۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

لزوم طراحی موکب بانوان در اربعین امسال

مدیریت حج و زیارت استان خوزستان گفت: بانوان از جایگاه خاصی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برخوردار هستند و از طرفی دیگر این قشر به خدمات ویژه‌تری نیازمند هستند، به‌همین علت باید موکب ویژه بانوان طراحی شود.
کد خبر : ۲۹۴۳۰۵
صراط: ناصر حویزاوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از همه کسانی که برای اربعین و برنامه‌های این ایام دغدغه داشته‌اند و در جهت رفع آن تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم و امیدوارم که اربعین حسینی امسال را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و به زوار امام حسین(ع) خدمت کنیم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: امسال باید یک دبیرخانه در ستاد اربعین تشکیل شود و در این دبیرخانه به بررسی، تعریف و تشریح وظایف بپردازیم تا همه دستگاه‌ها وظایف خود را بشناسند و درصدد انجام و رفع مشکلات باشند.

مدیریت حج و زیارت استان خوزستان گفت: تقسیم کار باید به‌صورت منظم انجام و چارچوب شرح وظایف هم تدوین شود، اگر چه سازمان‌ها از وظایف خود مطلع هستند اما تاکنون این وظایف ابلاغ نشده است.

وی متذکر شد: باید یک گروه به نام مجمع موکب‌داران تشکیل شود و از همه مدیران تکایا و هیأت‌ها در جلسه‌های ستاد اربعین دعوت شود تا آنها هم از شرایط، هدفمندی‌ها و مصوبات مطلع شوند.

حویزاوی بیان کرد: صدور ویزا در خرمشهر در اربعین سال گذشته خوب بود اما خاطره‌های تلخی هم به‌دنبال داشت و امسال باید برای این کاستی‌ها تدابیری صورت بگیرد تا مشکلات گذشته تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: بانوان از جایگاه خاصی در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برخوردار بوده و از طرفی دیگر این قشر به خدمات ویژه‌تری نیازمند هستند، به‌همین دلیل باید موکب ویژه بانوان طراحی شود.

مدیریت حج و زیارت استان خوزستان اظهار کرد: انتقال فرهنگ حسینی به نسل‌های آینده بسیار مهم و ضروری است و یکی از ابزار انتقال این فرهنگ تدوین کتاب اربعین برای امسال بوده که به‌وسیله آن خاطرات، گزارشات، رشادت‌ها و... نمایان می‌شود و سند افتخاری برای شهرستان خرمشهر است.

حویزاوی گفت: شکل موکب و استقرار آنها باید براساس اقلیم شهرستان خرمشهر طراحی شود، تا با وجود مشکلات طبیعی از قبیل باد خراب و فرسوده نشوند.

وی در پایان تصریح کرد: سال گذشته با کمبود شدید سردخانه‌های مواد غذایی روبه‌رو بودیم و امسال با توجه به تلاقی اربعین حسینی با فصل گرما باید تدابیر ویژه‌ای صورت بگیرد و خدمات ارزشمندی را در اختیار زوار امام حسین(ع) قرار دهیم.