۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹

تندروي ها به اصلاح طلبان خيلي ضربه زد

ابطحی: اينكه جريان اصلاحات از جنبش سبز خيلي ضربه خورد را قبول دارم و هميشه روي آن تأكيد كردم
کد خبر : ۲۹۰۹۱

مصاحبه جديد رئيس دفتر و معاون خاتمي در زمان رياست جمهوري وي عليه فتنه سبز، خشم رسانه هاي ضدانقلاب را موجب شد.
به گزارش صراط نیوز، محمدعلي ابطحي در مصاحبه با «نسيم» مي گويد: عمده ترين اشتباه جريان اصلاحات را اين مي دانم كه طيف گسترده اي به نام اصلاحات حرف مي زديم، اين طيف گسترده داراي مواضع گوناگوني بودند كه بخشي از آنها قطعاً مواضعي نبود كه اصلاح طلبي به خاطر آن بنا شده باشد. مثل حركت هاي راديكالي كه به بيرون از نظام هدايت مي كردند يا حركت هاي افراطي كه احساسات و عواطف ديني مردم را مورد توجه قرار نمي دادند... از سوي ديگر بين ما جرياناتي هم به عنوان اصلاح طلب فعال بودند كه مرز كاملاً متفاوتي با اصلاحات داشتند. آنها حق داشتند نظرات خود را بگويند، اما متأسفانه نظراتشان به نام اصلاح طلبي مطرح و بيشتر باعث شكست اصلاحات مي شد تا قوت آن. انكار نمي كنم من هم در بسياري از موارد نظرات افراطي داشتم كه فكر مي كنم بايد خودم را نقد كنم.
عضو مجمع روحانيون همچنين به تخطئه فتنه سبز پرداخت و گفت: اينكه جريان اصلاحات از جنبش سبز خيلي ضربه خورد را قبول دارم و هميشه روي آن تأكيد كردم، جنبش سبز را يك جنبش مرحله اي و گذرا مي دانستم. جنبش سبز اگرچه جزئي از اصلاحات محسوب مي شود اما به روش هائي كه در آن اتخاذ شد و مواضع متناقضي كه گرفته شد و يأس و نا اميدي كه پراكند انتقادهاي زيادي هست كه اگر الآن آقايان موسوي و كروبي رسانه داشتند، حتماً موارد متعدد انتقادات خودم به جريان سبز را علناً در رسانه آنان مطرح مي كردم تا آنان نيز فرصت پاسخگوئي داشته باشند.
وي افزود: مشكل بحران در شهرستان ها را هم نداشتيم. عمده اتفاقات تهران بود كه آن هم به دليل مسائل گذشته بود.
معاون حقوقي و پارلماني خاتمي در دولت اصلاحات با اشاره به مواضع متناقض دست اندركاران فتنه سبز گفت: با توجه به اينكه جنبش سبز از اعتراض به مديريت و شكل برگزاري انتخابات 88 آغاز شد و چيزي هم تغيير نكرده و براساس همان قانون و مديران و مجريان انتخابات مجلس هم برگزار مي شود، براين مبنا نمي دانم شركت در انتخابات را چگونه مي توانند توجيه كنند.
وي درباره علي مطهري نيز كه اغلب آلت دست فتنه گران و نشريات زنجيره اي آنها واقع مي شود، گفته است: يك فردي مثل علي مطهري در مواردي بيشتر از اقليت اصلاح طلبان، اصلاح طلبانه تر و مؤثرتر رفتار كرده است.
منبع: کیهان
به دنبال انتشار مصاحبه معاون خاتمي، برخي عناصر ضد انقلاب در شبكه بالاترين به وي حمله كردند و حتي او را با شعبان جعفري مقايسه كردند! بالاترين نوشت: جناب ابطحي باز چي شد؟ توي دادگاه اون حرفهارو زدي همه ما گفتيم زير فشار بودي و به خاطر فرار از شكنجه و زندان مجبور بودي اين حرفها رو بزني اما حالا چرا؟ چي شده؟ بابا بيخيال كلاً شما جزو جنبش سبز نباشي بهتره.
يكي ديگر از كاربران بالاترين نيز با تقدير از صداقت ابطحي، نوشته است: كلي زور زديم بگيم دنبال براندازي هستيم نه اصلاحات و حالا ابطحي همين رو ميگه. واقعاً خوشحال شدم از اينكه يكي از اين عزيزان اعتراف كرد به اينكه جنبش سبز با اصل نظام مشكل دارد، اين يعني خارج شدن بقيه از سردرگمي. اين يعني اينكه مزروعي ديگه نمي تونه به خودش اجازه بده بياد از طرف جنبش سبز صحبت كنه و بگه كه يكي از انتخاب هاي جنبش سبز مصالحه است. اين يعني اين كه خاتمي ديگه نمياد بگه ما را عفو كنند. اين يعني اين كه ديگر «كلمه» و «رسا» هر چيزي كه دلشان بخواهد را نمي توانند به جنبش سبز وصل كنند.
يكي ديگر از همين طيف عناصر ضد انقلاب تأكيد مي كند: ممنون از آقاي ابطحي و ممنون مي شيم كه همه ترسوها اعلام كنن سبز نيستن تا اين طور باعث لطمه به ما نشن. ايشون نشون داد حداقل قصد لطمه زدن به سبزهارو نداره و مانند مهاجراني و كديور نيست كه حرف هاي خودشون را به اسم جنبش مي زنن.
ضدانقلاب ديگري نيز از ابطحي خواسته بيشتر از اين بساط اصلاح طلبان را هم نزند چرا كه بوي آن حسابي درآمده است!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
آقای ابطحی از اول هم طرفدار کروبی بودند نه موسوی و کروبی هم با رادیکالیسم مخالف بود اما موسوی نشان داد که تحمل همه تمام شده!
اصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
صراط مطمئني با كسي عقد اخوت نبستي؟؟؟!!!