۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

برگزاری روز قدس در «پارک ایران»

حزب الله لبنان اعلام کرد که مراسم بزرگداشت روزجهانی قدس را در «پارک ایران» واقع در مارون الراس برگزار خواهد کرد.
کد خبر : ۲۹۱۳۸
 
به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس ، حزب الله لبنان اعلام کرد که مراسم بزرگداشت روزجهانی قدس را در «پارک ایران» واقع در مارون الراس برگزار خواهد کرد و از عموم مسلمانان لبنان دعوت نمود در پاسخ به دعوت تاریخی امام خمینی برای بزرگداشت روز جهانی قدس، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خود را به مارون الراس برسانند.
مراسم روز قدس در لبنان هر ساله با سخرانی سید حسن نصرالله برگزار می گردد.
یک سال پیش در «روستای مارون الراس» که تنها یک کیلومتر تا خاک فسطین اشغالی فاصله دارد، پارکی احداث شد که نام «ایران» بر آن نهاده شد.«پارک ایران» با نمادهای ملی و مذهبی ایران آراسته شده و بر فراز تپه ای قرار دارد که بر بخش بزرگی از شمال فلسطین اشغالی اشراف دارد. در این پارک، استراحتگاه هایی به تعداد و نام استان های ایران ساخته شده است و در هر استراحتگاه تابلویی شامل اطلاعاتی کامل از آن استان و تصاویری از زیارتگاه های مذهبی و جذابیت های توریستی آن استان نصب شده است.
گفتنی است که روستای «مارون الراس» در جریان جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی و لبنان، کانون نبردهای سخت و قهرمانانه مجاهدان حزب الله با ارتش صهیونیستی بود و با وجود آن که این روستا از اولین مناطق در مسیر حرکت ارتش صهیونیستی بود، اشغال کامل آن تا اواسط جنگ به طول انجامید.
پس از پیروزی سال 2000 حزب الله و عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان این اولین باری خواهد بود که
صدای سید حسن نصرالله از چنین فاصله نزدیکی به گوش اسراییلی ها می رسد.
مارون الراس و بنت جبیل، دو نماد اصلی مقاومت اسلامی لینان در جنگ 33 روزه به شمار می روند.