۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

حمله حیوانات وحشی به خانواده فاروجی

نجات‌گران جمعیت هلال احمر شهرستان فاروج خانواده گرفتار شده در ارتفاعات کوه شاه جهان این شهر را از مرگ و گرفتار شدن در چنگال حیوانات وحشی نجات دادند.
کد خبر : ۲۹۱۹۶۴
صراط: ایسنا نوشت: به دنبال تماس تلفنی یک مرد جوان با ندای امداد 112 جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن سرنشین‌های یک دستگاه خودرو پراید در ارتفاعات کوه شاه جهان بلافاصله ارزیابی حادثه در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) جمعیت هلال احمر آغاز و با اطلاعات کسب شده از راننده خودرو سواری مختصات محل از روی نقشه‌های امدادی جمعیت هلال احمر مشخص شد و در اختیار تیم‌های عملیاتی مستقر در شهرستان فاروج قرار گرفت.

اعضاء خانواده‌ای در یک دستگاه خودرو پراید در حد فاصله روستای قره جقه و بادبریان در مسیر عبوری در گل و لای حاصل از بارندگی و برف و کولاک در ساعت 14 روز گذشته 21 فروردین ماه سال جاری گیر کرده بودند و با توجه به اینکه منطقه‌ مذکور یکی از مسیر‌های کم تردد و دور افتاده است کسی برای کمک به آن‌ها وجود نداشت لذا راننده به ناچار چند کیلومتر مسیر را پیاده از محل حادثه طی می‌کند تا موفق به تماس تلفنی با ندای امداد 112 جمعیت هلال احمر می‌شود.

بعد از مشخص شدن منطقه‌ای که آنان در آنجا گرفتار شده بودند یک تیم نجات به همراه خودرو آمبولانس و یک تیم کوهستان با خودرو امدادی کمک دار با بهره گیری از تجهیزات کمک‌های اولیه و نجات در کوهستان، ردیاب‌های GPS و تلفن ماهواره‌ای در ساعات 18 عصر به محل اعزام شدند، با توجه به اینکه مختصات در دسترس تقریبی بود تیم‌های امدادی هلال احمر در ساعت 20 همان روز به محل رسیدند و افراد خانواده را با خودروهای خود به شهر فاروج انتقال دادند، این عملیات در ساعت 21:15 به پایان رسید و هیچ مصدومیت جدی اعضاء این خانواده را تهدید نکرد.

بنا بر اظهارات اعضاء این خانواده هنگامی که آنها در این وضعیت گرفتار شدند گله‌ای گرگ‌ وحشی در منطقه حضور داشتند اما خوشبختانه از آنجا که اعضاء این خانواده در داخل خودرو بودند آسیبی به آنان وارد نشد.

چندی پیش هم تیم‌های امدادی هلال احمر استان در همین ارتفاعات جان 14 نفر از کوهنوردان مفقود شده در برف و کولاک را نجات دادند.