۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

اجاره مدرسه با دانش‌آموز به کشاورزان +تصاویر

مدرسه‌ای در روستای قندارخیل میاندورود با وجود داشتن دانش‌آموز برای بحث کشاورزی اجاره داده شد.
کد خبر : ۲۹۳۳۰۹

صراط: مدرسه‌ای در روستای قندارخیل میاندورود با وجود داشتن دانش‌آموز برای بحث کشاورزی اجاره داده شد.

اجاره مدرسه با دانش‌آموز به کشاورزان+تصاویر

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره اظهار کرد: این مدرسه با زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع دارای هفت دانش‌آموز است.

علی قاسمی با بیان اینکه زمین این مدرسه بدون استفاده رها شده بود، گفت: تقاضاهای مختلفی از جمله استفاده از زمین برای تمرین‌های ورزشی و تبدیل به باغ داشتیم که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که در بحث کشاورزی وارد شویم.

وی با اشاره به اینکه این اقدام خارج از فضا و زمین اطراف مدرسه صورت گرفت، تصریح کرد: از نظر اقتصادی با توجه به وضعیت آموزش و پرورش و همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصادمقاومتی اقدام خوبی بوده و از نظر طبیعی نیز به نفع دانش‌آموزان است.

اجاره مدرسه با دانش‌آموز به کشاورزان+تصاویر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: آسیبی به مدرسه و فضای اموزشی وارد نشده است.

قاسمی در پایان گفت: این اقدام در زمینه طرح انتقال منابع درآمدی در سایر شهرهای مازندران در دستور آموزش و پرورش مازندران قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آموزش و پرورش اگر قصد واگذاری این زمین‌ها را دارد بهتر است این موارد را به اداره کل ورزش و جوانان منعکس کند و نسبت به تجهیز این فضاها اقدام می‌شود.

اجاره مدرسه با دانش‌آموز به کشاورزان+تصاویر

حبیب‌ حسین‌زادگان با بیان اینکه در جریان این مسئله نیستم، گفت: آموزش و پرورش این موارد را دست‌کم به اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها انعکاس دهد تا از سوی اداره کل ورزش و جوانان مورد پیگیری قرار گیرد.

درست است مازندران در بحث کشاورزی دارای قابلیت و استعدادهای بسیاری است ولی با توجه به اینکه مدرسه محیطی فرهنگی است بهتر بود این اقدام هم‌سو با کارهای فرهنگی آموزشی مدارس باشد و درآمدزایی نیز به سمت کارهای فرهنگی سوق یابد.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم