانندگی می‌بینید که با این همه قوانین، نیروی کار و دوربین‌های کنترلی باز هم جرایمی وجود دارد، اما این جرایم مربوط به یک دهم درصد رانندگان است و 99.9 درصد قوانین را به خوبی رعایت می‌کنند. در فوتبال هم یک دهم درصد تماشاگران تخلف می‌کنند و سایر تماشاگران فقط برای دیدن فوتبال آمده و شخصیت بسیار بالایی دارند. نام این یک دهم درصد را نمی‌توان تماشاگر گذاشت، بلکه آنها تماشاگرنما هستند.

وی درباره اینکه چه کسانی در بازی روز گذشته امنیت ورزشگاه را زیر سؤال بردند، گفت: بعضی از آنها شناسایی شدند و وضعیت‌شان بررسی خواهد شد که به زودی متخلفان را معرفی خواهیم کرد. ما کار مشترکی با حراست انجام داده‌ایم تا بتوانیم خلأها را برطرف کنیم تا دیگر شاهد این مسئله نباشیم.