۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
نماینده ولی فقیه در بسیج:

فرهنگ راهیان نور برآمده از عاشوراست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرهنگ راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشوراست، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا متحول می‌شود.
کد خبر : ۲۹۰۳۷۲
صراط: حجت‌الاسلام  محمدرضا تویسرکانی، با اشاره به حرکت بزرگ راهیان نور برای استخراج گنجینه نهفته در دفاع مقدس، گفت: کسانی که در مسیر راهیان نور باشند فکر و ذهنشان نورانی می‌شود و این به برکت شهداست.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی راهیان نور، افزود: پیشرفت و توسعه حرکت راهیان نور، نیازمند آفت زدایی و استفاده از نیروهای خوش فکر است.

به گزارش میزان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: نگاه ما به راهیان نور یک نگاه کاملا مردمی است، بدین معنا که معتقدیم کربلای ایران امتداد عاشوراست.

تویسرکانی گفت: فرهنگ راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشوراست، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا متحول می‌شود.

وی ادامه داد: این ویژگی تحولی و تربیتی راهیان نور است که شاید برای عده‌ای که 30 سال تهذیب نفس می‌کنند هم این اثر را به دنبال ندارد.

وی بیان کرد: راهیان نور به انسان روح مقاومت در برابر ظلم و ستم هدیه می‌کند و قدرت تحلیل می‌دهد این‌ها را دشمن می‌داند و ما هم خوب می‌دانیم که راهیان نور مسیر نور را نشان می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه شکی نیست دشمن برای نابودی نظام اسلامی از همه توان و ظرفیت خود بهره گرفته است، گفت: البته دشمن می‌داند که پایه‌های قوت این نظام اسلامی در باورهای مردم است به همین جهت سعی می‌کند این باور‌ها و اعتقادات را از مسیرهای متنوع و با ابزار رسانه و تکنولوژی جدید تضعیف کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: اگر صحبت از جنگ نرم می‌شود، این جنگ یک فضای جغرافیایی و منطقه‌ای که محسوس باشد ندارد بلکه فضای جنگ نرم ذهن و افکار و باورهای مردم است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌هایی که توانسته خاکریزهای دشمن را در جنگ نرم فتح کند همین راهیان نور بوده و به همین دلیل دشمن به دنبال کم اهمیت دادن آن است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه متولیان و دست‌اندرکاران راهیان نور مسیر شهدا را تبیین می‌کنند، اظهار داشت: این بزرگ‌ترین نقطه قوت این حرکت است، باید زائرین را به افکار اندیشه‌ها، اهداف و شهدا نزدیک کرد اما آنچه دغدغه دلسوزان فرهنگ دفاع مقدس است این است که نباید گذاشت حقایق دفاع مقدس یا به فراموشی سپرده شود و یا با تحریف از حقیقت دور شود. این وظیفه همگان است که همچون فرهنگ عاشورا از آن مراقبت کنیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: امروز متاسفانه برخی درصددند راهیان نور را در انحصار خود قرار دهند و برخی نیز سعی دارند تخیلات و افکار ساختگی خودشان را به شهدا نسبت دهند، بنابراین نباید گذاشت سوءاستفاده از این موضوع ارزشی صورت گیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: البته نقش رزمندگان و بازماندگان دفاع مقدس در این برهه برای جلوگیری از به تحریف کشاندن دفاع مقدس دو چندان است که هر چند کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و هر کسی دلبسته به فرهنگ شهداست باید پا به میدان بگذارد و از حقیقت دفاع مقدس دفاع کند.