۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

سریعترین شناگر جهان از المپیک بازماند

شناگر ۲۹ ساله برزیلی و رکورددار شنای ۵۰ و ۱۰۰متر کرال سینه جهان، نتوانست در مسابقات انتخابی حدنصاب لازم برای ورود به المپیک ریو را کسب کند.
کد خبر : ۲۹۴۹۲۷

صراط: شناگر ۲۹ ساله برزیلی و رکورددار شنای ۵۰ و ۱۰۰متر کرال سینه جهان، نتوانست در مسابقات انتخابی حدنصاب لازم برای ورود به المپیک ریو را کسب کند.

به گزارش سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سزار سیلو، سریعترین شناگر جهان چهره‌ای شناخته شده در این رشته است. سزار  همواره در مسابقات جهانی فینا عملکرد درخشانی داشته است. او علاوه بر دو رکوردشکنی ماندگار ماده های 50 و 100متر آزاد در سال 2009، تا سال 2013 شش مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرده بود. او در المپیک هم عملکرد خوبی داشته است، اما نه به خوبی رقابت های جهانی. این شناگر 29 ساله برزیلی تا کنون یک طلا و یک برنز در 50متر آزاد (2008 و 2012) و برنزی دیگر در 100متر آزاد (2008) را از مسابقات المپیک به خانه برده است.

پس از چند سال دوری از موفقیت، بسیاری سال 2016 را محل بازگشت پرقدرت این ورزشکار می دانستند. "سیلو” باوجود کارنامه درخشانش برای حضور در مسابقات المپیک به میزبانی کشورش مجبور به حضور در رقابت های انتخابی بود. او با تمام قوا در این رویداد شرکت کرد اما کمتر از یک صدم ثانیه از دو شناگر دیگر برزیلی در ماده 50متر آزاد جا ماند (0٫09 ثانیه) تا شانس حضور در ریو2016 از بین برود.

او پس از این اتفاق امیدوار به حضور در ماده 4 در 100متر امدادی بود که آن هم محقق نشد. سزار در مصاحبه‌ای در این باره اعلام کرد: حالا یقیناً چند وقتی تمرین حرفه ای را کنار می گذارم و ادامه فعالیتم را در این جایگاه بررسی می کنم.

او همچنین با وجود ابراز ناراحتی از 0٫09 ثانیه دیر رسیدن به دیوار استخر برای کسب سهمیه برای برئو فراتوس و ایتالو مانزینه شناگران اول و دوم برزیل در 50متر آزاد آرزوی موفقیت کرد.

باوجود اینکه ندیدن رکورددار جهان در تیم کشورش ناراحت کننده است، اما این موضوع برای شنادوستان بسیار هم عجیب نبود. او سال‌هاست با مصدومیت‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و در همین مسابقات جهانی کازان 2015 هم به دلیل درد شانه مسابقات را زودتر از موعد ترک کرد. به گفته خود او این مصدومیت‌ها باعث شد نتواند با تمام قوا تمرین کند و در مسابقات انتخابی حداکثر تواناییش را به نمایش گذارد.