۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

تحصن نمایندگان پارلمان عراق +تصاویر

شماری از نمایندگان پارلمان عراق با تحصن در صحن مجلس خواستار بركناری رؤسای سه گانه شدند.
کد خبر : ۲۹۲۹۳۰
صراط: شماری از نمایندگان پارلمان عراق با تحصن در صحن مجلس تغییر رؤسای قوای سه‌ گانه این کشور را خواستار شدند.

به گزارش ابنا، نمایندگان متحصن تا زمان برآورده شدن خواسته‌شان مبنی بر تغییر رؤسای قوای سه‌گانه عراق، همچنان به تحصن ادامه خواهند داد.

شمار نمایندگان خواهان تغییر رؤسای قوای سه‌گانه، به ۱۷۱ نماینده افزایش یافته است.

روز گذشته نیز بدنبال بروز تنش در پارلمان عراق و درگیری بین نمایندگان متحصن با برخی نمایندگان ائتلاف کردستانی، کرد‌ها و سلیم الجبوری رئیس پارلمان جداگانه از رئیس جمهور خواسته‌اند برای بررسی تنش‌ها، در پارلمان حاضر شود، این در حالی است تحصن کنندگان همچنان خواستار برکناری روسای سه گانه هستند.

درگیری‌ها هنگامی آغاز شد که اسامی نمایندگان کرد بر روی صندلی‌ها توسط برخی‌ها شکسته شد و این موضوع مورد اعتراض کرد‌ها قرار گرفت و به دنبال آن یکی از نمایندگان کرد، یک بطری خالی به سمت عالیه نصیف پرتاب کرد.

نمایندگان کرد برخوردهای پیش آمده را توهین به خود تلقی کرده و به دنبال آن، از رئیس جمهور فواد معصوم دعوت کردند، برای تصمیم گیری درباره کابینه به پارلمان بیاید. آن‌ها معتقدند که طبق قانون اساسی رئیس جمهوری می‌تواند دستور انحلال دولت را صادر کند.

در عین حال سلیم الجبوری نیز به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها، جلسه را معلق گذاشت و یک ساعت تنفس اعلام کرد و در همین حین خواست که فواد معصوم، در جلسه‌ای با حضور سران فراکسیون‌ها در پارلمان حاضر شود.