۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

آتش‌سوزی گسترده در مغازه‌ای در شهریار

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار گفت: با تلاش آتش‌نشانان آتش‌سوزی گسترده یک‌باب مغازه مکانیکی در فاز یک اندیشه اطفا شد.
کد خبر : ۲۹۴۷۰۶

صراط: حمیدرضا دمرچیلو صبح امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی 301 اندیشه اظهار کرد: با تلاش آتش‌نشانان آتش‌سوزی گسترده یک‌باب مغازه مکانیکی در فاز یک اندیشه اطفا شد.

به گزارش فارس، وی بیان کرد: ساعت 17 و 39 دقیقه عصر روز پنج‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه طی تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی شهریار حریق گسترده یک باب مغازه مکانیکی واقع در شهریار، فاز یک اندیشه، خیابان دوازدهم شرقی گزارش شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار تصریح کرد: ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 301 اندیشه و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق کردند و با توجه به حساسیت موضوع بنده شخصاً در محل حضور یافتم.

وی خاطرنشان کرد: در بدو ورود مأمورین مشاهده شد یک‌باب مغازه مکانیکی به علتی نامعلوم طعمه حریق شده است.

دمرچیلو ابراز کرد: مأموران اعزامی ضمن ایمن‌سازی کامل و رعایت نکات ایمنی و قطع جریان گاز و برق مغازه حریق را به‌طور کامل اطفا و از گسترش آتش به مغازه‌های مجاور و اماکن مسکونی جلوگیری به عمل آوردند.

وی افزود: خوشبختانه این حریق مصدومی نداشت و تنها به سه واحد مسکونی که دچار دودگرفتگی شده بودن خسارت وارد شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار ادامه داد: علت بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شهریار تحت بررسی است.

وی همچنین از نجات چهار شهروند شهریاری از داخل کابین آسانسور خبر داد.

دمرچیلو اظهار کرد: ساعت 17 و یک دقیقه روز چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه طی تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی شهریار حادثه محبوس‌شدن چهار نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار، خیابان ولیعصر(عج)، کوچه حاج اسماعیلی گزارش شد.

وی بیان کرد: به دنبال آن ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار تصریح کرد: نجات‌گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی و اطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعاً عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.

وی در پایان متذکر شد: مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم و ایمن‌سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و چهار نفر از شهروندان در داخل آن محبوس‌شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز کرده و افراد محبوس‌شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج کردند.