۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

صعود شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره

علی پاکدامن در روز نخست مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی و انتخابی المپیک در کره جنوبی با کسب پنج پیروزی متوالی و بدون باخت، به طور مستقیم راهی جدو 64 نفره این رقابت ها شد.
کد خبر : ۲۹۰۲۶۴
صراط: مهر نوشت: مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی و انتخابی المپیک از امروز جمعه با حضور ۱۴۳ شمشیرباز در سئول کره جنوبی آغاز شد. در مرحله مقدماتی این رقابت ها علی پاکدامن در مصاف با نمایندگانی از برزیل، ونزوئلا، هنگ کنگ، اسپانیا و کره جنوبی به برتری دست یافت و بدون باخت به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره شد. 

مجتبی عابدینی دیگر نماینده ایران در مسابقات جایزه بزرگ جهانی و انتخابی المپیک است که به دلیل رنکینگ بالا از حضور در دیدارهای مقدماتی معاف شد و بدون بازی به جدول ۶۴ راه یافت. 

دیدارهای جدول ۶۴ نفره مسابقات شمشیربازی جایزه بزر جهانی و انتخابی المپیک روز شنبه برگزار می شود. امروز و در پایان دیدارهای جدول ۱۲۸ و ۹۶ نفره مسابقات، حریفان عابدینی و پاکدامن در این مرحله از مسابقات مشخص خواهد شد. 

فردا و در پایان مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی و انتخابی المپیک کره جنوبی، وضعیت شمشیربازان برای کسب سهمیه المپیک از رنکینگ جهانی مشخص خواهد شد. در حال حاضر عابدینی و پاکدامن به ترتیب در رده های ۱۴ و ۲۹ جهان (رده ۱۳ و ۱ المپیک) قرار دارند.