۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

نقش هالیوود در اعتماد به نفس کاذب نظامیان آمریکایی

پس از دستگیری ده نظامی آمریکایی،شاهد بودیم که این سربازان به هیچ عنوان، اندک شباهتی با نظامیان آمریکایی ساخته و پرداخته شده در ذهن جهانیان ندارند. آنها را می شود دستگیر کرد؛ می توان از آنها بازجویی کرد و می شود به تهدیدات مقامات آمریکایی برای آزادسازی آنها بی اعتنایی کرد.
کد خبر : ۲۸۹۸۶۳
صراط: بیست و هفتم تیر ماه سال 94 مقام معظم رهبری در سخنرانی خطبه های نماز عید فطر، در واکنش به تهدیدات نظامی آمریکایی ها، فرمودند: "این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می تواند ارتش ایران را نابود کند. قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده بکنند بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکای متجاوز و جنایتکار است".

به گزارش میزان، لاف در غریبی مربوط به یکی از ضرب المثل های قدیمی است که این مثل به افرادی گفته می‌شود که با وقاحت در حضور کسانی که به خوبی از سوابق آنها خبر ندارند، لاف می‌زنند.


پس از دستگیری ده تفنگدار آمریکایی در نزدیکی جزیره فارسی و در محدوده آبهای سرزمینی ایران توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران، بار دیگر ابهت و هیمنه ساختگی نظامیان آمریکایی فروریخت. نظامیانی که صنعت صهیونیست پرور هالیوود ، همواره آنها را سربازانی دارای قدرت و توان مافوق سربازان سایر کشورها معرفی می کند. هالیوودی که با فیلم هایی نظیر "جوخه"، "اینک آخرالزمان" و "ما زمانی سرباز بودیم" و ... ، سرباز آمریکایی را سربازی شکست ناپذیر، غول آسا، دلاور، مغز متفکر و البته صلح طلب! نشان می دهد و هیچ اشاره ای به شکستهای پیاپی سالیان اخیر آنها نمی کند.


البته از مدت ها پیش این ادعای رسانه ها و کمپانی های تبلیغاتی صهیونیستی آمریکایی رنگ باخته بود؛ زمانیکه پس از چندین سال حضور نظامی در افغانستان و عراق به بهانه تامین امنیت مردم، هر روز شاهد یک انفجار تروریستی و کشته شدن دهها غیرنظامی بی گناه در این کشورها بودیم.


پس از دستگیری قدرتمندانه و قاطعانه ده نظامی آمریکایی، بار دیگر شاهد بودیم که این سربازان به هیچ عنوان، اندک شباهتی با نظامیان آمریکایی ساخته و پرداخته شده در ذهن جهانیان ندارند. آنها را می شود دستگیر کرد؛ می توان از آنها بازجویی کرد و می شود به تهدیدات مقامات آمریکایی برای آزادسازی آنها بی اعتنایی کرد.


سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پس از دستگیری نظامیان آمریکایی در بیست و دوم دی، در گفت‌وگویی تلویزیونی که چند روز بعد انجام داد، با اشاره به غیر واقعی بودن فیلم های هالیوودی علیه ایران و سپاه، اظهار داشت: فیلم با آنچه در واقعیت رخ می‌دهد زمین تا آسمان فرق می کند؛ زیرا در برابر آنها (آمریکایی ها) آدم‌هایی هستند که اتکائشان به سلاح و وسایل مادی نیست بلکه با جان خود از کشورشان دفاع می کنند پس در برابر چنین نیرویی کسی را تاب مقاومت نیست؛ بنابر این تا وقتی نگاهشان را به چنین نیرویی اصلاح نکنند، بیشترین آسیب را خودشان متحمل می شوند.


سردار فدوی همچنین گفت: در یمن علاوه بر سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونسیت‌ها هم به همراه برخی کشورهای غربی با حوثی‌ها در حال نبرد هستند؛ اما با وجود اینکه مقاومت مردمی در یمن سلاح خاصی ندارند با این حال تاکنون نیروهای متجاوز نتوانستند آنها را شکست دهند زیرا این نیروهای مردمی نفس انقلاب اسلامی را استشمام کردند.


سردار فدوی در بخش دیگری از صحبتهای خود از این موضوع گفت که ما در پی آن هستیم تا سرعت قایق های تندروی خود را به سه برابر قایق های تندروی آمریکایی برسانیم که این اتفاق، تمام معادلات منطقه ای آمریکایی ها در منطقه را به چالش خواهد کشاند.


در مجموع می توان گفت که آمریکای درمانده در عرصه اقتصادی، در حوزه نظامی هم آن هیمنه پوشالی خود را از دست داده و دیگر توان آن را ندارد که با اتکا به تبلیغات تو خالی رسانه هایی که پول آنها را می دهد، به هر سرزمینی و به هر بهانه ای تعرض کند.


در پایان قسمتی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور در شانزدهم اردیبهشت ماه امسال را می خوانیم: "ملّت ایران مذاکره‌ی زیر سایه‌ی تهدید را برنمیتابد. چرا تهدید میکنند؟ چرا غلط زیادی میکنند؟ میگوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله‌ی نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط میکنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا -  آن‌وقت هم تهدید میکردند - گفتم دوران بزن‌ودررو تمام شده؛ این‌جور نیست که شما بگویید میزنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال میکنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد".