۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵

مقایسه لیگ برتر ایران با لیگ‌های معتبر اروپا

آمار گلزنی لیگ برتر پانزدهم در مقایسه با لیگ‌های معتبر اروپایی، بسیار ضعیف است.
کد خبر : ۲۸۹۱۶۵
صراط: لیگ برتر پانزدهم به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود و استقلال و پرسپولیس پس از سال‌ها همراه یکدیگر در کورس قهرمانی قرار دارند که این موضوع به جذابیت مسابقات اضافه کرده است.

نکته مهم کیفیت نه‌چندان بالای بازی‌هاست که باعث شده بازی‌های کم گلی را در این فصل شاهد باشیم. در این فصل استقلال و پرسپولیس تنها تیم‌هایی هستند که پس از گذشت 22 هفته موفق شده‌اند بیش از 30 گل وارد دروازه حریفان کنند که در مقایسه با لیگ‌های معتبر اروپا، آماری بسیار ضعیف محسوب می‌شود.

به گزارش میزان، در لیگ برتر انگلیس، تیم فوتبال لسترسیتی که توانسته صدر جدول را میان رقبای صاحب‌نام خود در اختیار بگیرد، 52 گل به ثمر رسانده است. البته این تعداد گل در 29 بازی به ثمر رسیده است.

بایرن مونیخ و دورتموند پس از 25 بازی در بوندسلیگای آلمان 59 بار توانسته‌اند دروازه حریفان را باز کنند و بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته باشند.

بارسلونا و رئال مادرید بهترین خط حمله را میان تمام لیگ‌های اروپایی در اختیار دارند. فوق‌ستاره‌های این دو تیم پس از 28 هفته به ترتیب 78 و 81 گل به ثمر رسانده‌اند.

آ اس رم با وجود این‌که در رتبه سوم سری A ایتالیا قرار دارد توانسته در 28 بازی 59 گل به ثمر برساند و آماری بهتر از یوونتوسِ صدرنشین و ناپولی ثبت کند.

پاری‌سن‌ژرمن که تقریبا قهرمانی خود را در لیگ یک فرانسه قطعی کرده در 29 بازی 68 گل به ثمر رسانده و با 74 امتیاز در صدر جدول لوشامپیونه ایستاده است.

لیگِ کم‌گل ایران باعث شده بازیکنی که تنها 12 گل به ثمر رسانده، آقای گل لیگ برتر پانزدهم تا این‌جای فصل باشد. جالب این‌که حسن بیت‌سعید که آخرین گل خود را در هفته چهاردهم به ثمر رسانده با 8 گل زده نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده مهدی طارمی است. در حالی که آقای گل لیگ‌های معتبر اروپایی حداقل 19 گل به ثمر رسانده‌اند و تعقیب‌کنندگان آنها از بهترین گلزن ایران بیشتر گل زده‌اند.