۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳

سقف برداشت ازخودپردازبانک 5 میلیون‌ریال شد

با مجوز بانک مرکزی سقف برداشت از خودپرداز بانک های ملی، پارسیان و شهرتا پایان تعطیلات نوروز به 5 میلیون ریال افزایش یافته و با توجه به چراغ سبز بانک مرکزی پیش بینی می شود سایربانک ها نیز طرح افزایش سقف پرداختی در ایام نوروز استقبال کنند.
کد خبر : ۲۸۹۹۶۱
صراط: ایرنا نوشت: با توجه به اینکه مدیر نظام های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرده بود که بانک ها مجاز هستند امکان برداشت از خود پردازها تا سقف 5 میلیون ریال را برای مشتریان خود تا پایان روز 14 فروردین ماه 95 فراهم کنند تا کنون سه بانک این خدمت را برای مشتریان خود فراهم کرده اند.

داود محمد بیگی با اشاره به افزایش برداشت وجه نقد ازعابربانک ها در روزهای پایانی سال گفته بود: هم اکنون عموم مردم تمایل بیشتری به استفاده از کارت های اعتباری دارند و کمتر از وجه نقد در پرداخت های جاری خود استفاده می کنند از این رو و در راستای ارایه سرویس های مناسب و مطلوب به مشتریان باتوجه به سنت زیبای عیدی دادن، بانک ها می توانند سقف برداشت ازعابربانک ها را در این ایام افزایش دهند.

وی با اشاره به گرانی سرویس ارائه وجه نقد به نسبت سایرسرویس های ارائه شده از سوی شبکه بانکی کشور، اظهار داشته بود: این سرویس تنها در ایام تعطیلات و تا 14 فروردین ماه سال 95 برقرارخواهد بود و در این مدت بانک ها مجازهستند تا امکان سقف برداشت 5 میلیون ریال را برای مشتریان بانک خود فراهم کنند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه این سرویس درشبکه بین بانکی(شتاب) ارائه نمی شود، خاطر نشان کرده بود: بانک ها تنها می توانند به مشتریان خود این سرویس را ارائه دهند، بانک مرکزی با این اقدام فشار ناشی از افزایش حجم تراکنش ها هر یک از بانک ها را کاهش داده و علاوه بر آن از ازدحام هموطنان برای استفاده از خودپردازها در این ایام نیز جلوگیری کرده است.

برهمین اساس با چراغ سبز بانک مرکزی بانک ملی ایران به عنوان اولین بانک استقبال کننده از این طرح اعلام کرد برای ایام نوروز سقف برداشت نقدی ازعابربانک های خود را افزایش داده و در رقم جدید یعنی مبالغ سه میلیون ریال و 5 میلیون ریال را به گزینه های برداشت وجه خود افزوده است.

البته بانک ملی خاطر نشان کرده بود این برداشت نقدی فقط برای مدت محدود ایام عید و برای دارندگان کارت عابربانک ملی ممکن شده و دارندگان سایرکارت ها نمی توانند بیش از دو میلیون ریال در روز برداشت کنند.

** سقف برداشت خودپرداز بانک پارسیان هم 5 میلیون ریال شد
بانک پارسیان نیز روز گذشته اعلام کرد با مجوزبانک مرکزی، سقف برداشت روزانه ازعابربانک برخی بانک ها تا میزان 5 میلیون ریال افزایش یافت.

براساس این گزارش درآستانه عید نوروز و سال نو، سقف برداشت از خودپردازهای بانک پارسیان برای دارندگان کارت های شبکه بانکی از تاریخ 26 اسفندماه به مبلغ 5 میلیون ریال افزایش یافت.

** خودپرداز های بانک شهر نیز 5 میلیون ریالی شد
درهمین راستا بانک شهر نیز امروز (جمعه) اعلام کرد برداشت از عابر بانک های این بانک با کارت های بانکی بانک شهر تا سقف 5 میلیون ریال در ایام نوروز امکان پذیر شده است.