۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
اژه‌ای:

حکم اعدام زنجانی گروکشی نیست

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه مطرح می‌شود حکم متهم اصلی پرونده نفتی مصلحت‌اندیشی و یا اینکه گروکشی است تا پول‌ها را پرداخت کند صحیح نیست.
کد خبر : ۲۹۲۰۴۸

صراط: سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه مطرح می‌شود حکم متهم اصلی پرونده نفتی مصلحت‌اندیشی و یا اینکه گروکشی است تا پول‌ها را پرداخت کند صحیح نیست.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و چهارمین نشست خبری درباره پرونده نفتی اظهار داشت: این پرونده از قبل از سال 94 با هزاران صفحه بازجویی آغاز شد و شاهد بودیم که 26 جلسه دادگاه را متهمین پرونده به خود اختصاص دادند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: نهایتا در دادگاه بدوی برای سه نفر از متهمان حکم مفسد فی‌الارض صادر شد و حکم نیز به وکلای سه متهم ابلاغ شده است.

اژه‌ای افزود: سپس این پرونده به دیوان عالی کشور برای رأی نهایی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در بعضی از رسانه‌ها و سایت‌ها گفته شده است این متهم را محکوم به اعدام کرده‌اند تا گرو کشی شود و پول را بدهد ولی اینطور نیست چرا که قوه قضائیه بر اساس تحقیقات قانونی پس از دو سال اقدام به صدور حکم کرده است و من‌ بعد نیز تلاش می‌کند که آن طلبی را که شرکت نفت داشته است را وصول کند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تاکنون نیز اموال داخلی و خارجی را شناسایی کرده‌ایم و الان نیز به دنبال آن هستیم که بدهی‌ها وصول شود.

وی افزود: در مورد متهم اصلی پرونده نفتی مطرح می‌شود که قوه قضائیه حکمی را داده ولی قصد انجام آن را ندارد ولی قوه قضائیه براساس حکم قاضی عمل می‌کند و حکم نهایی را نیز دیوان عالی کشور اعلام خواهد کرد ولی اینکه به چه نتیجه‌ای می‌رسد را نمی‌دانیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه حکم متهم اصلی پرونده نفتی مصلحت‌اندیشی باشد و بعداً حکم اصلاح شود صحیح نیست.