۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

خسارت ۹۵۰ میلیاردریالی سیل درگلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: خسارت سیل در مناطق و بخش‌های مختلف استان بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر : ۲۹۴۰۵۱

صراط: مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: خسارت سیل در مناطق و بخش‌های مختلف استان بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، «صادقعلی مقدم» امروز(سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران در خصوص میزان خسارت‌های سیل اظهار کرد: بارش شدید باران در استان گلستان آغاز شد و تا شب ادامه داشت، به 42 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان گلستان خسارت وارد کرد.

وی افزود: این بارش سبب بسته شدن راه روستایی چند روستا و آبگرفتگی معابر و قطع برق در چند نقطه از استان شد و به زیرساخت‌های راه‌ها و پل‌ها خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در بخش کشاورزی هم علاوه‌بر محصولات کشاورزی به جاده بین مزارع و قنات‌ها هم آسیب وارد شد.

وی گفت: در جلسه ستاد بحران استان گلستان، در برآورد اولیه خسارت‌ها بیش از 950 میلیارد تومان تعیین شده است.

مقدم تصریح کرد‌: خسارت‌های ناشی از زیرساخت‌ها و راه‌های شریانی از طریق بخش اعتبارات ملی و استانی امیدواریم به‌زودی تأمین شود و بازسازی هر چه سریع‌تر انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: کشاورزانی که زیرپوشش بیمه‌ای قرار داشتند از طریق بیمه خسارت آن‌ها جبران می‌شود و در بخش واحدهای مسکونی آسیب‌دیده هم خسارت‌ها به تهران ابلاغ می‌شود تا در صورت تأمین اعتبار و با تصمیم هیئت دولت تصمیمات لازم گرفته شود.

وی یادآور شد: نیروها در نقاط مختلف استان گلستان مشغول بازسازی نقاط آسیب‌دیده هستند و تا پاک‌سازی کامل مکان‌های سیل زده این عملیات انجام می‌شود.