۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵

چيزی خلاف شرع در "خاتون" نديدم

متأسفانه جملات در رسانه‌ها نقل شده بود كه عين مطالب اين ويژه‌نامه نبود. بنده خود ويژه‌نامه را خواندم و ‌شايد بعضي از بخش‌ها با سليقه‌هاي شخصي بنده هماهنگ نباشد ولي چيزي كه خلاف دين شرع باشد، در اين ويژه نامه نديدم.
کد خبر : ۲۸۹۰۱

صراط نیوز به نقل از فارس: معاون حقوقي رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه برخي‌ها معتقدند انتشار ويژه‌نامه خاتون و برخي مطالب آن براي انحراف اذهان از جهاد اقتصادي و مبارزه با مفاسد اقتصادي است، گفت كه همين طور است.

فاطمه بداغي معاون حقوقي رئيس جمهور كه در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌كرد، در پاسخ به سؤالي در خصوص ويژه‌نامه خاتون گفت: نظر بنده در خصوص اين ويژه‌نامه همان مصاحبه‌اي است كه در آن ويژه‌نامه كار شده است.

وي ادامه داد: راجع به حجاب و عفاف نيز طبيعي است كه قانون لازم‌الاجراي كشور است و محل هيچ ترديدي نيست و اجراي آن هم وظيفه همه دستگاه‌هاي اجرايي است.

معاون حقوقي رئيس جمهور با بيان اينكه مهمتر از همه اين مباحث التزام عملي به حجاب و عفاف است كه مي‌شود با زندگي همه كساني كه در دولت هستند، اين موضوع را بررسي كرد، اظهار داشت: الزام عملي ما به حجاب و عفاف در حوزه دولت يكي از نقاط بارز دينداري است.

بداغي در پاسخ به اين سؤال كه آيا مطالب چاپ شده به نقل از شما در اين ويژه‌نامه تحريف شده است، گفت: مصاحبه‌اي كه به نقل از بنده در اين ويژه‌نامه چاپ شده متعلق به خود بنده است ولي مدتي پيشتر انجام شده بود.

وي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا شكايتي در خصوص ويژه نامه خاتون به معاونت حقوقي رئيس جمهور رسيده است گفت كه چيزي به ما نرسيده است.

خبرنگاري با بيان اينكه برخي ها مطالب مندرج در ويژه نامه خاتون را دستاويزي براي هجمه به فعاليت‌هاي فرهنگي دولت قرار دادند، نظر معاون حقوقي رئيس جمهور در اين خصوص را جويا شد كه بداغي پاسخ داد: متأسفانه جملات در رسانه‌ها نقل شده بود كه عين مطالب اين ويژه‌نامه نبود. بنده خود ويژه‌نامه را خواندم و ‌شايد بعضي از بخش‌ها با سليقه‌هاي شخصي بنده هماهنگ نباشد ولي چيزي كه خلاف دين شرع باشد، در اين ويژه نامه نديدم.

بداغي افزود: مطلبي كه مورد مناقصه قرار گرفت، اين بود كه بعضي‌ها نوشته‌اند كه چادر مشكي مورد هجمه قرار گرفته ولي واقعا چادر مشكي چيزي است كه حجاب برتر است و همه خانم‌هاي دولت به آن ملتزم هستيم و خود بنده از 6سالگي چادر مشكي داشتم، بنابراين اين‌گونه مباحث هيچ همخواني با روحيه دولت، احمدي‌نژاد و تيم همكار وي وجود ندارد، اما در اين ويژه‌نامه حرفي در مورد رنگ مشكي زده شده كه بنده آن حرف را قبول ندارم.

معاون حقوقي رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه برخي‌ها معتقدند انتشار ويژه‌نامه خاتون و برخي مطالب آن براي انحراف اذهان از جهاد اقتصادي و مبارزه با مفاسد اقتصادي است، گفت كه همين طور است، چيزي كه دولت نياز دارد، اعتقاد عملي به قانون و شرع است. بنده فكر مي‌كنم اين بايد مورد بررسي قرار گيرد. حال در يك روزنامه يا يك ويژه‌نامه‌اي شخصي حرفي مي‌زند، طبيعتا مسئوليت اظهارات با نويسنده است و البته اين اظهارات را نيز مي‌شود نقد كرد.

بداغي ادامه داد: در علكرد دولت نهم و دهم افزايش بودجه‌هاي فرهنگي، حجم راهكارها و سياست‌هايي كه در مصوبات استاني درباره فرهنگ است و كارگروه‌هاي فرهنگ و هنر همه در محضر علما و ائمه جمعه استان‌ها برگزار شده و چيزي كه بوده مورد اتفاق اعضاي هيئت دولت است و قضاوت در مورد دولت تنها بر اساس اقدام عملي دولت شرع و مصوباتي است كه به تأييد هيئت وزيران رسيده است. اينكه كسي در جايي حرفي بزند مسئوليت آن با شخص نويسنده است و مسئوليت آن به دولت برنمي‌گردد.

معاون حقوقي رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا اينگونه اقدامات (انتشار ويژه نامه خاتون) در راستاي انحراف اذهان از مسائل اصلي است، يادآور شد: بنده نمي‌خواهم انكار كنم كه ممكن است غفلتي هم اتفاق بيفتد ولي نبايد يك اشتباه وسيله‌اي شود كه موازين اصلي عملكرد را فراموش كنيم.

بداغي همچنين درباره رنگ مشكي چادر گفت: مطلبي كه در خصوص رنگ مشكي خاتون نوشته شده است را قبول ندارم. به نظر مي‌رسد در مطالعات تاريخي بسياري از زنان در تاريخ اسلام از پوشش چادر مشكي استفاده مي‌كردند و ‌اين نيست كه بشود اين را خيلي مورد مناقشه قرار داد، ولي بالاخره يك نظر است و كسي درباره ضروري دين انكاري نكرده و نبايد بكند.