۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲

دردسر دروغ پردازی گروگانگیر 300 میلیونی

عامل گروگانگیری 300 میلیونی در شرق تهران پس از دروغ پردازی های گمراه کننده سکوت را شکست.
کد خبر : ۲۹۰۷۸۹

25صراط: اسفند ماه سال گذشته ماموران پلیس شرق تهران در جریان آدم ربایی 300 میلیونی ای قرار گرفتند که در آن مدیر یک باشگاه ورزشی به گروگان گرفته شده بود.

به گزارش رکنا، خیلی زود با دستور بازپرس سعید احمدبیگی تیمی از ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای اقدامات فنی وارد عمل شدند.

کارآگاهان در نخستین اقدام  به سراغ خانواده مرد 60 ساله رفته و مشخص شد که مردگروگانگیر در تماس تلفنی با خانواده طعمه اش خواستار 300 میلیون تومان پول شده است.

ماموران در این شاخه پی بردند که تماس تلفنی با گوشی همراه مرد گروگان انجام شده و در این مرحله ردیابی ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت تا اینکه مرد آدم ربا در تماس تلفنی دوم با شماره موبایل دیگری به خانواده طعمه اش زنگ زد و این بار پیشنهاد 200 میلیون تومانی را برای آزادی پدر خانواده اعلام کرد.

همین تماس تلفنی کافی بود تا ماموران به ردیابی های تلفنی دست بزنند و خیلی زود آدم ربای تازه کار از سوی ماموران شناسایی شد.

بدین ترتیب تیمی ازماموران برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی رفته  اما مرد گروگانگیر با اطلاع از لو رفتن مخفیگاهش تغییر مکان داده بود.

کارآگاهان در گام بعدی با طراحی سناریویی و کمک پسر خانواده، چک 200 میلیون تومانی پدر خانواده را در بانک نقد کردند و قرار ملاقاتی را برای پرداخت پول به مرد گروگانگیر گذاشتند.

عصر هفتم فروردین ماه مرد آدم ربا که برای گرفتن پول میلیونی در محل قرار حاضر شد که ماموران با حضور در محل قرار موفق به دستگیری متهم جوان شدند.

این مرد پس از دستگیری ادعا کرد که جوان دیگری طراح این سناریو است و وی تنها دستورات حمید را انجام داده است.

ماموران در این مرحله به سراغ حمید رفته و روز 14 فروردین ماه موفق به دستگیری وی شدند  حمید زمانیکه با ماموران روبرو شد گفت که از ماجرای آدم ربایی بی اطلاع است و مدیر باشگاه از دوستان نزدیکشان است.

آدم ربای تازه کار در این مرحله لب به اعتراف باز کرد و ابتدا از بی گناه بودن حمید حرف زد و گفت: سعی داشتم برای گمراه کردن ماموران پای حمید را در این ماجرا باز کنم که بی فایده بود.

وی افزود: چندی پیش کارم را از دست دادم و بدهکار بودم به همین خاطر مجبور به نزول 30 میلیون تومانی شدم که قادر به بازگرداندن آن نبودم به همین خاطر این آدم ربایی را طراحی کردم.

وی افزود: مدتی به باشگاه ورزشی رفت و آمد داشتم و همانجا بود که فهمیدم مدیر باشگاه همیشه در حسابش پول زیادی است و زمانیکه تصمیم به راه سوم برای پولدار شدن گرفتم وی را طعمه  آدم ربایی ام قرار دادم.

بنا به این گزارش، با توجه به اعترافات مرد گروگانگیر تحقیقات تکمیلی در این پرونده در شعبه ششم دادسرای امور جنایی ادامه دارد تا بازپرس مدیر روستا برای رفع ابهامات دستورات ویژه را برای ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران صادر کند.