۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
طباطبایی:

حداد با نظر چه كساني سرليست شد؟/ قاطی شدن با پايداري‌ها باعث شکست اصولگرایان شد/ فضاي سياسي به احمدی‌نژاد اجازه ورود نمي‌دهد

از وقتی ماجرای سرلیست پیش آمد احساس خطر کردم. دايره راي دهندگان به ليست را تنگ‌تر كردند.
کد خبر : ۲۹۴۶۹۰
صراط: حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت و گویی با خبرآنلاین انجام داده که بخش هایی از آن را می خوانیم:

* تعداد پایداری ها بیشتر از ما بود، دیگر به جلسات نرفتم

حاج آقا! فکر می‌کردید که انتخابات مجلس دهم به چنین نتایجی ختم شود، اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان پابه پای هم پیش بروند خصوصا در تهران جریان اصولگرا شکست کاملی را تجربه کند؟

در ابتدا بايد اينطور نگاه كنيم كه اصولگرايان چه هدفي را دنبال مي‌كردند، من قبل از انتخابات هم اظهارنظرهایی درباره حرکت اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم کردم و هربار مبحثی را گوشزد مي‌کردم چون از رویه‌ای که دنبال می‌شد بیم داشتم و جريان اصولگرا را كاملا بي برنامه مي‌ديدم.

خود من جزئی از اصولگرایان هستم و هیچوقت از دایره اصولگرایی بیرون نیامده و نخواهم آمد لکن اصولگرایی که من دیدم آنطور که باید می‌بود نبود، خیلی جاها تغییر جهت داده شده است. من که خود را در درون این جریان تعریف می‌کنم وظیفه ندارم با هر تغییر جهتی که از سوی برخی در این جریان صورت می‌گیرد همراه شوم و تغییر مسیر ندهم. ما ماشین نیستیم، درک و شعور داریم و خودمان درست را از غلط تشخیص می‌دهیم.

خیلی جاها حرف‌هایی زدند، توهین‌هایی کردند که آنها را از دایره اصولگرایی خارج کرد، خشونت از خود نشان دادند، به بزرگان جسارت کردند، تندروی کردند و ...البته منظورم همه اصولگرایان نیست، آن بخشي از اصولگرايان كه تعريف جديد ارايه كردند و منش و رفتار خاصي از خود بروز دادند، خود را عقل كل ميدانستند و عقلا و با تجربگان و بزرگان اصول گرايي را منزوي كردند اين شكست را به اصولگرايي در تهران تحميل كردند.

مشخصا کدام دسته و گروه اصولگرایی منظورتان است؟

نمی‌خواهم اسمی از فرد یا گروهی ببرم، نمی‌دانم شما چه اسمی بر روی آنها می‌گذارید، اما ادبيات و روش اين افراد براي مردم كاملا روشن است.

ولی در این دوره از انتخابات جریان شما با همین گروه‌هایی که تلویحا به آنها اشاره کردید همراه شد، وزنه سنگینی هم در لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان داشند، جبهه پیروان یا جامعه روحانیت هم با همین تندروها در یک مسیر قرار گرفتند؟

نه اینگونه هم نبود، ما در ایام انتخابات همه‌اش درگیر بودیم، جریان اصلی اصولگرا که من یکی از آنها بودم با امتزاج و قاطی شدن با پایداری‌ها مخالف بود. خود من دوبار در جلسه اصولگرایان شرکت کردم و دیدم که پایداری‌ها بیشتر از ما هستند، چون نمی‌توانستم با روش و رویه آنها کنار بیایم دیگر به جلسات نرفتم.

متاسفانه يك استدلالي داشتند با اين عنوان كه این افراد انشقاق ايجاد مي‌كنند يا طغيان مي‌كنند پس باید براي وحدت تحمل كرد و...

حداد با نظر چه كساني سرليست شد؟/ قاطی شدن با پايداري‌ها  باعث شکست اصولگرایان شد/ فضاي سياسي به احمدی‌نژاد اجازه ورود نمي‌دهد

* اگر سرلیست ابوترابی بود قضیه فرق می کرد

طیف اقای حداد چطور؟ آنها هم همین رویه پایداری‌ها را داشتند؟

نميخواهم با مصداق و اسم كسي بحث رو ادامه بدم لكن فقط در اين حد بگويم كه در اين ميان هر كس از بزرگواران تلاش مي‌كرد که ميدان را در اختيار بگيرد و با كمترين امكاناتي كه در اختيار دارد جريان را مديريت كند.

آنچه من می‌دانم و می‌دیدم این بود که این روش برخی اصولگرایان غلط بود و مشخص بود این انتخابات نتیجه‌ خوبی برای اصولگرایان ندارد. اگر درست ببینید افرادي در اصولگرايان هستند  که تلاش دارند خود را خیلی وابسته و نزدیک به رهبری معرفی ‌کنند ولی با رفتاری که از خود نشان می‌دهند برای کشور و نظام خطرناک هستند.طوري رفتار مي‌كنند كه انگار اين افراد پيك و رابطه رهبري با اصولگرايان هستند.

خاطرم هست در دور اول انتخابات مجلس هفتم خیلی‌ها معتقد بودند که افرادی که وارد لیست اصولگرایان می‌شوند باید صداقت داشته باشند و از رهبري بسيار هزينه مي‌كردند، در جلساتی که با آقایان داشتیم دائما مطرح می‌شد و حتي شعار صداقت و درستي مي‌دادند اما این اواخر در آستانه انتخابات مجلس دهم سخنانی گفته می‌شد که ضد صداقت بود، کم هم گفته نمی‌شد.

اینکه عده‌ای دائما پرخاشگری کنند، تجمع برگزار کنند، انحصارطلب باشند و دائما تکرار کنند که ما مسلمان هستیم و بقیه نیستند اینها رفتارهای غلطی است که در نهایت باعث شکست شان در انتخابات هم شد. نه اینکه قصد جدایی داشته باشم ولی سعی کردم که از این تصمیمات کنار بکشم تا آنجایی هم که می شد با ارشاد کردن و هشدار دادن نسبت به این رویه تندروی از جریان اصولگرا حمایت کنم.

حتی در زمان چاپ پوسترهای تبلیغاتی،  ببينيد چه سياستي را پيش گرفتند البته در مورد مجلس هفتم هم چنين كردند برويد ببينيد در مورد تبليغات انتخابات قرار بود چگونه باشد در چاپ پوستر تبليغاتي با نظر چه كساني اقاي حداد به عنوان سرليست انتخاب شد؟  چرا اقای ابوترابی فرد که اتفاقا براساس حروف الفبا هم ایشان باید اولین نفر قرار می‌گرفتند و باید برجسته تر از دیگران باشند،سر ليست نشد؟ بهرحال این سیداصولگرا سالهای زیادی است که صداقت شان را در مجلس اثبات کردند و نشان دادند که متکی به کسی نیستند شخصا چهارسال با ایشان در مجلس بودم و بخوبی با رفتار ایشان در مجلس آشنا هستم. این يک حركت سياسي بود.

شاید اگر سرلیست اقای ابوترابی بود قضیه فرق می کرد. متاسفانه اصولگرایان مردم را نشناختند درحالیکه مردم بخوبی کاندیداها را می‌شناسند و براساس صداقت شان به آنها رای می دهند.

پس ناکامی اصولگرایان هزینه همراه شدن با تندروها بود؟

چوب همراهی و بها دادن به افرادي را خوردند كه تعريف ديگري از اصولگرايي ارايه دادند. نميخواهم از كلمه تندرو ها استفاده كنم . در لیستی که ارائه دادند با پايداري‌ها  قاطی شدند و همین باعث شکست شان شد. البته هرچه من الان بگویم دیگر فایده‌ای ندارد ولی پیش بینی می کردم این اتفاق بیفتد.

یعنی پیش بینی شما ناکامی در این حدو اندازه بود؟

این مقدار از ناکامی نه ولی از وقتی ماجرای سرلیست پیش آمد  احساس خطر کردم. يعني دايره راي دهندگان به اين ليست را تنگ تر كردند.

* فضاي سياسي به احمدی نژاد اجازه ورود نميدهد

این روزها بحث بازگشت احمدی‌نژاد به سیاست و کاندیداتوری‌اش در سال 96 مطرح است خصوصا بعد از سخنرانی اخیرش در آمل، شما احمدی نژاد را رقیبی جدی برای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی می‌بینید؟

ممکن است عده‌ای از روی احساسات به ايشان توجه كنند  ولی به اعتقاد من فضاي سياسي اجازه ورود را به ايشان نميدهد هر چند ايشان فردي هستند كه طرفداراني دارند و بالاخره حق قانوني ايشان است كه اظهار نظر كنند ولي اينكه به عنوان يك رقيب با اقاي روحاني باشد نياز يك تحليل و بررسي است.

اگر بعضي نهادها فضاي ٨٤ را ايجاد كنند و همانطور كه در ان ايام بود تحليل و همانطور اثرگذاري كنند آن موقع ميتوان به عنوان يك رقيب جدي نگاه كرد..

برخی هم معتقدند که شورای نگهبان اصلا نباید او را تایید صلاحیت کند؟

به شورای نگهبان جسارت نمی‌کنم ولی خیلی کار این شورا قابل تشخيص نيست . نمی‌خواهم جسارت کنم ولی معتقدم یکی از اتفاقاتی که مهم است بیفتد این است که برخی اعضای شورای نگهبان اين جايگاه را رها كنند و بگذارند ديگري بنشيند .

اصولگرايي دچار يک اختلاف پيچيده شده، اين اصولگرايي به زودي دچار انشقاق خواهد شد و يك گروه سومي متولد می‌‌شود كه من اعلام ميكنم هم اصلاح‌طلب هم اصولگراي باقي مانده را دچار بحران مي‌كند، کل كشور را دچار بحران مي‌كند.

نظرات بینندگان
عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۱
۱۱
این همون نیست که تو مجلس .... می خوابید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بي ادب بي ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ضمنا اگر كسي چرت ميزنه مطمئن باشه بيرون داره واسه مردم ميدود كه وقت خواب نداره وگرنه خونه ميخوابيد
ميدوني همين الان چند تا طلبه تو خونه اش دارن درس و بحث ميكنن
مثل تو و امثال تو كه نيست در خونه اش بروي همه بازه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی که توی مجلس که محل کار اصلی برای مردمه دایم ....... بود حالا شده تحلیل گرچرا ای فرتوتها این همه میدون می دین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این اصلا اصلاح طلبه کی گفته اصولگراست؟
خودش از حامیان فتنه گرا بوده و هست!
رضوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۳۵
درود بر حاج آقاي طباطبائي
انصافا حرف حق را زدند
من اگر ابوترابي سرليست بود قطعا به تركيبي از اين ليست هم راي ميدادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی طباطبایی چه ......ترسناک......
سرخورده برجام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۹
۱۵
نمیدونم چرا اگه از احمدینژاد نمی‌ترسند چرا اینقدر پیگیر آمدنش تو انتخابات هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدي نژاد = رد صلاحيت
علت = يازده روز خانه نشيني و عمل نكردن به دستور رهبري
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه احمدی بیاد 45میلیون رای داره 96همدیگه رو می بینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
.... چی میزنی؟:)) کل آراء صحیح ماخوذه در سال 92 ، 35میلیون و 458 هزار و 747 رای
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد رد صلاحیت میشه بلکه با درخواست مردم بیشترین رای هم میآورد چرا که طرفداران روحانی از رای خود پشیمانند. ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۲
۱۸
صراط خاک عالم بر سرت
کارت به جایی رسیده که با مهدی طباطبایی که در صدر حامیان هاشمی و در صدر ...... به علامه مصباح قرار داره مصاحبه میکنی و نشر میدی؟!!!اونم به چه قیمتی؟فقط به قیمت بدگویی و تخریب حداد عادل.
بخدا قسم اگر تا بحال با ماهیت منافق و فاسق گونه ی سایتت آشنا نبودم حالا دیگه شناختیمت.
مرگ بر امثال شماها که ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظرم صراط چند وقتي هست كه تو خط عادلانه اي قرار گرفته و همه رو نقد ميكنه چپ و راست
خيلي هم خوبه
من هر زور به اين سايت خوب مراجعه ميكنم
خالد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۲
۴
چون همه ار آمدن احمدی نژاد .... افتاده و الا اخر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۱
۹
حاج آقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

مراقب و مکرو مکر الله باشید

هم شما هم دولت تزو..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۵
۴
اتفاقا پایداری ها دقیقا عکس نظر شمارا دارند می گویند چون با موافقان بر جام ائتلاف کردیم شکست خوردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
...ها همون دوتا راي هم كه داشتيم به خاطر بزرگان اصولگرا بود
آخه اسم شما اصولگرا نيست كه بيشتر به فرصت طلب ها ميخوريد
يا بهتره بگيم كاسب تحريم
امیر
|
Seychelles
|
۱۰:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۷
۶
ازروی احساسات؟خنده داره بخدا"
هرعقل سالمی خدمات ارزشی دکتراحمدی نژادرومیداند.نمیدونم چراجدیدا امثال ایشون وجناب ... نظریه پردازانتخابات 96شدند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۱۷
احمدی نژاد آدم خود... ای هست که اگر اینبار رئیس جمهوربشه .......... حداقل کاری که میکنه نافرمانی های بیشتر از قبل ............. هست ، من خیلیا رو سراغ دارم که نظام رو قبول ندارن ولی میگن به احمدی نژاد رای میدیم . به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه ؟
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۳
۱۰
اسم دكتر احمدي نژاد كه مياد لابي بازها و محافل دور همي كه براي منافع مردم نقشه دارند به هراس مي افتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره خب ياد محافل سه هزار ميليارد اختلاس و
12هزار ميليارد اختلاس گمرك و
بابك زنجاني و
مرتضوي و
...
بگ بگم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۱۴
احمدی نژادی ها توهم بدی دارن و البته این توهم رو در واقع اصولگرایان بهشون تزریق کردن ، انتخابات سال 92 با وجود اینکه حسن روحانی با نفر دوم 12 میلیون رای فاصله داره اصولگراها طوری القا کردن که 200 هزار تا رای بیشتر داره ، یعنی با یک فرض عجیب و محال تمام کسانی که به مخالفان روحانی رای دادن رو اصولگرا و حتی در یک قدم اونورتر تعبیر به کسانی که از روحانی خوششون نمیاد کردن ، من سوالم از طرفداران احمدی نژاد اینه : پس اون 24 میلیون رای 88 در سال 92 کجا رفت ؟ حتی اگر فرض محال اصولگرایان رو هم باور کنیم بازم 6 میلیون رای کمه ، در سال 96 هم باز اگر با یک فرض محال دیگه همه کسانی که به رقبای روحانی رای دادن به احمدی نژاد رای بدن بازم به قول خودتون 200 هزار تا از روحانی عقبین،تازه این جدای از کسانی هست که بعد از سال 88 انتخابات رو تحریم کردن و رای ندادن ، اگر اونا هم وارد صحنه بشن که تعدادشون 10-15 میلیون نفر هست کار شماها یه سره اس چون مطمئناً کسی که انتخابات رو تحریم کرده هوادارا احمدی نژاد نیست . شماها خودتون خوب میدونین که کار احمدی نژاد در مقابل روحانی آسون نیست و تمام امیدتون به ناامید کردن طرفداران روحانی و ریزش آراش هست ولی زهی خیال باطل . همینقدر که احمدی نژاد کاندیدا بشه نصف سبد رای روحانی به خاطر تنفر طیف وسیعی از مردم از احمدی نژاد پر میشه . به نظر من اگر اصولگراها چهره معتدل تری مثل لاریجانی رو بفرستن جلو به مراتب در شکستن رای روحانی تاثیرگذارتره چون لاریجانی و یا چهره جدیدتری که چهره منطقی و مودبی هم باشه و کسانی که از روحانی ناامید شدن میتونن به ایشون رای بدن ..ولی کسی که از روحانی ناامید بشه مطمئن باشین به احمدی نژاد رای نخواهد داد احمدی نژاد چون نصف سبد رای روحانی رو از همین الان پر شده حساب کنید ، در واقع خیلیا به روحانی رای خواهند داد تا احمدی نژاد رای نیاره و این کار روحانی رو راحت میکنه حتی اگر در طول مدت باقیمانده کاری انجام نده .تمام تلاش و امید احمدی نژادی ها به اینه که مردم از روحانی ناامید بشن ، آراش ریزش کنه و در نتیجه مشارکت پایین بیاد و هر چه مشارکت پایین تر بیاد شانس برنده شدن احمدی نژاد بالاتر میره /الکی هم سعی نکنین دولت روحانی رو دولت پولدارا جلوه بدین ، اگر اندک سوادی داشته باشین یا حداقل در این جامعه زندگی کنین میفهمین طرح تحول سلامت چه کمک بزرگی به قشر ضعیف بود ، بهداشت در زمان روحانی جدی گرفته شد ولی در دوره احمدی نژاد بودجه هزار و 110 میلیاردی از سهم بیماران صعب العلاج برداشته شد و به پاداش کارکنان وزارت راه اختصاص پیدا کرد . بهداشتی که گاندی گفت از استقلال مهم تره در دولت احمدی نژاد جایگاهی نداشت
ناشناس
|
Netherlands
برجام تنها شانس روحانی برای انتخابات 96 بود که آنهم طبقه گفته رئیس کل بانک مرکزی آقای سیف شکست خورده است و تقریبا"هیچ دستاورد اقتصادی برای ایران نداشته است .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۳
۵
این .. از حامیان اکبر رفسنجانی است .
خدا فریاد روز قیامتش برسد. توخوب می دانی آمدن دکتر احمدی نژاد =مرگ سیاسی ه ر..
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۹
۶
حاج آقا چرا ینقدر از دکتر می ترسی شد یک بار صحبت کنی از دکتر احمدی نژاد صحبت نکنی اصلا یکی به شما بگه خودت تو مجلس بودی چه کار مثبتی به غیر از ...انجام دادی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۸
۵
با این عملکرد افتضاح روحانی حداد عادل و غرضی هم میتونن خرداد 96 شکستش بدن چه برسه احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۸
۶
آقای طباطبایی آخه کجایی از اعراب قرار دارد که اینگونه در مورد حداد و احمدی نژاد حرف میزند
بابا تو محله خودت هم حامی نداری
صدای عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۹
۴
آقا سید لطفا بروید قدری استراحت بعدش لطف کنید بروید میان مردم ببینید چه کسانی توان ورود به عرصه سیاست را ندارند مردم شهید پرور منظر خادم ولایی،شجاع و استکبار ستیز خود دکتر احمدی نژاد عزیز هستند. راستی آقا سید با توجه به ارادت شما به آقای هاشمی زحمت بکش یه سری بروید ملاقاتی آقا مهدی
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۸
۳
سلام اولا آقا سید عزیز ما همون بهتر که بروی با فتنه گران بگردی بهتر است افرادی مثل شما که با فتنه گران هستید نیاز نیست برای اصولگرایان وشخصیت انقلابی وحزب الهی چون دکتر حداد ودکتر عزیز احمدی نژاد ابراز نظر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۳
۱
سید مهدی طباطبایی (متولد ۱۳۱۵ در رفسنجان)
در مهر ۱۳۹۱ درباره سید محمد خاتمی چنین اظهارنظر کرد: «در جریان حوادث سال ۸۸ آقای خاتمی فراجناحی بود. شکستن حرمت ایشان غلط بود.»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۸
۴
حاج آقا در حدی نیست که درباره دکتر احمدی نژاد دلاور اظهار نظر بکند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۲
آقا این صراط سانسور کرده. برین جای دیگه بخونین کاملشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مثلا دست به کشف بزرگی زدی؟!!!!
خود صراط هم نوشته "بخش هایی" از گفتگو رو چاپ میکنه. اون قسمتهایی که درباره هاشمی و خبرگان بوده رو نذاشته.
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۲
۳
به كسي كه پاي بيگانه را بر ناموس مملكت باز كند چه ميگويند؟ ايا اسلام امام حسين و ولايت فقيه ناموس مملكت نيست؟
حسن
|
United States of America
|
۱۵:۰۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۰
۳
کوچکتر از آنی که در باره دکتر احمدی نژاد حرف بزنی. به مردم اختیار بدهید هرکسی را که انتخاب کردند بالای سر. حرف ریش سفید و عمامه و سید بودن خودت را داشته باش.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۲
صراط بازم زدی توخاکی !
بابا یا ایهاالناس این آقا ..... بی جیره و مواجیب رفسنجانیه . اگر هاشمی با حضرت آقا زاویه داره که داره لزومی نداره که حامیانش علم شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱۳
احمدی نژاد دلاور؟!!کسی که مشهور به ... مالی شده دلاور است؟
علی
|
Germany
|
۱۹:۴۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۲
احمدی نژاد می آید.....نمی آید....سه وعده صبح سه وعده ظهر سه وعده شب تازه کلی هم مونده به انتخابات ، نمیدونم این جماعت صاحبنظر تمامی ندارند تصمیم خودتون رو بگیرید بلاخره.....
نصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱
ای سید بی ...
مدبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱
این سید نبود که گفت این انتخابات را باطل اعلام کنید گوش نکردند این آقا ... را قبول ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۰
سید قبول کن هیچ کس مانند احمدی نزاد در منطقه محروم ما کار نکرد تو هرچه بگیی فایده ای ندارد نظر مردم شرط است
صدای عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۰
آقا سید آخرتت و برای دنیای دیگران از دست نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۰
حاج آقا مسعلتون !............ به استخاره کردن سابقت ادامه بدی ودر سیاست وارد نشی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۰
احمدی نژاد خواهد آمد ، با قدرت هم خواهد آمد و مردم فقیر و مستضعف به او رای خواهند داد
و کفتارهای کاخ نشین و هم جنس باز هم با اون دشمنی دارند و دشمنی خواهند کرد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۰
پس به فتنه گرهای آشوبگراجازه ورود میدهد.زهی خیال باطل
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۰
در کاری که در آن تخصص ندارید دخالت نکنید. سید سیاست در تخصص شما نیست.
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۰
حاج آقا به حق اون جای مهری که روی پیشانیت نشسته، این آخر عمری راهتو از این ها جدا کن. نکنه یه موقع روز قیامت (عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ ): تلاش كرده ای که رنج بيهوده برده‏
بشی.


خدا آخر و عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه.
سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
این بنده خدا همش ...... من میشناسم حاج آقا رو گرفتاره بنده خدا .در عین حال قحط الرجال هست که امثال طباطبایی شدند تئوریسین جامعه کنونی ما .نمیدونم سواد سیاسی حاج آقا در چه حد هست ...ترس از احمدی نژاد همیشه هست
عماد
|
United States of America
|
۲۲:۲۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
حاج آقا شاید فضای سیاسی اجازه ورود ندهد ولی وضعیت نابسامان اقتصادی و نبود برنامه در اداره کشور در دولت فعلی مردم را مجبور خواهد او را به میدان انتخابات کشیده و او را انتخاب نمایند.
بوسجین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۰
می دانم نظرم را منتشر نمی کنید منتهی بر اساس وظیفه می گویم اقای طبا طبایی این حرف های شما نشان می دهد که اولا" سیاست مدار نیستید ثانیا" تحیل درستی از جامعه و حکومت ندارید وضعیت سیاسی را مردم تعیین می کنند نه شما بر اساس جمهوریت نظام اگر افرادی از امدن دیگران وحشت نداشته باشند و تمامیت خواه نباشندثانیا" اصول گرایان چه قدم مثبتی در جهت زندگی مردم بر داشته اند و در جریان قربانی کردن احمدی نزاد تنها نیروی که می توانست جلوی اصلاح طلبان را که به هیچ قول و قرار ی پای بند نیستند بگیرد قربانی کردید ان ادم را یاد صفین و حکمیت ان می اندازد که تحفه با ارزش خود را که در جامعه نشاط و شور مخصوصا" در میان جوانان انقلابی ایجاد کرده بود با قربانی کردن تحویل مقابل کردید تا دل انها را بدست بیاورید شکست در انتخابات را و نتیجه اش را بپذیرید که ساده لوحی و افکار و دیدگاه سنتی که نه تنها در میان خودشان بلکه درجامعه خمود ایجاد کرده بود و از این بعد تا از غرور و ساد لوحی دست بر ندارید متاسفانه سنگر شما یکی پس از دیگری به تصرف طرف مقابل در خواهد امد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱
صراط جان. واقعا چه هیزم تری پایداری ها به شما وجامعه فروختن.آخرتی هست والا
عبدالهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۲
با سپاس فراوان از دقت نظر و توجه دقیق سید بزرگوار و تحلیل اگاهانه ی ایشان ، اینکه برخی ظرفیت و تحمل نظر ات مخالف نظر خود و گروه مورد علاقه اشان را ندارند همان تندروهائی هستند که به وقتش روبروی رهبر و ولی فقیه هم می ایستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۰
جناب آقای طباطبایی همین شماها بودین که پشت آقای احمدی نژاد رو خالی کردین و ملت رو تو دامن اصلاحلتی هاانداختین 16 سال هی قرض گرفتن از دول خارجه مملکت رو مقروض کردن اما در دولت قبل یه تک قرون از جایی قرض گرفته نشد و حالا هرچه رو ملت بافته بود رشته شده حد اقل امید مردم به برگشت اموال بود که اونهم دخلش در اومد
حسین پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۰
اگه امروز امام زمان ظهور کنه (این جزء اعتقاد ماست) چه جوابی دارین بگین اکه ازتون سوال کنه چرا کشور حراج زدین چرا با دشمن و خصم دست دادین مثل انور سادات با اسرائیل چه جوابی دارین بگین
اردکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
امدن احمدی نزاد یعنی امدن عزت و شرف و خانه نشینی فتنه گران ملعون و درراس ان ...........لذا اقای طباطبائی زیاد خودتو اذیت نکن .بی انصافی هم نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
........ کیه که در مورد احمدی نژاد نظر بده اصلاح طلبها ....... هی میگن حج آقا حاج آقا فکر میکنه چه خبره
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۱
صراط من مدتها بود كه سراغتون نيومده بودم الان ميبينم خيلى فضاى سايت تغيير كرده، پاتوق اكثر احمدى نژاديها شديد تا كسى از اصولگراهاى واقعى يا اصلاح طلبهاى طرفدار روحانى نظر ميدن سيل مخالفتها و اهانتهاست كه سرازير ميشه ! بهرحال براى اعتبار خود سايت ميگم به نظر خودتون آيا بهتر نيست كمتر بنفع پاكدستها خبر، گزارش يا مقاله منتشر كنيد ؟ من كه خوب ميدونم شما طرفداران دكتر لاريجانى هستيد آيا بهتر نيست همون خط سير ر دنبال كنيد ؟ موفق باشيد