۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

پلنگی که ۲۱ رأس دام را درید +تصاویر

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه از تلف شدن ناگهانی ۲۱ رأس دام یک دامدار در این شهرستان خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این دام‌ها توسط پلنگ دریده شده باشند.
کد خبر : ۲۹۴۹۲۳

صراط: دامدار متضرر 50 رأس بز داشته که از این تعداد 21 رأس آن توسط یک جانور وحشی که به احتمال زیاد پلنگ بوده دریده شده و تعدای از آنها که نیمه‌جان بودند توسط دامدار سر بریده شدند.

به گزارش تسنیم، سید قدرت‌الله علیپور افزود : دامدار متضرر ادعا کرده است که پلنگ را به چشم خود در این منطقه (کوه سیاه) دیده است.

پلنگی که ۲۱ رأس دام را درید +تصاویر

علیپور تصریح کرد: باوجود ضرر و زیان مالی از ناحیه  جانور وحشی دامدار متضرر هیچ گونه آسیبی به جانور نزده و حتی اعلام کرده است که هیچ کس حق ندارد از این موضوع سوءاستفاده کند.

پلنگی که ۲۱ رأس دام را درید +تصاویر

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه بیان کرد: راهنمایی‌های لازم در مورد استفاده از بیمه حمله  پلنگ و گرگ به دامدار داده شده است.

علیپور گفت: زیستگاه مساعد کوه سیاه احتمال وجود گونه پلنگ را در این منطقه افزایش داده است.

وی ابرازکرد: کوه سیاه در20 کیلومتری مناطق حفاظت شده و با مساحت حدود 30 هزار هکتار در شهرستان لنده و خارج از مناطق چهارگانه تحت مدیریت این سازمان و دارای تنوع گونه جانوری ازجمله خرس قهوه‌ای، کبک دری و معمولی، پلنگ، گراز، کفتار، روباه و انواع پرندگان شکاری است.