۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
برجام هم بهانه شده!

آقای ظریف! بدون ایستادن مقابل پرچم آمریکا، امکان مذاکره درباره برجام وجود نداشت؟!

آیا مذاکره درباره اجرای برجام مستلزم "ایستادن ظریف مقابل پرچم آمریکا" است؟! چه کسی است که نداند این تصمیم معنای سیاسی خاصی دارد؟
کد خبر : ۲۹۴۲۵۱
گروه سیاسی صراط - شب گذشته محمدجواد ظریف در اقدامی بی سابقه با تصمیمی که از قبل گرفته شده بود، جای خود را با جان کری هنگام انداختن عکس عوض کرد تا پرچم آمریکا پشت وزیر خارجه ایران قرار بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، این اتفاق بی سابقه در حالی رخ می دهد که حدود دو سال و نیم از عادی شدن دیدارهای دوجانبه میان وزرای خارجه ایران و آمریکا گذشته است.

چرا ظریف مقابل پرچم آمریکا ایستاد؟

رهبر معظم انقلاب سال گذشته به صراحت مذاکره با آمریکا درباره موضوعی غیر از برجام را ممنوع اعلام کردند اما با گذشت زمان، ظاهرا نه تنها چنین دستوری نقض شده بلکه با اقداماتی مانند تصمیم نمادین جان کری و ظریف برای ایستادن مقابل پرچم های کشورهای یکدیگر، گام های دیگری نیز برای عادی سازی روابط برداشته شده است.

اقدام ظریف و کری، بی تردید به صورت نمادین نشان از تمایل دولت روحانی - و شاید اوباما - برای عادی سازی روابط دو طرف دارد و این مسئله را نمی توان با بهانی هایی مانند توافق هسته ای و برجام توجیه کرد!

دیدار مذکور در نیویورک انجام شد و به گفته ظریف دو طرف مدت ها ملاقات حضوری نداشتند قرار بود در این دیدار صرفا مسئله برجام پیگیری شود اما وزارت خارجه آمریکا خبر داد که "موضوعات منطقه‌ای شامل راه حل سیاسی حل بحران سوریه" هم بخشی از مذاکرات دو طرف است.

حال سوالی که بی پاسخ مانده اینکه انجام چنین اقدامات معنادار و نمادین سیاسی چه ارتباطی با پیگیری موضوع برجام دارد؟ آیا نمی توان بدون خرق عادت و بدون ارسال پالس های معنادار به دنیا - که معنایی جز عادی سازی روابط ندارد - درباره برجام گفت و گو کرد؟!
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸۲
۲۷
نویسنده های شما معلوم نیست چقدر سن دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همسن بابای تو هستن
متولد 59
|
Iran (Islamic Republic of)
کاری به سن و سالشان ندارم ولی ماشاالله کودک درونشان بسیار فعال است.
صراطی ها که خود را ولایت مدار میدانند و مثلا فکر میکنند اصولگرا هستند. اصلا نمیدانند که وزیر امور خارجه و سیاست های خارجی بحث این جناح و آن جناح نیست و بسیار فراتر از دسته بندی های سیاسی داخلی است.
کار به جایی رسیده که رفتار امثال صراط و این جماعت مخالف برجام و روحانی و ظریف ، حتی آیت الله مکارم را هم متعجب نموده اند که مگر میشود رهبری حمایت کنند و تائید کنند ولی عده ای بر طبل خیانت و ای داد و بیداد بکوبند؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب 59 شما کجای سخنان رهبری تایید دیدید؟! بهتره به جای شایعه پراکنی سخنان رهبری رو گوش کنید تا متوجه پرت بودن این صحبتهاتون بشید.. رفتارهای ظریف و دولت اعتدال مدام داره شروط رهبری و حدومرزهای ایشون رو درباره مذاکرات زیر پا میذاره! کجا سیر میکنید شما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴۲
۱۰۱
ظریف و روحانی باید بدانند تا زمانیکه امریکا روحیه قلدری و استکباری دارد و ملت های استقلال طلب را سرکوب می کند و از رژیم کودک کش صهیونیستی و عربستان قاتل مردم یمن حمایت می کند مردم ایران اجازه رابطه با امریکا را نمی دهند .
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
بله بله نظر مردم رو از منفی هایی که به نظر شما دادن میشه فهمید :-))
متولد 59
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز ، ای کاش روزی یک همه پرسی انجام شود تا معلوم شود حرف شما درست است .
خیلی ها به خود اجازه می دهد که مدام بنام مردم خواسته ها و خواب های خودش را تعبیر کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کاش برخی به حدی از بلوغ فکری میرسیدند که بفهمند حق و باطل با استقبال خلق و مثبت و منفی هاشون جابه جا نمیشه! مردم بودند که علی(ع) رو خونه نشین کردند!حسن(ع) رو در مقابل معاویه تنها گذاشتند و حسین(ع) رو به شهادت رسوندند! مرگ بر آمریکا و حامیان خونخوارش که به گفته خدا در جنایاتش شریکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵۰
۹۷
آنهایی که خواب رابطه با امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند(امام خمینی ره)
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰۸
۳۰
خب پرچم ایران هم پشت سر کری وجود وحضور داره... بدی اش چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پرچم ایران پشت سر کری واقعا اشنباه بوده ولی این دیگری رو نمیدونم!
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
سال ها آمریکا به ما ظلم و ستم کرد. کشور ما را غارت کرد. کودتای 28 مرداد. زدن هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن صدها بی گناه. جنگ هشت ساله که صدام با پشتوانه ابرقدرت ها به ویژه آمریکا به ما حمله کرد. تحریم های ظالمانه. اشغال کشور ما در سال های طاغوت. و ... حال بدون هیچ عذر خواهی ظریف به راحتی چشم بر همه این ها می بندد و با آمریکا که امام او را شیطان بزرگ می دانست دست می دهد. شما کمی فکر کنی می فهمی که این یک فاجعه است.
مگر برجام برای ما چه دستاوردی داشته؟
مگر همین امروز با این همه چاپلوسی آمریکا کردن آقایون هنوز آمریکا ما را تهدید نمی کند؟
مگر امروز تهریم ها برداشته شده؟
من به سهم خودم که یه مهندس کامپیوتر هستم و دائم با اینترنت سر و کار دارم هنوز ندیدم سایت هایی که ما را تحریم کردند باز شده باشه.
از google که وقتی می خواهی از فایلی دانلود کنی اجازه نمیده تا oracle.com , هزاران سایت دیگه که هنوز با فیلتر شکن از اون ها استفاده می کنیم.
شما طرفداران غرب از این شیطان چه دیده اید که این چنین شتابان به سمتش می روید
روزی افتخار ما این بود که در برابر تهدید تهدید می کردیم. روزی افتخار ما این بود که وقتی سوخت راکتور تهران را به ما نفروختند (به هیچ قیمتی) در عین ناباوری جهانیان خودمان و همین جوانان سوخت را تولید کردند و حتی صفحات آن را. روزی افتخار ما پرتاب فضاپیما بود. روزی افتخار ما جوانان کوشا بودند. امروز افتخار ما شده دست دادن با شیطان بزرگ.
متولد 59
|
Iran (Islamic Republic of)
لقمان جان
فکر نکنم کسی موافق شتابان به سمت غرب و امریکا رفتن باشه. همونطور که کسی موافق شتابان رفتن به سمت روسیه و چین و سایر کشورها هم نیست.
هر کشوری به دنبال منافع خودش هست و امریکا و فرانسه و گوام و مالزی و ایران در این مورد فرقی با هم ندارند.
اینکه ایران در صنعت های نظامی ، خودرو سازی ، کشاورزی ، نانو ، هسته ای ، نساجی ، فولاد ، کامپیوتر و .... پیشرفت کند بسته به لیاقت و فهم و دانش کشور خودمان دارد و اگر خودمان بخواهیم کسی نمیتواند مانع پیشرفت ما شود . لطفا بهانه جویی نکنیم.
اما اینکه قطعات ، لوازم اولیه ، دانش ، علم ، تکنولوژی کشور های غربی را با چندین برابر قیمت از کشور های دست دوم و سوم و چهارم بخریم و بعد بگوییم با امریکا و غرب قطع رابطه هستیم هم هنر نیست.
مسائل را با هم قاطی نکنیم.
ایران به خاطر بحث هسته ای و تبلیغات منفی تبدیل به کشوری بود که دنیا فکر میکرد دنبال بمب هسته ای است. با اینکه رهبری قبلا فتوا داده بودند که نمیخواهیم بمب هسته ای داشته باشیم ولی تحریم های سنگین و به بنبست کشاندن اقتصاد ایران و موفقیت پروژه ایران هراسی برای اسرائیل و تند روهای امریکا در حال پیگیری بود و اسرائیل در مظلوم نمایی موفقیت هایی کسب نموده بودند .
ولی ، اتفاقی که در برجام افتاد جای خوشحالی و افتخار دارد ، در برجام ،اینکه ایران بدنبال بمب هسته ای نیست آورده شده است. بقیه موارد تحقیق ، توسعه ، استفاده صلح آمیز از صنعت هسته ای که مورد تاکید ایران بوده هم برای جهانیان به رسمیت شناخته شده و طرح اسرائیل و تند روهای امریکا با شکست مواجه شده . انزوای 10 ساله اقتصادی هم یک شبه رفع نمیشود و باید صبر و تحمل نمود . دقیقا به همین دلیل است که رهبری مدام بر اقتصاد مقاومتی و قوی نمودن اقتصاد از درون کشور اصرار دارند تا ایران بتواند اقتصاد خود را در برابر دشمنی سایر کشور ها واکسینه کند. ایراد شما و دوستانتان در این مورد میفرمائید اصلا قابل درک نیست.
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
متولد 59 عزیز
مباحث را با هم قاطی نکنیم. اولا بحث این بود که چرا جناب ظریف این چنین به سمت آمریکایی ها می رود و این همه بدون دستاورد حیثیت ملت را به تاراج می گذارد. در حالی که در همان روز دو میلیارد از دارایی ملت ایران را به دلیل یک حادثه ای که هیچ ربطی به ملت ایران ندارد به نفع خود مصادره می کنند.
دست دادن همان روز و قرار دادن پرچم آمریکایی ها در پشت سر یعنی پذیرش این موضوع از طرف ایران. و صدها مورد دیگر از قبل و حتی تاکنون. اگر قرار است ملت ایران با آمریکا صلح کند ابتدا باید آمریکا به علت کارهای گذشته خود از ملت ایران عذرخواهی کند و خساراتی که تاکنون ملت ایران متحمل شده به ملت ایران پرداخت کند و یا حداقل بپذیرد و تضمین دهد که این اتفاق ها در آینده دیگر تکرار نخواهد شد نه این که دارایی های بلوکه شده ملت ایران را به دلایل مختلف تصرف کنند.
در مورد برجام هم ما نگفتیم که کلا هیچ سودی نداشت ما گفتیم آن چه که دادیم با آن چه گرفتیم قابل مقایسه نیست. تنها همان بیست درصد که روز اول دادیم برای گرفتن بسیتری از امتیاز ها کافی بود.
روزی سوخت راکتور تهران تمام شد. همین آمریکایی هایی که ادعای حقوق بشر می کنند به بیمارانی که به این راکتور نیاز داشتند رحم نکردند و گفتند ما این سوخت را به شما نمی دهیم. اما با کمال افتخار این سوخت را خودمان ساختیم و به دنیا ثابت کردیم ما ایرانی هستیم و تسلیم نمی شویم و خود می سازیم اما همین امروز اگر این سوخت تمام شود مطمئن باشید هیچ کشوری این سوخت را به ایران نمی دهد. اگر به فرض محال هم بدهند چندین برابر قیمتش را از ما می گیرند.
امروز دیگر نمی توانیم این سوخت را تولید کنیم. امروز راکتور اراک را نداریم. و بحث باز سازی آن حل نشده درون آن سیمان ریختیم.
امروز فردو ...
امروز غنی سازی ما نمایشی شده
امروز ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به 59:سعی نکنید با القای این موضوع که ایران وابسته به روسیه است کشورمون رو زیر بلیط آمریکا ببرید!روسیه هم کشوری مثل آلمان و فرانسه منتها مستقلتر که ریسک کار باهاش ازین دو کشور که اراده ای از خودشون نداره کمتره!اون شوروی بود که یکی از دوقطب جهان شناخته میشد و مدتهاست فروپاشی کرده! چین هم اقتصاد دوم جهانه که به اروپا هم صادرات داره منتها تجار ایرانی به جای اینکه پولشون رو بزنن تو کار تولید به واردات کالای بنجل علاقه نشون میدن!این یعنی وابستگی فکری سرمایه داران داخلی نه وابستگی به چین!!در ضمن ایران اگر از بازار آزاد با خرید پول کالایی بدست بیاره بهتر ازینه که هم پول بده هم دست گدایی دراز کنه و هم برای اثبات حسن نیت و اعتمادسازی مدام از خودش نوکرصفتی نشون بده!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴۲
۹۵
جناب ظریف بازهم لبخند بزن ! امریکا سرتون کلاه گذاشت و برنامه هسته ای ایران را نابود کرد اما تحریمها لغو نشد و پولهای بلوکه شده آزاد نشد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آخی تحریمها که فقط یه مشت کاغذ پارست.
پولها هم از زمان انقلاب بلوکه شده پس مشکل چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکلش اینه که قبلا به خاطر لغو تحریمها باج نمیدادیم اما الان پا گذاشتن روی خون شهدا و قلب انرژی هسته ای رو بتن ریزی کردن بدون هیــــچ دستاوردی!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل اینه که:
احترام به پاسپور ایرانی برنگشت
چرخ صنعت و چرخ سانتریفیوز با هم که هیچ تنها هم نچرخید
عزت ایرانی هم که برنگشت
سایه جنگ هر روز به ایران نزدیکتر می شه
و .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۲
۷
آقای نویسنده عزیز، نمیبینی جان کری هم جلوی پرچم مقدس ما ایستاده؟؟؟ شما بهتره مشخص کنی که کلا با این دولت مشکل داری!!!
چرا خبری از صحبتهای ظریف درباره توان موشکی ایران و صدام نمیذاری؟؟
شما سعی کن اگه منتقدی، جایگزین هم ارائه بدی. انتقاد بدون جایگزین کار منافق هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۷
احتمالا تند روهای امریکا وصهیونیستها هم به جان کری ایراد گرفتند که چرا پشت سرت پرچم جمهوری اسلامی قراردارد حتما جان کری خواستار رابطه با ایران است وظریف سر جان کری کلاه گذاشته وخیلی حرفهای دیگراز این دست ولی ایا واقعاموضوع چیست؟؟؟ !!!
ایرانی
|
Seychelles
|
۱۸:۰۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۹
نمی دانم. شاید منظورتان این بوده که با هم دوست تر شده باشین. ولی این کار اولین بار در جهان توسط شما انجام شده است. مثلا ما هیچ گاه مشاهده نکرده ایم که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پشت پرچم کشور دیگری بایستد! یا مثلا ورزشکار یک کشور در المپیک مدال طلا کسب کند اما بدلیل آنکه آن ورزشکار با کشور حریف بسیار دوست و صمیمی بوده دستور بدهد به جای پرچم کشور خودش، پرچم کشور برنده مدال نقره را به اهتزاز درآورند. جناب ظریف به دور از هر گونه تعصب سیاسی و با تمام دوستی و رفاقتی که با جان کری داری اما به نظرم بهتر بود به احترام پرچم کشورت به درستی مقابل پرچم ایران می ایستادی و به پرچم ،مردم و کشور عزیزت ایران افتخار می کردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۱۰
درود بر ظریف مرگ بر صراط
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
خخخخخخخ!

وات دِفاز!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۸
شما دنبال اتحاد با عربستان و سودان و فلسطین و برادران حوزه خلیج فارس باش و دعا کن که به دلارهای نفتی عربستان شما را نفروشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱۱
آخه بچه کری هم جلوی پرچم ما ایستاده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۲
۷
جناب رئیس جمهور :
- آیا هیچ هم جزء افتخارات و گشایشهای برجام است ؟
- شما روز اول وعده 100 روزه و 6 ماهه دادید ولی الان میگویید از برجام فقط 3 ماه گذشته و 30 سال نگذشته نکنه فکر میکنید ریاست جمهوری در ایران 30 ساله است ؟
- اگر قرار است 30 سال دیگر منتظر نتایج افتخارات برجام باشیم چرا شما تعهدات ایران را یک ماهه اجرا کردید خوب شما هم برنامه اجرای تعهدات ایران را 30 ساله قرار می دادید .
- آمریکایی ها دارند به تفسیر خودشان عمل میکنند و شما فقط سکوت میکنید و به منتقدان خورده میگیرید چرا کمی از غرور و غیرتی را که نام میبرید را در برابر آمریکایی که با بد عهدی و ناجوانمری تعهدات خودش را اجرا نمیکند بکار نمیبرید ؟
- چرا تهدیدشان نمیکنید که اگر تا 1 ماه آینده به تعهد خود عمل نکنند ایران شروع به نصب و راه اندازی مجدد سانتریفیوژها میکند ؟
- مگر رهبری نفرمود که در برابر نقض شما هم نقض کنید ؟ چرا فقط شاهد عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خودش است ؟
- این چطور دستاوری و افتخاری است که باید 30 سال بگذرد تا آثارش را ببینیم نکنه قراره نسل بعدی آثار برجام را مشاهده کند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جلوی عربستان که نوکر دست چندم آمریکاست نمیتونن عرض اندام کنند و حق کشته های منا رو بگیرند انوقت ادعا میکنند در مذاکرات پشت 6 قدرت جهانی رو به خاک مالیدن!! معلوم نیست برای تخته کردن تاسیسات هسته ای چقدر باج تو این مذاکرات دادند!!
reza
|
United States of America
|
۰۱:۰۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۱۰
جلوی پرچم امریکا ایستادن زیاد اهمیت ندارد ولی لبخند جان کری نشان از پیروزی دارد که ما حرفمان را به کرسی مینشانیم.البته سایت محترم صراط مسئله اصلی تحریک نیروهای انقلابی از طرف دولت است که نباید سریع عکس العمل نشان داد که طرف از این حربه استفاده کرده و انگ تند روی و مخالفت با دولت را بزند.شرط عقل این است که در جاهایی که دولت سعی دارد مستقیما وارد مباحث مهم شود عکس العمل نشان داد و در این مواقع باید در حد تذکر باشد و نه تخریب که اثر منفی بر مردم و حتی هواداران انقلاب میگذارد.متاسفانه دنیا دنیای ریا و تزویر است و دولت آقای روحانی ........................................ اعتدال ................ و اگر در مقابل این اشخاص مواضع شفاف باشد موجب شکست انقلابیون میشود پس بنابر این باید با اینها در عرصه سیاست مثل خودشان برخورد کرد و با پنبه سر برید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۱۰
مجلس باید از ظریف بابت این کار توهین آمیزش به نظام جمهوری اسلامی و دهن کجی به رهبری و شهدا و خانواده هاشون توضیح بخواهد. ظریف .........فاجعه منا به دستور آمریکا بود و ظریف چه راحت فراموش می کند جنایت های آمریکا را؟ اگر امام خمینی زنده بود ببین پدر ظریف چطور در می آورد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۱۰
چه کینه ای دارید؟
چقدر دوست داشتید یکی از شماها اونحا بودید؟
مرد حسابی چرا نمیبینید پرچم ایران پشت یر جان کری؟
ذره بین بدهیم خدمتتان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۴
واقعا شرم آور هست. به کجا چنین شتابان
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۶
لبخند بزن لبخند زن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۶
..... خاىن است و صراط خاىن تر مه اين مطالب را چاپ نمي كند كه سردبيرش در ان دنيا بايد پاسخ دهد
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۶
آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به اینکه عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می کنند.
اتفاقا همین برخی خودشن خائنن هم ب مردم و هم ب نظام کیا امثال دلواپسان و ...ها و ناصراطی ها
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۸
..... دشمن دشمن کردن آقایان و مقابله بادنیا و حمله به سفارتخانه ها و مرگ بر...مرگ بر...چه حاصلی برای مردم ایران داشته است:
- کشوری از نظر اقتصادی گرفتار با شصت میلیون فقیر روی دست دولتی با خزانه خالی
- از لحاظ سیاسی منزوی و محکوم به حمایت از تروریسم
- گرفتار فساد از همه نمونه اش...

چه ایرادی دارد که با آمریکا دوست باشیم؟
چه ایرادی دارد که اسراییل را به رسمیت بشناسیم؟
چه مشکلی دارد با دنیا همسو باشیم؟
چه کسی گفته آمریکا دوست دارد جوانان ایران بی انگیزه و بی هدف و بی برنامه باشند؟
آمریکا تمام امکانات و یافته های علمی کشورش را از طریق اینترنت در اختیار جوانان دنیا از جمله ایران به طور سخاوتمندانه قرار داده و همواره از ایرانیانی که به قصد مطالعه و تحقیق وارد امریکا شده اند حمایت کرده است.
آمریکا کشور قدرتمند اقتصادی و علمی است و مردم ایران هم خواهان روابط دوستانه با این کشور و البته همه ملل دنیا هستند.
چرا کسانی دایم دشمن ...دشمن ...از دهانشان نمی افتد.جوانان را نصیحت می کنند در صورتی که خودشان از همه غافلترند.
شعار مرگ بر... مرگ بر... نشانه وجود جهل و نادانی در میان سردهندگان آن است. نشانه ذلت است و برای یک ایرانی زشت است.
ما ملت قدرتمندی هستیم دلیلی برای سر دادن شعار مرگ نیست ، این شعار مناسب کشور های فقیر و بیچاره است.
کسانی که به لباس خانم ها و دختران زیبای ایرانی ایراد می گیرند و حرص می خورند بدانند ........ مردم آنها را نمی خواهند.
مردم ایران آزادند و همه ملت های دنیا را دوست دارند.
آرزو می کنیم همه کسانی که دشمن دوست دارند نصیببشان شود.
جهان به سمت صلح پیش می رود و کسانی که تاب دیدن این روند را ندارند و آن را مغایر با توهمات ذهنی شان می دانند دارند آخرین زورشان را برای محو کردن این وآن می زنند و بزودی مردم آنها را کنار خواهند گذاشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستی خوبه. دشمنی بد. ولی عقل هم خوب جیزیه. وقتی 2 میلیارد دلار از اموال ایران چپاول میکند، این راهزنی در روز روشن است و دشمنی کینه توزانه است. 11 سپتامبر به ایران چه ربطی داشته که از ما پول کم کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ایرادش دوستی با اسرائیل و آمریکا رو اون دنیا متوجه میشی از طرف دیگه اگر ایران امروز وزنه ای در منطقه محسوب میشه فقط به خاطر حمایت از مظلومین و مقابله با آمریکاست! در غیر این صورت باید با عربستان سر نوکری برای آمریکا رقابت کنیم که در اون صورت هم عربستان به خاطر نفت بیشتر پیروز این رقابته!!
مهدی از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۷
سلام علیکم
ذلت و پستی و نوکری بیگانگان و ...
نوش جان کسانیکه به دکتر احمدی نزاد
توهین کردند و او را ضد ولایت فقیه خواندند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ان موجود عجیب غریب دیگر رفته است. فکر دیگر کن!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۸
یعنی جلوی پرچم خودش ایستاده بد است؟ بابا این جلوی پرچم خودش آمریکا ایستاده.اشکالی نداره خودش را ....کرده بنده خدا
آرمان
|
United States of America
|
۲۳:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۷
دوران گفتگو برای صلح به امید خدا آغاز شده...
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۹
ایستادن زیر پرچم یه کشور اسلامی مثل امریکا چه ایرادی داره؟ میگم اسلامی بخاطر اینکه .....اسلام واقعی تنها عدالته که اونا دارن ....
محمد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عدالت. 2 میلارد دلار برای 11 سپتامبر از جیب ما دزدی کردند. عجب عدالتی!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سرمایه داری و عدالت؟!؟جنبش 99 درصدی وال استریت رو پس کی راه انداخت که با همون پول خفش کردند؟!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۳
به مناسبت ولادت امام علی علیه سلام
آنچه کمتر از علی (ع) شنیده ایم :

:گفتند : فردی در خانه اش به لهو و لعب و گناه و فحشا مشغول است ! نگفت به این مرکز فساد حمله کنید و شلاقشان بزنید ... گفت خانه و حریم شخصی خودش است .
به شما ربطی ندارد با چشمان بسته وارد شد و بعد از خارج شدن از منزل دوباره چشمانش را باز کرد و گفت من چیزی ندیدم .

: وقتی مردم ، بعد از قتل عثمان ، با اصرار شدید و بیسابقه از او خواستند که حاکم شود گفت : " مرا رها کنید و سراغ کس دیگری روید "
اینطور نبود که حکومت را حق خداداد خود بداند و تشکیل آن را تکلیف شرعی خود بشمارد و از هر فرصتی استفاده کند ... .

: اول کسی بود که با رای قاطع مردم حاکم شد . بعد از انتخاب شدن به مردم نگفت به خانه روید و مطیع باشید .
گفت : " در صحنه بمانید و اظهار نظر و انتقاد کنید که من ایمن از خطا نیستم مگر اینکه خدا نگاهم دارد " .

بارها در سخنانش انتقاد از حاکم را تکلیف شرعی مردم دانست ... !

سعد ابن ابی وقاص ، مشروعیت دولتش را نپذیرفت و بیعت نکرد ، نه خانه را بر سرش خراب کرد ، نه در خانه حصر اش کرد و نه حتی علیه او سخن گفت .

:طلحه و زبیر پیش او آمدند و از او پست و مقام خواستند ، نپذیرفت .
چند روز بعد طلحه و زبیر مدینه را به قصد مکه و تدارک نمودن جنگ جمل ( بر علیه علی) ترک کردند !
علی به آن ها گفت کجا می روید ؟! دروغ گفتند ، علی گفت می دانم برای جنگ با من می روید !
با این وجود آن ها را زندانی نکرد ... زندانی سیاسی برای علی معنا نداشت .

:روز جمل ، اول سپاه مقابل تیراندازی کردند و یک سرباز او را کشتند .
یارانش گفتند شروع کنیم . او گفت نه و سر به آسمان بلند کرد و گفت : “اللهم اشهد” (خدایا شاهد باش) .
سپاه مقابل دومین تیر را انداختند و دومین سرباز او را کشتند .
یاران گفتند شروع کنیم. او باز مخالفت کرد و سر به آسمان بلند کرد و گفت “اللهم اشهد” .
تیر سوم را که انداختند و سومین سرباز او را که کشتند ، سر به آسمان بلند کرد و گفت “ خدایا شاهد باش که ما شروع نکردیم” آنگاه شمشیر کشید .
ماجراجو و جنگ طلب نبود .

:بعد از جنگ جمل ، بر پیکر طلحه گریست و خطاب به او گفت " کاش بیست سال پیش از این مرده بودم و کشته ترا افتاده بر زمین و زیر آسمان نمی دیدم" .
حتی حرمت سابقه جهاد دشمنش را هم نگه داشت .
سپس به دیدن عایشه رفت و حرفهای درشت او را تحمل کرد و حالش را پرسید ، سپس با ۴۰ زن مسلح روپوشیده (شبیه مردان جنگجو !) اسکورتش کرد و به وطنش برش گرداند .
با زنان ، حتی مجرمانی که اقدام مسلحانه علیه امنیت ملی کرده بودند ، اینطور بود .

كساني كه با اوجنگیدند را " محارب و منافق و فتنه گر و ضد ولایت ” نخواند ،
گفت : " برادران مسلمان مایند که در حق ما ظلم کردند !!! " .

: در زمان خلافت تمامی خزانه داری های سرزمین پهناور اسلام را به دست ایرانیان سپرد ، گفت ایرانیان قبل از اسلام هم مردمان پاک دستی بودند .

: هنگامی که خلیفه شده بود و برای سرکشی به یکی از شهرها رفته بود ، مردمانی را که به دنبال اسب او با پای پیاده راه افتاده بودند و او را مشایعت می کردند ، با فریاد آن ها را از این کار بر حذر داشت ، گفت من هم انسانی مانند شما هستم ، بروید به کار و زندگی خود برسید و فقط در برابر خدا تعظیم کنید .
:وقتی خلیفه یکی از بزرگترین امپراطوری های جهان در آن عصر بود ، با یک فرد مسیحی اختلاف پیدا کرد و کار به قاضی سپرده شد .
نخواست به زور حرف خود را به کرسی بنشاند . در دادگاه از این که قاضی او را محترمانه صدا کرده و بیشتر به او نگاه می کرد ، خشمگین شد و گفت که من و فرد مسیحی برای تو نباید فرقی داشته باشیم ، از خدا بترس و عدالت را رعایت کن ... از آنجایی که علی شاهدی برای ادعای خود نداشت ، قاضی به نفع مسیحی حکم داد و علی این حکم را پذیرفت .
:فردی نابینا را دید که گدایی می کند .
گفت چرا به او نمی رسید و کمکش نمی کنید ؟ گفتند مسیحی است . گفت آن زمان که بینا بود و برایتان کار می کرد ، از دینش نمی گفتید ، حالا او مسیحی شده ؟!!!
مقرر کرد که از بیت المال مسلمین هر ماه به او پول بدهند تا مجبور به گدایی نباشد ... !

☘☘علی را باید به عملکردش شناخت نه با وهن و خرافات .
علی به عدل اش علی بود . ☘☘
____________________
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۵
به خدا قسم نویسنده این مقاله نفوذی اسرائیل و عربستان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حاضری گردن بگیری اون دنیا؟ به عربستان باج ندید دشمنیتون با اسرائیل اونم با شعار نه غزه و نه لبنان پیشکش!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۷
الان مشکل مملکت شده ایستادن کنار پرچم امریکاست یا قانونی که مجلس میزاره بنزین دو نرخی میکنه 70 هزار میلیارد شیرین رانت میاد وسط سفره مسلمین از فردا هرکی کارت سوخت موتورشو میده به پمپ چی ها کاسب شه. مشکل ما قوانینی که تحرک از اقتصاد ،گرفته ، دلالی و سفته بازی تو بانک و بورس و واردات محصولات.غیر ضرور خواسته! و ناخواسته نهادینه کرده حسابی حواسش به جیب رانت خواران خودی و ناخودی
ملایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۷
این همون غیرتیه که حسن کلید ساز دنبالشه دیگه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۸
ظریف:نه نمیشد.ببخشیدا ببخشیدا کدخدارو ناراحت کنم بخاطر اینکه خدا ناراحت نشه؟؟؟؟؟؟؟!!!! چه انتظاراتی
رضایت کدخدا بالاتر از هرچیزیه
هادی
|
Germany
|
۲۳:۵۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۷
سلام ایا مقامات سیاسی ما جرات گفتن اینکه امریکا به تعهدات خود عمل کرده را دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
خود آمریکا نمیگه عمل کرده ذوق زدست ازینکه تنها 3میلیارد از صدها میلیارد دلار داراییهای ایران به ایران رسیده!اونوقت امثال شما حرفتون چیه؟!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۹
دولت غرب زده عمرش به پایان است انشاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ان شاء الله. در خرداد 96 ثابت خواهیم کرد که دولت روحانی 4 ساله خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۶
الان ترامپ هم به کری میگه : آقای کری بدون ایستادن در مقابل پرچم ایران امکان مذاکره درباره برجام وجود نداشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا همین عکس رو که مردم دنیا نشون بده کافیه تا بگه ایران انقلابی رو به شکست وادار کرده ترامپ جون!!
فرزان فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۷
عجب توقعی دارین بابا جان . ظریف تو این کشور بزرگ شده حالا توقع دارین چی کار کنه ؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۴
تاریخ رو لطفا بخونید،ایران ما هم بیشتر از هشتصد سال ابر قدرت دنیابود،هرکشوری تمایل به انجام کاری داشت یا باید با ایران دوست میشد،یا میجنگید که اگه زورایران به اون کشور نمیچربید با پول وتفرقه و جنگ داخلی سیاستشو پیش میبرد.الانم امریکا داره این کارو میکنه،اولویت ظریف رابطه با امریکا نیست،بلکه حل کردن مشکلات کشوره،مگه ظریف خبر امثال شما وحساسیت مردم و رهبرو نداره؟مرض داره که برا خودش و خونواده عزیزش فحش بخره؟ظریف داره خطر میکنه که تو زمان باقی مونده ی دولت اوباما از امریکا امتیاز بیشتری بگیره،و ما مردم هم هرکی که بحال ما دل سوزونده رو از کرده خودش کورو پشیمون میکنیم
محمد
|
Germany
حکومت 1000 ساله قبل از اسلام و پرشکوه ایران و دوره های هر چند کوتاه تر کوتاه پرشکوه بعد از اسلام را با آمریکا مقایسه نکن. کوروش دادگر را با بوش و اوباما مقایسه نکن. یه چیزی بگو که با عقل و تاریخ بخونه.
ناشناس
|
Germany
چقدر دیگه باید باج داده بشه تا بالاخره ی خیری از این دلوقلوه ردوبدل کردنها بیرون بزنه!؟!
رضا
|
Germany
|
۱۹:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۰
دوست عزیز حالا اگه اون ۲میلیاردو میدادن به نظرت به منو تو چیزی میرسید ؟میرفت تو شکم ... . پس جوش نزن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۰
از بنزین چه خبر
سیدکاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۰
واقعا که شما کی هستید؟
بخدا کم مونده بگید چرا کری پشتش به پرچم ایرانه و داره توهین میکنه به ایران!!
هرچند چاپ نمیکنی اما بدون خیلی سطح فهمتون اندکه و خدا به هر که فهم نداد چی داد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱
جای نماینده مجلس آقای بیرانوند خالی که گفت : ظریف غلط کرد.
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۳
این مذاکره ظاهرش برای ملت مبارز ایران پذیرفته نیست چه برسد به محتواش که همیشه از مردم مخفی می مونه .
فرهنگی
|
Germany
|
۱۹:۴۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
ناشناس حقایق را نوشت همه ازنهج البلاغه که امروزه متاسفانه اززندگی مردم رخت بربست مرام علی این بود چون به مزاج آقایان سازگار نیست فورا تهمت اسراییلی می زنند البته این ها طلحه وزبیری هستند که دستشان ازحکومت واموال ملت کوتاه شد ضمنا شمانوشتید که نظرات حاوی توهین رانمی نویسید آیاحسن کلید ساز ویا ظریف غلط می کند توهین نیست؟حب الشی یعمی ویصم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
این مقاله جز به نابودی ایران نمی اندیشد
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
اقای ظریف در امریکا درس خواند بهتر انها را می شناسد این هم شاید یک نوع سیاست وزارتر خارجه باشد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
با سلام درجوابی برای علی آقا که فرمودند دنیا به سمت دوستی میرود ه اشکال دارد اسرائیل را به رسمیت بشناسیم چ0 اشکالی دارد گرگ ها را به رسمیت بشناسیم از این به بعد چوپانان گرانقدر همراه گوسفندان وگاوها با گرگ ها چرا بروند دموکراسی و آزادی و ترقی و توسعه چه اشکال دارد دزدان و غارتگران و قاچاقچیان و خلافکاران وقاتلان و وحشیان و جنایت کاران اعم از داخل و خارج زندانها و از جمله اینهایی که چند وقته در سوریه و عراق تشریف آوردند وجانی تشریف دارند همه باهم درب خونه هایمان را بگذاریم باز باروی خوش از همه از همه استقبال کنیم با دسته از گلها وسر یک سفره بنشینیم و گپ بزنیم دنیا به سمت صلح پیش می رود با همه اونهایی که نمی خواهند سر به تنمان باشد هم دموکراسی و آزادی حکم می کند دوست باشیم مذاکره کنیم تعهد کنیم با آمریکای خوب جهانخوار ظالم خوب ستمگر بی تربیت متمدن ما به قول قرار ها مون عمل ولی اون نه .... خلاصه دوست باشیم دوستی خوبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
بازهم درباره نظر علی آقا باید گفت حرف از مرگ زدن خیلی بده مال کشورهای جهان ششم می باشد باید ما دائم بگوییم زنده باد چون باید توسعه یافته و جهان اولی بشویم این چیه که مثل کشور های عقب مانده در تحریم باشیم و صنعت فضایی را شروع کنیم با پرتاب های موفقیت آمیز ماهواره ها یا صنعت هسته ای در تحریم بیشتر آنها ما خبرهای خوش هسته ای را جلو ببریم یا فناوری نانو و ریز فناوری و زیست فناوری و بیو فناوری داشته باشیم سلول درمانی را شروع کنیم وتولید و رشد و تکثیر سلول های بنیادی و در همه اینها جزء چند کشور برتر اول دنیا بشویم با همه تحریم ها و محدودیت ها چیزی که خیلی از کشور ها بدون تحریم و محدودیت ها به آنها نرسیدند واین افتخارات را ادامه دهیم در قطع رابطه و تحریم عین کشور های عقب مانده می خواستیم به اقتصاد خراب داخل هم برسیم که داشت خیلی دیر میشد متوجه شدیم که باید از ذلت و خواری بیرون بیائیم ودست دوستی بسوی شیطان بزرگ دراز کنیم تا با صلح و صفا و دوستی به پیشرفت برسیم همه پیشرفت های علمی را متوقف کنیم تا به پیرفت برسیم کوکاکولا کانادادرای از آمریکا وارد بشه فست فود های آمریکایی وارد بشه کالاهای لوکس و شیک اونا که مونده رو دستشون بازار جدیدی پیدا بشه براش بعد از بازار عربی لوازم آرایشی فرانسه تو ایران بازار خوبی داره بعد از اماراتی ها سرمایه دارهای ایرانی بیایند زمین های راکد انگلیس را خریداری کنند بازارش تکانی بخوره .... ایران هم دست از این پیشرفت های علمی دفاعی برداره خلع سلاح بشه عین بچه های خوب مودب حرف گوش کن اونها هم هرچه که باعث پیرفت و ترقی باشه همچنان بروی ببندند تا خلاصه متمدن و پیشرفته بشیم
همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
بسمه تعالی
امام موس ابن جعفر علیه السلام می فرمایند: هرکس به هر علتی یک لحظه زندگی دشمنان خداوند را بخواهد دشمن خداست و جایگاهش در آتش جهنم است
بر همه کسانیکه انصاف دارند روشن و واضح است که آمریکای جهانخوار امروزه بزرگترین دشمن خداست
پس کسانیکه به خدا و روز قیامت اعتقاد و ایمان دارند با تمام وجود فریاد میزنند:
مرگ بر آمریکا
......... دوستان آمریکا
......... کسانیکه دوستی با آمریکا را ترویج میکنند
......... کسانیکه با شعار مرگ بر آمریکا که رکن توحید است مبارزه میکنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
همت عزیز :
شما با چه منطقی آمریکا را دشمن خدا می دانی؟
منظور شما مردم آمریکاست.
دشمن خدا کیست؟
آیا کشوری که درآن بزرگترین کشفیات و اختراعات بشر بوجود آمده کشور دشمنان حداوند است؟
- آیا کشوری که درآن دوبنیاد بزرگ خیریه جهان سالانه میلیاردها دلار واکسن برای مردم افریقا توزیع می کنند کشور دشمنان خداوند است؟
- چه کسی در سراسر دنیا از خیر و برکت اینترنت بهره ها نبرده است؟
- چند هزار نفر متخصص در سراسر دنیا در امریکا تحصیل کرده و به ممالکشان خدمت کرده اند؟
- آمریکا نه تنها کشور دشمنان خداوند نیست بلکه مخلص ترین و بهترین بندگان خدا را می توان در آن یافت.
- حقیقت توحید ویکتا پرستی در پیش همه انسانهای جهان یکجور تعبیر می شود و همه انسانهای کره خاکی به سمت معبودشان کشش دارند و فطرتشان خوبی را طلب می کند وبدی را پس می زند.
- بعضی از تصورات در میان خصوصا ما ایرانیان ......... وجود دارد که تنها ...... بندگان مخلص خدایند و به بهشت می روند، که تعبیری است بسیار بچگانه و سطحی.
- هیچ آدمیزادی در کره خاکی پیدا نشده که بگوید دروغ را می پسندد و خیانت را ستایش کند، فطرت آدمیان یکی است و حرکت همه به سمت خداست.
- شعار مرگ بر... که در ایران بکار می رود صرفا یک شعار سیاسی است که در مقطع خاصی مصرف داشته است و در حال حاضر هیچ جایگاهی در میان عقلا ندارد،
- اگر سیاست زده گان جاهل بگذارند و چوب لای چرخ صلح جهانی نگذارند، فطرت الهی انسان ها روز به روز شکوفا تر خواهد شد و حرکت تمام نهاد های بشری امروز به سمت ریشه کنی فقر و تبعیض و فساد در دنیاست. و قدرت های اقتصادی پیشگام این موضوع هستند و بشر به مدد اهمیتی که در حال حاضر برای علم ودانش قایل است به سمت سعادت در حرکت است.
.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
آمریکا مردم بسیار خوب کم ندارد مثل همه دنیا ایران هم آدم مشکل دار کم باز هم مثل خیلی جاها بله از حیث همین اخلاق و حق طلبی ما از خیلی جاهای دنیا خیلیهامان خیلی عقبیم اما ...