۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

درخواست برای مقابله جدی با نیروگیری داعش

یک مقام امنیتی روس خواستار برخورد جدی با نیروگیری های اینترنتی گروه تروریستی داعش شد.
کد خبر : ۲۹۴۰۷۳
صراط: گروه تروریستی داعش که در همه کشورها به عنوان تروریست شناخته می شود، در نیروگیری از طریق فضای مجازی بسیار موفق بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از مقامات امنیتی روسیه از دولت این کشور خواست که برای مقابله با نیروگیری تروریست ها از طریق اینترنت، تدابیر قانونی اتخاذ کند. 

الکساندر باستریکین، رییس کمیته تحقیقات روسیه گفت: دولت روسیه برای توقف اقدامات گروه های تروریستی مانند نیروگیری های اینترنتی، باید دایره فعالیت قانونی و جنایی خود را گسترده تر کند.

وی افزود: با استفاده از فن آوری های جدید، مقامات امنیتی می توانند در مورد ارتباط میان متهمین و ارتباطات غیر قانونی در فضای مجازی، مدرک ارائه کنند.

این مقام عالیرتبه امنیتی روس گفت: اتباع روسیه برای انجام فعالیت های تروریستی با بهانه سفر توریستی و یا تحصیلی مستقیما به ترکیه یا مصر می روند و یا از طریق کشور ثالث مانند گرجستان، آذربایجان، بلاروس، اوکراین و موالداوی به مصر یا ترکیه سفر می کنند.

باستریکین، در ادامه با ذکر این نکته که در سال 2015 بیش از هزار شهروند روسیه برای پیوستن به گروه های تروریستی مانند داعش، روسیه را ترک کرده اند؛ گفت: در مجموع 469 پرونده جنایی در این مورد ثبت شده است و 135 نفر نیز در درگیری با نیروهای دولت سوریه به قتل رسیده اند.

به گزارش جام نیوز، شایان ذکر است که درخواست این مقام روس برای مقابله جدی تر با تروریسم در حالی مطرح می شود که افراطی ترین اعضای گروه داعش از مناطقی مانند چچن، به سوریه و عراق می روند.