۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶

توطئه آل‌خلیفه برای‌جنگ داخلی‌در بحرین

در راستای طرحی برای به راه انداختن جنگ داخلی در بحرین گروههای شبه نظامی در جزیره جده تشکیل و در انبارهای سلاح در منامه، رفاع و برخی نقاط دیگر دهها هزار قبضه سلاح ذخیره شده است.
کد خبر : ۲۹۳۱۰

سخنگوی انقلابیون 14 فوریه بحرین از توطئه ای طراحی شده توسط نخست وزیر بحرین برای ایجاد جنگ داخلی در این کشور پرده برداشت.
 
به گزارش صراط، " عبدالرئوف الشایب " در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : در راستای طرحی برای به راه انداختن جنگ داخلی در بحرین گروههای شبه نظامی در جزیره جده تشکیل و در انبارهای سلاح در منامه، رفاع و برخی نقاط دیگر دهها هزار قبضه سلاح ذخیره شده است.

وی افزود : قرار است با هدف ایجاد تنش های فرقه ای، این سلاح ها در میان نیروهای شبه نظامی وابسته به رژیم بحرین توزیع شود.

الشایب گفت: رژیم آل خلیفه تنها در جستجوی راهی برای ماندن بر مسند قدرت است و تلاش می کند تا به همراه اهل سنت در یک سنگر قرار بگیرد و آنها را علیه شیعیان تحریک کند؛ این در حالی است که اکثریت شیعه و اقلیت اهل سنت بحرین ملت یکپارچه ای هستند و اهل سنت از آل خلیفه حمایت نمی کنند.

سخنگوی انقلابیون 14 فوریه بحرین تصریح کرد: در زمان حاضر تنها عده ای مزدور غیر بحرینی که جهت سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز و کشتار مردم به آنها تابعیت بحرینی داده شده است در سنگر رژیم آل خلیفه باقی مانده اند.

وی در ادامه گفت وگو با العالم تأکید کرد: جنبش مردمی بحرین مانند سایر جنبش های مردمی در کشورهای عربی خواسته های سیاسی عادلانه ای دارد.

الشایب اظهار داشت: ملت بحرین خواستار دمکراسی در سایه یک نظام منتخب مردمی هستند؛ سرنگونی رژیم به تنها خواسته بحرینی ها تبدیل شده است و آنها هر شب با برگزاری تظاهرات، شعار دستیابی به حق تعیین سرنوشت را سر می دهند؛ این شعار به معنای انتخاب نظام حاکم بر کشور است.

سخنگوی انقلابیون 14 فوریه گفت: ما از نظام مشروطه سخن نمی گوییم و خواستار اصلاح این رژیم هم نیستیم؛ زیرا این رژیم را کاملا فاسد و در حال سقوط می دانیم و معتقدیم هیچ راهی جز تغییر ریشه ای رژیم وجود ندارد.

این فعال بحرینی تأکید کرد: رژیم آل خلیفه یک شکاف بزرگ میان خودش و مردم به ویژه اکثریت شیعیان بحرین به وجود آورده است.

وی افزود : سرنگونی رژیم آل خلیفه نه یک شعار یا روش مبارزه بلکه یک خواسته اساسی و هدف مردم بحرین است و بیشتر گروههای فعال در صحنه بحرین خواستار تحقق این هدف هستند.

برچسب ها: بحرین جنگ