۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
موضع قدرتمندانه عراق مقابل بهانه‌جویی سعودی‌ها

حاضریم ببازیم، اما در عربستان بازی نکنیم

فدراسیون عراق اعلام کرد عربستانی‌ها باید به تهران بیایند اگر فیفا هم حکم خود را به نفع آنها صادر کند در عربستان بازی نمی‌کنیم.
کد خبر : ۲۹۳۷۴۴

صراط: کشمکش و درگیری میان فدراسیون عربستان و عراق بر سر میزبانی تهران بالا گرفته است. پس از ماجرای اهانت برخی رسانه‌های سعودی به رئیس فدراسیون عراق، شب گذشته احمد عید رئیس فدراسیون عربستان با همتای عراقی خود تماسی تلفنی داشته است و از او به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرد.

واکنش رئیس فدراسیون عراق به سعودی‌ها از موضع قدرت بود زیرا عبدالخالق مسعود پاسخی دندان شکن به عربستان داده و گفته بود که آنها باید رسما از ملت عراق عذرخواهی کنند. عراق پیش از این اعلام کرده بود که در صورت بازی نکردن عربستان در تهران آنها نیز به عربستان نمی‌آیند.

اما عربستانی‌ها در واکنش به این سخنان فدراسیون عراق واکنش تندی نشان دادند و اظهار داشتند که هرگز برای بازی با عراق به ایران نمی‌آیند و عراق حق ندارد درباره میزبانی ما صحبت کند. در مورد اهانت رسانه‌ها نیز اعلام کردند که هیج ربطی به فدراسیون عربستان ندارد.

در جدیدترین خبر مالح مهدی عضو فدراسیون عراق در مصاحبه با روزنامه "فوتبول" عراق اظهار داشت: فدراسیون عراق برای بازی در تهران کاملا مصمم است و دوست ندارد این قضیه را سیاسی کند در نتیجه مواضع ما مقابل عربستان کاملا مشخص است.

وی افزود: حتی اگر فیفا اعلام کند که باید در عربستان بازی کنیم قبول نمی‎کنیم و آماده قبول شکست 3 بر صفر هستیم. اگر عربستان بهانه‌جویی خود برای بازی با عراق در تهران ادامه دهد تنها گزینه پیش رو آنها بصره و کربلا است.

مسئولان فدراسیون عراق در چند روز گذشته مقابل سعودی‌ها قد علم کردند و با درخواست آنها مبنی بر عدم برگزاری بازی‌ها در تهران ایستاده‌اند. این اقدامات شجاعانه مسئولان عراقی علیه بهانه جویی سعودی‌ها آنها را به ستوه آورده است.